  • 81. Data: 2018-02-21 23:54:26
    Temat: Re: Mały offtop, kryptowaluty
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 21 Feb 2018 22:29:17 +0100, HF5BS napisał(a):

    > Ale w sumie, czy oni tam, gdzie byli za czasów Mesjasza, to byli tacy obcy?

    Tam byli u siebie, ale sie buntowali przeciw rzymskiej
    wladzy/okupacji, to ich wladza wyrzucila.

    Calkiem jak ci Polacy, wiecznie jakies bunty i powstania :-)

    > Ja tylko nad tym boleję, że szkolne lekcje historii opiewały czy to o
    > starożytnych Grecji i Egipcie, albo o tym, jacy to komuniści są super, a nie
    > traktowały o tym, skąd jesteśmy, skąd pochodzimy, co robili nasi przodkowie,

    Ale ktory rok masz na mysli ?
    Troche o pochodzeniu bylo, ale jesli chodzi o nas sprzed 10w, to po
    prostu bardzo malo wiadomo, bo sie bardzo malo zachowalo.

    > dlaczego jeden naród nie lubi się z drugim, a inne za sobą w ogień skoczą.

    Eee tam. Anglicy z Francuzami sie 1000 lat tlukli, a potem nagle
    najwieksi przyjaciele.

    > Właśnie tej historii chciałbym się (na)uczyć, m.in. dlaczego żydów nie lubią
    > i kto nie lubi.

    Eee tam. Czasem nie lubia, czasem lubia.

    J.

  • 82. Data: 2018-02-22 02:06:05
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-02-11 o 13:55, Bombardier Dąs vel Karbonylek pisze:
    > Podejdźmy więc od dupy strony, tam gdzie kleru nie było, cywilizacja powinna
    wystrzelić w kosmos. Np. w chinach, indiach, australii, afryce czy ameryce pn/pd.

    > Jest wymiana informacji, jest i postęp.

    No i tu sobie strzeliłeś w stopę.
    Chiny? Większość odkryć, które później pojawiały się w średniowiecznej
    Europie, narodziło się w Chinach: wytop brązu, stali i żeliwa, narzędzia
    rolnicze, porcelana, jedwab, wypalanie cegieł, gips budowlany, płytki
    ceramiczne (terakota), proch, kompas, papier, druk, dziesiętny system
    liczenia, uprzęże dla koni, pierwsi zaczęli regulować rzeki, zegar
    mechaniczny, pieniądze papierowe, latawce, rakiety, sztuczne ognie,
    spory wkład w medycynę i astronomię, uzbrojenie armii łuki, kusze,
    armaty, granaty, miny, lekka zbroja (coś w rodzaju obecnych kamizelek
    kuloodpornych) i wiele, wiele innych ....
    Prawda jest taka, że 99% rzekomych odkryć średniowiecznej Europy to były
    tylko pomysły wykradzione zza wielkiego muru.

    > Na ten przykład "Święty Cyryl i Hypatia" można podać inne:
    > Kto przepisywał literaturę? Toć klechy w klasztorach kiedy władcy pisać nie umieli.
    > Skąd Kolumb miał mapy? Od klechów.
    > Kto wprowadził cyfry arabskie? Nie papież?
    > Soczewka? Roger Bacon klecha.

    ROTFL
    Soczewkę także wymyślili Chińczycy ok. 940 r.n.e, a nie żaden klecha,
    który urodził się prawie 300 lat później.

    > Ten Kopernik to kim był?

    Kopernik był kobietą ;) Teraz poważniej.
    Kopernikowi niesłusznie przypisuje się odkrycie teorii heliocentrycznej,
    bo tą teorię już przedstawił Arystarch z Samos żyjący ok. 300 r.p.n.e.
    czyli żyjący prawie 1800 lat wcześniej przed Kopernikiem.
    Kopernik tylko ją rozpropagował wydając książkę pt. "O obrotach sfer
    niebieskich".

    > Szkoły za darmochę we francji kto wprowadził.
    > Piorunochron przed Franklinem? Pro­kop Di­visch
    > itd. itp.
    >
    > Były też i czarne karty i co z tego?

    A to z tego, że tacy jak Ty zakłamują historię w imię własnych przekonań.

    > To tak jak z tym radiem, jeden dorzucił to, inny tamto, trzeci
    > złożył w kupę wszystkie odkrycia innych i na tym zarobił.
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Historia_radia_%E2%80%
    93_kalendarium

    pokazaly korporacji Kosciol Katolicki
    > E tam. Francja, Hiszpania, Niemcy i Angole potrafili dobrze zabijać i
    > trzymali dzięki temu większość świata za mordę.

