  • 1. Data: 2015-02-26 10:31:46
    Temat: Mały szyfrujący scalak
    Od: Bool <n...@n...com>

    Szukam układu który miałby następujące właściwości:
    - możliwość jednorazowego zapisu klucza bez możliwości jego odczytu,
    - na zapytanie losową wartością dostawałbym odpowiedź szyfrowaną zaprogramowanym
    kluczem
    (szyfrowanie AES lub ewentualnie jakieś inne np. XXTEA),
    - interfejs I2C (ewentualnie SPI, lub jakiś inny prosty z szeregową transmisją),
    - małe wymiary.

    Mógłbym to zrobić na jakimś małym mikrokontrolerze, ale wolałbym jakiś gotowe
    rozwiązanie. Może coś
    zasugerować?

  • 2. Data: 2015-02-26 10:43:01
    Temat: Re: Mały szyfrujący scalak
    Od: Bool <n...@n...com>

    W dniu 2015-02-26 o 10:31, Bool pisze:
    > Może coś zasugerować?

    Możecie coś zasugerować?

  • 3. Data: 2015-02-26 10:49:35
    Od: Zbych <z...@o...pl>

> [...]
    >
    > Mógłbym to zrobić na jakimś małym mikrokontrolerze, ale wolałbym jakiś
    > gotowe rozwiązanie. Może coś zasugerować?

    Sprawdź to:
    http://www.atmel.com/products/security-ics/cryptoaut
    hentication/

  • 4. Data: 2015-02-26 20:25:27
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-02-26 10:31, Bool wrote:
> [...]
    > - na zapytanie losową wartością dostawałbym odpowiedź szyfrowaną
    > zaprogramowanym kluczem (szyfrowanie AES lub ewentualnie jakieś inne np.

    Mam wrażenie że chcesz tylko sprawdzić czy to coś jest twoje.

    Jesli tak to prawdopodobnie szukasz czegoś podobnego do:

    http://pl.wikipedia.org/wiki/KeeLoq

    Nie wymaga on zapytania. Czyli redukuje się tylko do 1 lini
    "scalak"->system i samodzielnie co jakiś czas wysyła kod autoryzujący do
    systemu. Microchip produkuje tanie scalaki.

  • 5. Data: 2015-02-26 23:57:48
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 26 Feb 2015 20:25:27 +0100, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/KeeLoq

    Przypisy do w/w artykułu typu:
    "How to steal cars" albo "A complete break of the KeeLoq access
    control system" robią wrażenie ;)

    --
    Marek

  • 6. Data: 2015-02-27 19:14:19
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-02-26 23:57, Marek wrote:
    > Przypisy do w/w artykułu typu:
    > "How to steal cars" albo "A complete break of the KeeLoq access control
    > system" robią wrażenie ;)

    Bop KeeLoq jest stary. Przypuszczam że można wzmocnić szyfrowanie samemu
    rozbudowując długośc kluczy i zwiększając poziom mieszania. Ale jesli to
    urzadznie ma zapewnić np. że sterownik pieca bedzie pracował tylko z
    jakimś konkretnym piecem, to żaden kowalski tego nie zlamie.

  • 7. Data: 2015-02-28 01:42:21
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 27 Feb 2015 19:14:19 +0100, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > urzadznie ma zapewnić np. że sterownik pieca bedzie pracował tylko
    > jakimś konkretnym piecem, to żaden kowalski tego nie zlamie.

    No teraz nie jestem już taki pewien (a kiedyś byłem i podzielałem
    Twoje zdanie). Ostatnio zrobiła się moda na "łamanie" tudzież
    wyszukiwanie podatności w czymkolwiek co ma zaimplementowaną
    komunikację (czajnik bezprzewodowy, BMW itp.).
    Czasy są takie, że lepiej implementować porządną kryptografię niż
    taką-sobie.

    --
    Marek

  • 8. Data: 2015-02-28 13:06:47
    Od: Bool <n...@n...com>

    W dniu 2015-02-26 o 10:49, Zbych pisze:
    > Sprawdź to:
    > http://www.atmel.com/products/security-ics/cryptoaut
    hentication/

    Dziękuję za odpowiedź. Właśnie czegoś takiego szukałem.

  • 9. Data: 2015-02-28 13:12:45
    Od: Bool <n...@n...com>

    > Nie wymaga on zapytania. Czyli redukuje się tylko do 1 lini "scalak"->system i
    samodzielnie co jakiś
    > czas wysyła kod autoryzujący do systemu. Microchip produkuje tanie scalaki.

    Nie za bardzo rozumiem jak to działa. Przypuśćmy że chcę aby moja aplikacja
    weryfikowała czy jest
    odpalona na moim sprzęcie. Załóżmy że uruchamiam tą aplikację pod Linuxem. Scalak co
    jakiś czas
    wysyła dane i jakiś sterownik odbiera te dane i przeprowadza weryfikację?

  • 10. Data: 2015-02-28 13:31:55
    Od: "Akond ze Skwak" <a...@z...skwak>

> [...]
    >bezprzewodowy, BMW itp.).
    >Czasy są takie, że lepiej implementować porządną kryptografię niż

    Kryptografia w czajniku ?