  • 1. Data: 2016-05-27 22:53:06
    Temat: Mandaty z Niemiec
    Od: cef <c...@i...pl>

    Przychodzą do Was?
    Bo ja ostatnio dostałem, ale nie wiem
    czy to wynik centralnej informacji unijnej
    czy ktoś sobie przeprowadził śledztwo i wydedukował
    dane ze starych niemieckich nr rejestracyjnych, które były do odczytania
    na ekonalepce.

  • 2. Data: 2016-05-28 00:44:11
    Temat: Re: Mandaty z Niemiec
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 27.05.2016 o 22:53, cef pisze:
> [...]
    > czy ktoś sobie przeprowadził śledztwo i wydedukował
    > dane ze starych niemieckich nr rejestracyjnych, które były do odczytania

    A i owszem przychodzą. Co prawda z Holandii i Francji ale to chyba nie
    ma większego znaczenia. Francuzów to nawet muszę pochwalić bo informacja
    była po polsku, nie to co u tych wieśniaków w trepach.

    --
    Kaczin

  • 3. Data: 2016-05-28 18:44:05
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-05-28 o 00:44, Kaczin pisze:

    > A i owszem przychodzą. Co prawda z Holandii i Francji ale to chyba nie
    > ma większego znaczenia. Francuzów to nawet muszę pochwalić bo informacja
    > była po polsku, nie to co u tych wieśniaków w trepach.

    Czyli wymiana informacji działa.
    Że też u nich nie ma problemu, żeby przysłać kwitek ze zdjęciem od razu.

  • 4. Data: 2016-05-28 19:00:53
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 28 May 2016 18:44:05 +0200, cef <c...@i...pl> wrote:
    > Czyli wymiana informacji działa.
    > Że też u nich nie ma problemu, żeby przysłać kwitek ze zdjęciem od
    razu.

    Jak wygląda egzekucja takiego mandatu?

    --
    Marek

  • 5. Data: 2016-05-28 20:17:28
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-05-28 o 19:00, Marek pisze:
    > razu.
    >
    > Jak wygląda egzekucja takiego mandatu?

    Nie wiem co by było gdyby.
    Ja po prostu wiem, że to ja jechałem więc nie dyskutuję,
    tylko przelewam te kilkanaście euro na wskazane konto i tyle.
    Są tam opisane jakieś procedury gdybym może
    chciał wskazać kogoś innego albo coś innego,
    ale nie chciało mi się tego zgłębiać.

  • 6. Data: 2016-05-29 21:21:45
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Kolega mieszka w Zgorzelcu i ciągle łapie mandaty w Niemczech. Mam konto
    w DE, więc przychodzi do mnie i płacę mu je online - praktycznie za
    każdym razem gdy błyśnie mu fotoradar za 2-3-4 tygodnie przychodzi do
    domu do Polski list z opisem wykroczenia i numerem konta.
    Same przekroczenia w jego przypadku nie były duże i kwoty zwykle
    oscylują wokół 20-30e - tak więc nie ma tego co kiedyś, że przy małych
    przewinieniach nie opłacało się ścigać ludzi z zagranicy. Teraz
    egzekwuje się wszystko.
    Piotr

  • 7. Data: 2016-05-30 00:23:12
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Kaczin" <j...@p...interia.pl> wrote in message
    > Francuzów to nawet muszę pochwalić bo informacja była po polsku, nie to co
    > u tych wieśniaków w trepach.

    Francuzi mają hopla na punkcie swojego języka,
    więc nie dziwne że starają się też pisać do innych
    w ich rodzimych.

  • 8. Data: 2016-05-30 12:51:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Francuzi mają hopla na punkcie swojego języka,
    >więc nie dziwne że starają się też pisać do innych
    >w ich rodzimych.

    Dziwne wnioskowanie - z hopla powinno wynikac pisanie po francusku.
    Szczegolnie, ze wykroczenie mialo miejsce we Francji :-)

    Moze po prostu przy okazji robienia europejskiego systemu zadbano o
    automatyczne tlumaczenie (czy raczej automatyczny wybor wersji
    jezykowej).
    Ciekawe jak sobie radza w Belgii i Szwajcarii.

    J.

  • 9. Data: 2016-05-31 05:34:46
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Dziwne wnioskowanie - z hopla powinno wynikac pisanie po francusku.
    > Szczegolnie, ze wykroczenie mialo miejsce we Francji :-)

    No właśnie że nie. Bo to jest inny hopel :-)
    Oni nie o tym że każdy ma mówić po Francusku tylko
    o tym że Francuzi po francusku, Anglicy po angielsku
    a Polacy po polsku - a nie żebyśmy kupowali dizajnerskie
    okulary w salonie i potem jechali na mitingi o mulczowaniu
    ogrodów.

    > Moze po prostu przy okazji robienia europejskiego systemu zadbano o
    > automatyczne tlumaczenie (czy raczej automatyczny wybor wersji jezykowej).
    > Ciekawe jak sobie radza w Belgii i Szwajcarii.

    :-) może w prawie jazdy w tamtych krajach definiujesz preferencje
    jak w google chrome?

  • 10. Data: 2016-08-23 15:16:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości
> [...]
    >czy ktoś sobie przeprowadził śledztwo i wydedukował
    >dane ze starych niemieckich nr rejestracyjnych, które były do

    Za parkowanie, czy za predkosc ?

    IMO - unijna wymiana informacji, o ktorej juz bylo glosno, ze ruszy
    lada moment.

    Dane na nalepce chyba zbyt niewyrazne, aby jakis fotoradar to zapisal.
    Ale parkingowy mogl byc dociekliwy.
    A kupowales sam, czy przez posrednika, i twoich danych niemiecki urzad
    nie ma ?

    J.