  • 71. Data: 2018-02-19 02:06:26
    Temat: Re: Mały offtop, kryptowaluty
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Bombardier Dąs vel Karbonylek"
    <b...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    użytkownik Zenek Kapelinder napisał:

    > Kto wprowadził cyfry arabskie? Nie papież?
    > Soczewka? Roger Bacon klecha.
    > Ten Kopernik to kim był?

    A Thomas Bayes, ten od karmienia filtrów antyspamowych?
    (choć prezbiterianin on był, ale - klecha)

    > E tam. Francja, Hiszpania, Niemcy i Angole potrafili dobrze zabijać i
    > trzymali dzięki temu większość świata za mordę.

    Inkwizycja... to hiszpańska inkwizycja była taka be, co to się mówi, że
    palili i zabijali innowierców, czarownice (wystarczyło czcze oskarżenie) i
    heretyków. Jakoś nie mogę, chwilowe zaciemnienie pamięci, przypomnieć sobie,
    gdzie W POLSCE spłonął ktoś na stosie... A we Francji (znana Dziewica
    chociażby), to jak? Blisko Hiszpanii, jakoś tak.

    --
    Pies może złamać serce tylko raz,
    kiedy jego własne przestaje bić...

  • 72. Data: 2018-02-19 16:50:08
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Mon, 19 Feb 2018 01:43:03 +0100, "HF5BS" <h...@...pl> wrote:
    > Wiadomo - i istotna dla nauki. Ale byli tacy, co im burzyło zastany
    obraz

    Najśmieszniejsze że dzieło Kopernika niczego nie burzy. Po prostu
    pokazuje że obliczenia można przeprowadzić trochę inaczej, a będzie
    prościej i dokładniej. I że można to objaśnić jako ruch Ziemi
    (obserwatora na Ziemi) wokół Słońca. Nic przerażającego. Nuda. Ba,
    cała hucpa przeciw Kopernikowi wydaje się być nakręcona dlatego że
    ówczesne elity (papież, królowie, zakony, grupy nacisku i teolodzy)
    wyszły na durniów, bo nie potrafili zobaczyć tak oczywistej rzeczy...
    i jakiś byle kto z Polski okazał się od nich mądrzejszy.

    Nota bene, powtórka z rozrywki: Wolszczan odkrył planety
    pozasłoneczne jako pierwszy. Ale wytoczono co tylko się dało: jak to
    może być, że jakiś przybłęda będzie coś odkrywał, choć doktorzy
    habilitowani z profesurą i synekturą nie mieli pojęcia że w ogóle?

  • 73. Data: 2018-02-19 16:50:18
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-02-19 o 02:06, HF5BS pisze:

> [...]
    > sobie, gdzie W POLSCE spłonął ktoś na stosie... A we Francji (znana
    > Dziewica chociażby), to jak? Blisko Hiszpanii, jakoś tak.

    Ostania "u nas" w 1811 roku.
    https://www.polskieradio.pl/39/156/Artykul/913926,Ba
    rbara-Zdunk-ostatnia-czarownica-Europy
    Znaną dziewicę z Francji spalili angole, na trzy razy ją palili.
    Ostatnie wyroki z paragrafu za czary pochodzą z Wielkiej Brytanii
    z okresu IIwś.

    Pozdrawiam

  • 74. Data: 2018-02-20 22:17:07
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "slawek" <f...@f...com> napisał w wiadomości

    > Najśmieszniejsze że dzieło Kopernika niczego nie burzy. Po prostu

    Ty to wiesz, ja, pan, pan, pani i tamta pani, oraz inni, wiemy.
    Mnie to jednak, jak próbowałem trochę rozkminić, zapachniało wygodnictwem, w
    tym sensie, że "czekamy na nowe tezy i które nam się spodobają, te
    wykorzystamy przeciw (tu wpisać obiekt, przeciw co komu jemu), rozniesiemy,
    a nieświedome społeczeństwo podchwyci jako prawdę objawioną. Np. sąsiad
    kupił radio i krowy przestały się nieść (nie poprawiać, celowo zrobiłem
    błąd), a kury mleko dawać (takowoż), to co rozpętujemy kampanię oskarżając
    go o wszystko co złe, roznosimy, że radio jest siedliskiem zła wszelakiego,
    a potem przez 4 pokolenia nikt radia we wsi mieć nie będzie, jedni, z
    fałszywegp przekonania, a inni z obawy, że może im się coś stać za "manie"
    radia. Promieniowanie z anteny zabija. Śkepcy nie wiedzą, ze kochane Słonko
    daje tej enerkii kilka oczek więcej i jakoś nie pomstują przeciw słońcu, ilu
    na wsi rolników latem widać spalonych na głęboki brąz? A wieczorami pewnie
    między gospodą a domem obrzygują schlani okoliczne rowy, ale sąsiadowi radio
    z domu wyniosą wraz z futryną...