    Tak trzymali, że teraz te kraje są zacofane :)
    Tłukli, rabowali, kradli pomysły i naukowców, pustoszyli, niszczyli
    tamtejsze cywilizacje, które były bardziej zaawansowane w rozwoju.
    Amerykę południową podbili i wymordowali zaawansowaną cywilizację Majów
    - Hiszpanie.
    Afrykę - wszyscy po trochu Angole, Francuzi, Portugalia,  itd.
    Amerykę północną głównie Angole tak samo jak i Australię, gdzie
    wymordowano Aborygenów.
    Indie - Angole
    Niemcy - pół Europy i bliski wschód.
    I to wszystko się działo w imię najwyższego.
    Poczytaj o wyprawach krzyżowych.
    Jak widać kolego masz wielkie braki w znajomości historii i zbyt mocno
    wypaczony przez kler pogląd na temat Chrześcijaństwa.

    Prawda jest taka, że Chrześcijaństwo ucywilizowało się dopiero ok. 100
    lat temu. Wcześniej Chrześcijaństwo było podobne do obecnego Islamu.
    Mordowało, burzyło, niszczyło, gwałciło i zaprzepaszczało dorobek wielu
    cywilizacji w imię najwyższego.
    O ile z Kogutkiem (Zenkiem)  często się spieramy to w tym przypadku
    muszę przyznać, że ma świętą rację.

  • 83. Data: 2018-02-22 03:14:37
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2018-02-22 o 02:06, Uzytkownik pisze:
    > Prawda jest taka, że 99% rzekomych odkryć średniowiecznej Europy to
    > były tylko pomysły wykradzione zza wielkiego muru

    Tylko że w Chinach była też i... religia!
    A co do "wykradania", to Chiny jednak nie zrobiły jakiegoś ważnego
    kroku, i zatrzymały się tuż *przed* rewolucją przemysłową, czyli coś tak
    na poziomie, jaki Europa osiągnęła w ~ XVII wieku. Czemu? Bo nie
    uprawiali nauki, tylko "wiedzę tajną / tajemną". To antycznej Grecji
    Europa zawdzięcza koncepcję, że *prawdziwą* staje się dopiero wiedza
    głoszona jawnie i otwarcie, można nawet rzec: ostentacyjnie.

    > ROTFL Soczewkę także wymyślili Chińczycy ok. 940 r.n.e, a nie żaden
    > klecha, który urodził się prawie 300 lat później.

    Wynalazek Chińczyków poszedł w zapomnienie. Nie pierwszy to raz w
    historii, i nie ostatni! A przyczyną wielu takich "zapomnień" była
    właśnie *skrytość* ich "nauki"!

    > Kopernik był kobietą ;)

    Był-a! (korekta tekstu)
    A wiesz-li Ty, że tak z góry to bym tego nie wykluczał: w tamtych
    czasach kobieta miała niemal zerowe szanse na uprawianie nauki. Wszak ta
    kwitła głównie w Kościele (tak, tak!) a ten był przybytkiem wybitnie
    męskim! Kobieta mogła w nim awansować na stanowisko przeoryszy żeńskiego
    klasztoru, a te nie zajmowały się żadną-tam Nauką! A co najwyżej
    dobroczynnością (też niezwykle ważna dziedzina, niesłusznie nie
    doceniana!). I komu to przeszkadzało?

    Czy był(a)? No cóż, odnaleziono jego kości, stwierdzenie płci to żadna
    trudność medyczna.

> [...]
    > heliocentrycznej, bo tą teorię już przedstawił Arystarch z Samos
    > żyjący ok. 300 r.p.n.e. czyli żyjący prawie 1800 lat wcześniej przed

    Zapomniano.

    > Kopernik tylko ją rozpropagował wydając książkę pt. "O obrotach sfer
    > niebieskich".

    *Chyba* jednak wymyślił ją od nowa.

    > I to wszystko się działo w imię najwyższego.

    W imię walki z "klerykalizacją" bolszewia wyrżnęła *miliony*!
    Wierzących, i niewierzących, Polaków, Rosjan, i... Żydów (nie wszyscy
    popierali czerwonych)!

    > Prawda jest taka, że Chrześcijaństwo ucywilizowało się dopiero ok.
    > 100 lat temu.

    I wtedy zostało wyrugowane ze swej roli motoru ludzkich poczynań, i
    zastąpione przez systemy filozoficzno-społeczne wielce bezwzględne, a
    nawet krwawe, jak wielka anty-francuska rewolucyjność, i dyktatorski
    humanizm (tfu!). Przypadek, czy jednak prawidłowość? Bo: łagodność nie
    popłaca!
    Mówisz: 100 lat temu? Lepiej późno, niż wcale.

    > Wcześniej Chrześcijaństwo było podobne do obecnego Islamu.

