  • 1. Data: 2013-08-15 10:38:17
    Temat: Mam pomysła !
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    Ostatnio politycy coś chcą znowu mieszać w przepisach drogowych.
    W związku z dyskusjami na temat ograniczeń prędkości mam taki pomysł,
    albo nawet takiego pomysła:

    Technika już od paru lat ma odpowiedni poziom, więc można wprowadzić bez
    kłopotu.
    Każde nowe auto ma wmontowany GPS z modułem, który uniemożliwia jazdę z
    prędkości wyższą, niż przypisana na danym odcinku drogi.
    Starsze auta dostaną obowiązek montażu tego cudu techniki, podobnie, jak
    straganiarze dostali nakaz "mania" kas fiskalnych. Dotyczyć będzie to
    nawet aut z gaźnikiem - a co?
    Za niemanie modułu milion złotych kary, albo nawet dwa - idę na całość.
    W ten sposób raz na zawsze zniknie problem dyskusji na temat legalności
    radarów, miśków schowanych za przystankiem, straszników w krzakach itd.
    Co o tym myślicie?
    Jacek

  • 2. Data: 2013-08-15 10:44:00
    Temat: Re: Mam pomysła !
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-08-15 10:38, Jacek pisze:
> [...]
    > W ten sposób raz na zawsze zniknie problem dyskusji na temat legalności
    > radarów, miśków schowanych za przystankiem, straszników w krzakach itd.

    Tylko będzie problem jak chwilowo będziesz potrzebowac nagle przekroczyć
    tę prędkość by ratować siebie...

    Lewis

  • 3. Data: 2013-08-15 11:01:43
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 15.08.2013 10:38, Jacek pisze:
> [...]
    > W ten sposób raz na zawsze zniknie problem dyskusji na temat legalności
    > radarów, miśków schowanych za przystankiem, straszników w krzakach itd.

    Dla "miszczów kierownicy" - zła informacja. Tak będzie to tylko kwestia
    czasu.
    Teraz plusy: niższe ubezpieczenia, podniesienie dopuszczalnych
    ograniczeń prędkości, być może ograniczenia prędkości zróżnicowane,
    ustalane na podstawie bezszkodowości, stanu auta, umiejętności....
    ToMasz

  • 4. Data: 2013-08-15 11:03:42
    Od: megrims <m...@i...pl>

> [...]
    > W ten sposób raz na zawsze zniknie problem dyskusji na temat legalności
    > radarów, miśków schowanych za przystankiem, straszników w krzakach itd.
    To ja Tobie również sprzedam pomysła. Zacznij pisać Mein Kampf ;)

    A tak serio, to uważam, że za max 20 lat będzie dokładnie tak
    jak piszesz, bo jewropa to już taka lewacka jest.

  • 5. Data: 2013-08-15 12:33:57
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-08-15 11:01, Użytkownik ToMasz napisał:

    > Dla "miszczów kierownicy" - zła informacja. Tak będzie to tylko kwestia
    > czasu.

    Nie strasz, w nowych samochodach może i tak, rozsądni już teraz szukają
    ciekawych pojazdów na żółtych tablicach.

    > Teraz plusy: niższe ubezpieczenia, podniesienie dopuszczalnych
    > ograniczeń prędkości, być może ograniczenia prędkości zróżnicowane,
    > ustalane na podstawie bezszkodowości, stanu auta, umiejętności....

    Teraz na poważnie: dlaczego ubezpieczyciel miałby pozbawiać się
    zysku zmniejszając koszt ubezpieczenia ? dlaczego durny urzędas
    miałby kłopotać się zmianami ograniczeń na podległych mu drogach ?
    dlaczego na podstawie umiejętności skoro w każdej chwili możesz
    pojazd udostępnić nawet bez swojej wiedzy szwagrowi idiocie lub
    szwagierce kretynce ?

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2013-08-15 12:42:10
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jacek,

    Thursday, August 15, 2013, 10:38:17 AM, you wrote:

    [..............]

    Nie karmic trolla!

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 7. Data: 2013-08-15 12:45:04
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 15 sierpnia 2013 10:38:17 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:
> [...]
    >
    > W ten sposób raz na zawsze zniknie problem dyskusji na temat legalności
    >
    > radarów, miśków schowanych za przystankiem, straszników w krzakach itd.

    Chyba coś przespałeś. Kilka lat temu Unia pracowała nad przepisami że od któregoś
    roku wszystkie nowe samochody osobowe będą miały odpowiedniki tachografów
    cieżarówkowych.