> [...]
    > królowie, zakony, grupy nacisku i teolodzy) wyszły na durniów, bo nie
    > potrafili zobaczyć tak oczywistej rzeczy... i jakiś byle kto z Polski

    Ja myślę, że po prostu ktoś, kto nie miał porządnych "pleców", ośmielił się
    na to, co się ośmielił. W sumie chyba obojętne na co. Jakoś nie mogę sobie
    przypomnieć, by Zbawiciel zakazywał jakichś dzieł naukowych. Ale, kto z
    takich tak naprawdę go słuchał, bo raczej było to bezmyślne klepanie
    formułek na nabożeństwach, a ci mniejsi "nie chcem ale muszem", powtarzają i
    egzekwują. Zapominając, że są jedynie pośrednikami do Najwyższego. Którego
    wolę, pewnie m.in. w imię własnej wygody, tak ochoczo łamią.

> [...]
    > jako pierwszy. Ale wytoczono co tylko się dało: jak to może być, że jakiś
    > przybłęda będzie coś odkrywał, choć doktorzy habilitowani z profesurą i

    Więc właśnie, nie tylko kościół i religia. Samo życie. Wół pierdzi stodoła
    słucha. Bo musi.

    --
    Pies może złamać serce tylko raz,
    kiedy jego własne przestaje bić...

    PS. Tyle na razie, muszę odpocząć po dniu pracy...

  • 75. Data: 2018-02-20 22:27:03
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Ostania "u nas" w 1811 roku.
    > https://www.polskieradio.pl/39/156/Artykul/913926,Ba
    rbara-Zdunk-ostatnia-czarownica-Europy

    Dzięki za rozjaśnienie, jak czas będzie, poguglam trochę, na razie nawet
    odpocząć nie mam kiedy.

    > Znaną dziewicę z Francji spalili angole, na trzy razy ją palili.
    > Ostatnie wyroki z paragrafu za czary pochodzą z Wielkiej Brytanii
    > z okresu IIwś.

    Nic dziwnego. Do dzisiaj tam ZZZTCW istnieje gałkiem pokaźna gama przepisów
    sprzed lat tak gdzieś pewnie ok. tysiąca. A pięciuset przynajmniej. Mętnie
    coś kojarzę sprzed hmm... ćwierć wieku wzmiankę w prasie mniej-więcej taką
    (postaram się zachować sens) "Przepowiadacze pogody mogą odetchnąć, w
    Wielkiej Brytanii zniesiono przepis przewidujący karę wkładania rozpalonego
    pręta do nosa, za złe przepowiedzenie pogody".
    Do dziś jest chyba przepis, nie pomnę miasta, którego dotyczy, że każdy
    wypuszczony z więzienia musi otrzymać na podróż konia i coś jeszcze. Albo
    inny, który przewiduje zwolnienie z kary za zabicie kogoś, jeśli ten ktoś
    jest "kimśtam", zbiegnie się kilka okoliczności o co w sumie nietrudno, a
    zabicie nastąpi przez użycie łuku.
    Pardon za literówki, zmęczenie robi swoje.

    A powodem tych moich dociekań jest dążenie do poznania zdania drugiej
    strony, aby sprawiedliwie osądzić kogoś za coś, nie powtarzać np, za innymi,
    że "rzydy to tempe huje", tylko dociec, skąd o żydach takie zdanie, jak to
    powstało, od czego się zaczęło.

  • 76. Data: 2018-02-21 03:22:44
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-02-20 o 22:27, HF5BS pisze:

> [...]
    > innymi, że "rzydy to tempe huje", tylko dociec, skąd o żydach takie
    > zdanie, jak to powstało, od czego się zaczęło.

    To akurat jest powszechnie wiadome.
    Żydzi jako innowiercy wszędzie byli obcy co nastawiało przeciwko
    nim część społeczeństwa. I jak jeszcze najbogatsi z nich narobili
    sobie wrogów pożyczając pieniądze decydentom to ci przypilnowali aby
    za wcześnie nikt nie interweniował (lub wcale) w czasie pogromów.
    I była spora szansa że dług umrze razem z wierzycielem.

    Pozdrawiam

  • 77. Data: 2018-02-21 12:44:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >Do dziś jest chyba przepis, nie pomnę miasta, którego dotyczy, że
    >każdy wypuszczony z więzienia musi otrzymać na podróż konia i coś

    Ponoc zniesli przepis, ze taksowkarz moze odmowic kursu dluzszego niz
    8 mil.
    No coz, kon musi jesc :-)

    Ale ... takie sa skutki, gdy nie ma rewolucji i ustanowienia prawa od
    nowa.
    A u nas ? Nagle sie okazalo, ze ten rzad z Londynu to nie taki
    nielegalny, a przedwojennych przepisow nikt nie zniosl ...
    A prawnicy ciagle sie ucza prawa rzymskiego na studiach.

    J.

  • 78. Data: 2018-02-21 22:29:17
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > To akurat jest powszechnie wiadome.
    > Żydzi jako innowiercy wszędzie byli obcy co nastawiało przeciwko
    > nim część społeczeństwa. I jak jeszcze najbogatsi z nich narobili

    Ale w sumie, czy oni tam, gdzie byli za czasów Mesjasza, to byli tacy obcy?