    A ile, wg Ciebie, muslimy potrzebują czasu, aby się wyrzec przemocy?
    Podpowiem Ci: czy oni w ogóle w tym kierunku ewoluują??

  • 84. Data: 2018-02-22 13:01:35
    Od: Bombardier Dąs vel Karbonylek <b...@g...com>

    użytkownik Uzytkownik napisał:

    > Prawda jest taka, że 99% rzekomych odkryć średniowiecznej Europy to były
    > tylko pomysły wykradzione zza wielkiego muru.

    Raczej obstawiam co innego, znaczy każda cywilizacja coś dorzuciła.

    > ROTFL
    > Soczewkę także wymyślili Chińczycy ok. 940 r.n.e, a nie żaden klecha,
    > który urodził się prawie 300 lat później.

    Tak samo jak z tym radiem.
    Pierwsze wg. internetów znaleziono w Troi, jednak ludzie szlifowali kamienie
    dużo wcześniej. Chinole zauważyli że to powiększa, a w europie zaczęli je stosować.

    Ty: papier, podbijam do pergaminu:)

> [...]
    > Jak widać kolego masz wielkie braki w znajomości historii i zbyt mocno
    > wypaczony przez kler pogląd na temat Chrześcijaństwa.

    Właściwie widać dużo paradoksów. Można spojrzeć z kilku perspektyw
    na te podboje. Jak by te państwa wyglądały bez kolonizatorów?
    I co się z nimi stało po wycofaniu się kolonizatorów?

> [...]
    > lat temu. Wcześniej Chrześcijaństwo było podobne do obecnego Islamu.
    > Mordowało, burzyło, niszczyło, gwałciło i zaprzepaszczało dorobek wielu

    Pewnie sporo w tym prawdy, gdzie więc było lepiej?:)

  • 85. Data: 2018-02-28 00:35:20
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Taksowki jezdzily na podstawie przepisow dorożkarskich.
    >
    > A kon tez ma prawo do posilku i odpoczynku w spokoju :-)

    No, a qniowi zdarzało sie nasrać, czego osobiście byłem świadkiem, jedzie,
    nagle ogon w bok i poooszły spaliny... a nie, to były cząstki stałe, co ich
    filtr nie zatrzymał :) Spaliny grzecznie sobie uleciały.
    (xx.lutego.1981, Bukowina Tatrzańska) Ale "cząstki stałe" zostały.
    Ciekawe, o co by taksiarza oskarżyli, gdyby przekroczył te magiczne o mil,
    że silnik na za wysoką temperaturę?

    --
    Pies może złamać serce tylko raz,
    kiedy jego własne przestaje bić...

  • 86. Data: 2018-02-28 00:43:14
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Tam byli u siebie, ale sie buntowali przeciw rzymskiej
    > wladzy/okupacji, to ich wladza wyrzucila.
    >
    > Calkiem jak ci Polacy, wiecznie jakies bunty i powstania :-)

    Czyli teoretycznie, rozbierają nas, my chcemy odzyskać swoje, to nam każą
    wy... no, niezwłocznie emigrować? Pojeb^Hchane...

    > Ale ktory rok masz na mysli ?

    Każdy, odkądkolwiek cokolwiek wiadomo o naszym rejonie.

    > Troche o pochodzeniu bylo, ale jesli chodzi o nas sprzed 10w, to po
    > prostu bardzo malo wiadomo, bo sie bardzo malo zachowalo.

    Jestem tego doskonale świadom. Ale nawet tej resztki nie opowiedziano... a
    nawet jeśli, to majaczy mi, ze na zasadzie - "wiecie, był sobie Biskupin,
    tam żyli nasi przodkowie, ale w 17 wieku, Pierdolencja naparzała się z
    Dupokracją, a Centrolew, czy inna komuna tak dobrze chciała dla ludzi'.

    > Eee tam. Anglicy z Francuzami sie 1000 lat tlukli, a potem nagle
    > najwieksi przyjaciele.

    Nie pamiętam takiej lekcji.

    > Eee tam. Czasem nie lubia, czasem lubia.

    Nie było takiej lekcji. Ale komuniści byli cacy i napierdalano się na
    wojnach. Komuna, albo wojny, rzyg.
    (to podkreślenie emocjonalnego podejścia, a nie przecinek)

  • 87. Data: 2018-02-28 05:54:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 28 Feb 2018 00:43:14 +0100, HF5BS napisał(a):

    > Nie pamiętam takiej lekcji.

    Bo i nie bylo, ale na lekcjach o roznych wojnach angielsko-francuskich
    sie mowilo, a potem o przymierzach.

    > Nie było takiej lekcji.

    Nie bylo ale czasem pare ciekawostek z Holokaustu mozna bylo sie
    dowiedziec.

    J.

  • 88. Data: 2018-03-17 22:02:24
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>