  • 8. Data: 2013-08-15 13:12:58
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 15.08.2013 12:33, RadoslawF pisze:

    > Nie strasz, w nowych samochodach może i tak, rozsądni już teraz szukają
    > ciekawych pojazdów na żółtych tablicach.

    > Teraz na poważnie: dlaczego ubezpieczyciel miałby pozbawiać się
    > zysku zmniejszając koszt ubezpieczenia ?
    bo wypłaci mniejsze odszkodowanie. Dlaczego? Bo ktoś kto zgadza się (/
    prosi dobrowolnie) na kaganiec, będzie jeździł przepisowo, czyli powoli
    - przynajmniej jak na nasze standardy. Zakładam że +10km/h nikt się nie
    będzie czepiał i powiedzmy +30km/h ale na bardzo krótkim odcinku - też
    nie. TAk więc prostym urządzeniem (chyba na codzień funkcjonującym w
    ciężarówkach) ubezpieczyciel filtruje tych którzy wsiadając za
    kierownice chcą celowo przekraczać dozwolone limity Statystycznie
    generuje to wyższe dochody bo odszkodowania są mniejsze. Nawet jak
    będzie współudział - można powiedzieć że mój klient nie przekroczył
    dozwolonej prędkości.
    > dlaczego durny urzędas
    > miałby kłopotać się zmianami ograniczeń na podległych mu drogach ?
    Bo potężna grupa kierowców tego zażąda?
    1. Wiesz jak się ustala ograniczenia? Domyślnie 50, jak są wypadki to 40
    jak są wypadki to 30. A dla czego są wypadki? Jakość dróg, jakość aut,
    wyszkolenie kierowców i.... prędkość. Gdyby za pierwszym razem naprawdę
    wszyscy jechali 50km/h - nie byłoby wypadków. skoro były to wprowadzono
    surowsze restrykcje. jak wszyscy z GPSami pojadą 50, to nie będzie
    trzeba takich restrykcji. Znam parę dróg w miastach, na których jechało
    się 60 od zawsze. jak w zabudowanym wprowadzono ograniczenie do 50,
    natychmiast pojawiły się znaki ograniczenie do 60. nie było żadnych
    wypadków - i jest ograniczenie do 70 i tak chyba zostanie. TAk widzę
    przyszłośc. tylko że wystarczy paru w "rajdówkach zobmie" - żeby setki
    tyś ludzi jeździło wolniej
    Teoretyzuje oczywiście. ale podobno ma wejść system ograniczania
    prędkości dla nowicjuszy. jak będzie działał? Nie ważne. skoro da się
    niektórym obniżyć prędkość - to innym można podnieść.
    > dlaczego na podstawie umiejętności skoro w każdej chwili możesz
    > pojazd udostępnić nawet bez swojej wiedzy szwagrowi idiocie lub
    > szwagierce kretynce ?
    możesz, ale jak ona będzie sprawcą to będzie się musiała wykazać
    dokumentem pozwalającym np na +10km/h. To wszystko byłoby możliwe, ale w
    naszym kraju ekstremalnie trudne.
    ToMasz
    PS jak zawsze na tej grupie. pasy na jezdni są poto aby psuć nastrój
    kierowcom. Absolutnie NIE poto aby nasze dzieci mogły bezpiecznie iść do
    szkoły. na tej grupie liczą się tylko królowie szos.
    Inny przykład. ja pojadę 70@50 i fajnie. Ty pojedziesz 70@50 i też
    fajnie. Karol pojedzie 50@70 i spowoduje wypadek. kto zapłaci? MY
    ZAPŁACIMY, równo się złożymy na każdego kto jest sprawcą. Wiedziałeś?

  • 9. Data: 2013-08-15 13:28:54
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-08-15 12:45, k...@g...com pisze:

    > Chyba coś przespałeś. Kilka lat temu Unia pracowała nad przepisami
    To jest wielce prawdopodobne, że przegapiłem, bo tempo produkcji
    papierów w Ujni jest takie, że nawet, jakbym miał łeb jak cysterna to i
    tak bym, nie pomieścił tej tfurczości.
    Jacek

  • 10. Data: 2013-08-15 13:30:40
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    > Nie karmic trolla!
    RoManie! Ja i troll, to tak, jak Ty i Miss Polonia.
    bez urazy
    Jacek