  • 1. Data: 2015-09-04 17:40:05
    Temat: Mapa Europy (Bałkanów) offline
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Cześć
    Jest do ściągnięcia mapa Europy lub Bałkanów ale offline, z
    rozdzielczością porównywalną z mapą papierową 1:100 tys.? Najlepiej z
    interfejsem dającym się zainstalować pod linuksem. Ale w postaci zbioru
    plików graficznych też może być.
    Jakieś rady macie?

    --
    Jacek
    Dziesięć przykazań ma 279 słów.

  • 2. Data: 2015-09-04 18:48:55
    Temat: Re: Mapa Europy (Bałkanów) offline
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-09-04 17:40, Jacek Maciejewski wrote:
> [...]
    > rozdzielczością porównywalną z mapą papierową 1:100 tys.? Najlepiej z
    > interfejsem dającym się zainstalować pod linuksem. Ale w postaci zbioru

    A z lepsza może być ;)?

    http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Offline_Openstree
    tmap
    http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Software/Desktop

    Jednak idę o zakład że najlepiej jest wsadzić BeOnRoad na Androida niż
    bawić się z laptopem. Smartfona który to pociągnie kupisz za 200zł.

  • 3. Data: 2015-09-04 20:24:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2015-09-04 17:40, Jacek Maciejewski wrote:

> [...]

    >Jednak idę o zakład że najlepiej jest wsadzić BeOnRoad na Androida
    >niż bawić się z laptopem. Smartfona który to pociągnie kupisz za

    BeOnRoad ma updaty raz na rok ... troche rzadko, jesli tam podobnie
    inwestuja jak u nas.

    Z kolei Mapfactor ma czesto, ale pojezdzilem ostatnio po kraju ...
    dziwnie prowadzi. Komicznie czasem.
    Podejrzewam ze ma awersje do bocznych drog - zdecydowanie za duza
    awersje.

    J.

  • 4. Data: 2015-09-04 20:57:04
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-09-04 20:24, J.F. wrote:
    > BeOnRoad ma updaty raz na rok ... troche rzadko, jesli tam podobnie
    > inwestuja jak u nas.

    To bez znaczenia. Mapa jest i tak w miarę aktualna, chyba że w Serbii
    budują dwa mosty i pół autostrady na tydzień.

    > Z kolei Mapfactor ma czesto, ale pojezdzilem ostatnio po kraju ...
    > dziwnie prowadzi. Komicznie czasem.

    BeOnRoad ma tylko jeden glupi ficzer: ostrzega przed przekroczeniem
    prędkosci jeśli mijamy poprzeczną drogę o niższej prędkości. To jest
    albo bug w sofcie, albo w mapach. Poza tym - nie widzę dużej róznicy
    jakościowej od automapy a nie dośc że za friko, to jeszcze okolice
    swojego domu poprawiałem ... spolecznie ...

  • 5. Data: 2015-09-04 21:18:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2015-09-04 20:24, J.F. wrote:
    >To bez znaczenia. Mapa jest i tak w miarę aktualna, chyba że w Serbii
    >budują dwa mosty i pół autostrady na tydzień.

    No wiesz, w Polsce troche sie zmienilo przez ostatni rok ... na
    kluczowych trasach to wrecz sporo ...

> [...]
    >jakościowej od automapy a nie dośc że za friko, to jeszcze okolice
    >swojego domu poprawiałem ... spolecznie ...

    No, automapa ostatnio jakos dziwnie prowadzi, ale ja lubie za wyrazne
    kolory, prace w ukladzie poziomym - tzn niezajmowanie gory i dolu
    ekranu, automatyczny zoom przy manewrach, mozliwosc skonfigurowania
    zawartosci ekranu ... ale za droga jest, to fakt ...

    J.

  • 6. Data: 2015-09-04 21:21:35
    Od: masti <g...@t...hell>

    Sebastian Biały wrote:

> [...]
    > jakościowej od automapy a nie dośc że za friko, to jeszcze okolice
    > swojego domu poprawiałem ... spolecznie ...

    BeOnRoad korzysta z map OpenStreetMap podobnie jak Mapfactor
    więc różnice wynikają z częstotliwości updatetów. A ten błąd jest w
    sofcie.

    Najczęściej uaktualniane są wersje dla OsmAnda Ponieważ wersja
    Free ma limit 10 downloadów to można te mapy ściągnąć osobno i wrzucić
    na kartę i korzystać całkowicie offline

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 7. Data: 2015-09-04 21:27:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > Najczęściej uaktualniane są wersje dla OsmAnda Ponieważ wersja
    >Free ma limit 10 downloadów to można te mapy ściągnąć osobno i
    >wrzucić
    >na kartę i korzystać całkowicie offline

    Ale Osmand to sie z trudem nadaje do uzytku ... czy moze sa jednak
    telefony, na ktorych dobrze nawiguje i nie przelicza trasy minute ?

    J.

  • 8. Data: 2015-09-04 21:34:07
    Od: masti <g...@t...hell>

    J.F. wrote:

    > Użytkownik "masti" napisał w wiadomości grup
    >
    > Ale Osmand to sie z trudem nadaje do uzytku ... czy moze sa jednak
    > telefony, na ktorych dobrze nawiguje i nie przelicza trasy minute ?

    są. z tym, że dla długich tras lepiej skorzystać z onlinowego
    wyliczenia. Można włączyć kilka różnych tracerów.
    np. http://map.project-osrm.org/

  • 9. Data: 2015-09-04 22:54:13
    Od: "Axel" <a...@o...pl>

    "J.F." wrote in message news:55e9f0b9$0$4783$65785112@news.neostrada.pl...

    > Ale Osmand to sie z trudem nadaje do uzytku ... czy moze sa jednak
    > telefony, na ktorych dobrze nawiguje i nie przelicza trasy minute ?

    Dowolna Lumia i darmowy Here Drive. Ma swoje wady, ale darmowe mapy całego
    świata (no, prawie) rekompensuje wady. Zwłaszcza w porównaniu z np. Automapą
    Europe, która np. wylatywała w kosmos we Frankfurcie przy próbie nawigowania
    do/z miejsca poza jezdnią, np, z parkingu pod sklepem albo pod hotelem.

    --
    Axel

  • 10. Data: 2015-09-05 20:06:59
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-09-04 21:18, J.F. wrote:
    > automatyczny zoom przy manewrach

    BeOnRoad to potrafi. Reszta zalezy chyba od konkretów, ale warto zerknąć
    bo nadaje sie jako awaryjna. Sporo rzeczy mnie irytuje, szczególnie
    idiotyczny UI, ale mamy obecnie epokę idiotycznych UI nawet u wiodących
    producentów OS, więc nie ma się co dziwić.