    > sobie wrogów pożyczając pieniądze decydentom to ci przypilnowali aby
    > za wcześnie nikt nie interweniował (lub wcale) w czasie pogromów.
    > I była spora szansa że dług umrze razem z wierzycielem.

    Czyli "trafił swój na swego" w skrzyżowaniu z "okazja czyni złodzieja", że A
    pożycza kasę B, zaś B, w ramach podzięki daje A w czapę i problem znika...
    Ale mnie coś jeszcze się o oczy obiło, już nie pamiętam, za co konkretnie
    Hadrian im kazał pardon le mot, ???? (google zwrotnie tłumaczy to jako
    "pieprzony"), czyli jeszcze wówczas nie ????? (google zwrotnie tłumaczy
    jako kurwa), bo jidysz wówczas jeszcze nie było. Ponoć coś nabroili i cesarz
    się wkurwił, i kazał im wypier... (tak, TO słowo tłumaczyłem na hebrajski i
    jidysz), znaczy się, rozesłał ich po świecie.

    Ja tylko nad tym boleję, że szkolne lekcje historii opiewały czy to o
    starożytnych Grecji i Egipcie, albo o tym, jacy to komuniści są super, a nie
    traktowały o tym, skąd jesteśmy, skąd pochodzimy, co robili nasi przodkowie,
    dlaczego jeden naród nie lubi się z drugim, a inne za sobą w ogień skoczą.
    Niemcy byli tylko be, Ruscy (sowieci) byli tylko cacy, rzygać się chciało.
    Nigdy nie lubiłem zabawy w wojnę. Nawet, przyznaję ze wstydem, nie czytałem
    Trylogii - to lektura nie dla mnie.
    Nie lubiłem lektur w ogóle, a zadawanie ich czytania na wakacje było dla
    mnie istnym kuriozum (żeby nie powiedzieć - debilizmem), po to mam wakacje,
    żeby czytać te cholerne lektury, czy kurwa odpoczywać i nabierać sił na
    kolejny rok? Wiedza, wiedza, wiedza, rzecz przewspaniala, przyczynek i
    konieczny warunek do mądrości. Ale przez szkołę zohydzana do maksimum, jak
    czytam o szkołach w biednych krajach, to ogarnia mnie ambiwalencja, z jednej
    strony super, że dzieci będą się uczyć, a z drugiej uszczypliwości z mojej
    strony "on, biedneście dzieciaki, że do szkoły poszłyście, tam wam
    skutecznie ze łbów powybijają wszelką chęć poznania świata, wszelką
    kreatywność".
    Właśnie tej historii chciałbym się (na)uczyć, m.in. dlaczego żydów nie lubią
    i kto nie lubi. Coś o Biskupinie, byłem w 1975 (2kl podstawówki), jak
    uruchomiono dopiero co kolejkę wąskotorową ze Żnina do Biskupina, majaczy mi
    jeszcze nazwa stacji Gąsawa, jeszcze jedna była, ale mi nazwa uleciała... O
    tym Biskupinie, to nawet beknięcia na lekcji nie było, a to przecież kawałek
    historii naszych przodków, naszego narodu, naszego kraju.

  • 79. Data: 2018-02-21 22:43:21
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Ponoc zniesli przepis, ze taksowkarz moze odmowic kursu dluzszego niz 8
    > mil.
    > No coz, kon musi jesc :-)

    Co 8 mil? To "tankszteli" tam nie było? :)

    > Ale ... takie sa skutki, gdy nie ma rewolucji i ustanowienia prawa od
    > nowa.

    Ideału nie ma. Ale mądra władza wie, gdzie (i jak) nacisnąć, gdzie odpuścić,
    zanim uporządkuje przepisy. Zresztą, jeśli jakiś przepis się sprawdza, to
    niech ma i tysiąc lat.

    > A u nas ? Nagle sie okazalo, ze ten rzad z Londynu to nie taki

    Może ktoś zmądrzał i stwierdził, że lepiej przestać się tak żałośnie
    ośmieszać?

    > nielegalny, a przedwojennych przepisow nikt nie zniosl ...

    Nie tam dawno temu wczytywałem sie w coś z okresu międzywojennego i trafiłem
    na takie coś, że w jakiejś sprawie, na odpowiednim obszarze, nadal w
    określonym zakresie miało zastosowanie prawo z okresu zaborów. BTW. na
    dzisiejszych urzędasów przydało by się:
    (na szybko wyguglane, bo jest w necie więcej)
    http://www.antykorupcja.gov.pl/ak/czy-wiesz-ze/10477
    ,II-RP-kara-smierci-za-korupcje.html

    > A prawnicy ciagle sie ucza prawa rzymskiego na studiach.

    Może choćby po to, aby poznać, skąd co przyszło (w prawie), jak wyglądało
    kiedyś, jak ewoluowało... DObrze, że się uczą.

  • 80. Data: 2018-02-21 23:34:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 21 Feb 2018 22:43:21 +0100, HF5BS napisał(a):

    > Co 8 mil? To "tankszteli" tam nie było? :)

    Taksowki jezdzily na podstawie przepisow dorożkarskich.

    A kon tez ma prawo do posilku i odpoczynku w spokoju :-)

    J.