  • 1. Data: 2016-10-12 02:45:55
    Temat: Marumi Super DHG vs Exus
    Od: T...@s...in.the.world

    Witam,
    Kiedys uzywalem standardowych (szarych) Hoya, teraz mam kilka Marumi
    super DHG. Ostatnio jeden uszkodzilem, wiec czeka mnie zakup (polar).
    Jesli chodzi o IQ to do Super DHG mam jedno zastrzezenie - blikuje na
    moim pentax Limitedzie 15 (w zasadzie mialem go na stale). Do tego te
    Super DHG sa wciaz nieco upierdliwe w czyszczeniu w warunkach polowych.
    Exus kosztuje jakies 1/4 wiecej (150 s 200zl).
    Czy rzeczywiscie warto?
    Ktos uzywal jednegi drugiego?
    Test na optycznych przegladalem
    www.optyczne.pl/23.1-Inne_testy-Test_filtrów_polaryz
    acyjnych_2015.html
    --
    TA

  • 2. Data: 2016-10-12 10:30:55
    Temat: Re: Marumi Super DHG vs Exus
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2016-10-12 o 02:45, T...@s...in.the.world pisze:
> [...]
    > Super DHG sa wciaz nieco upierdliwe w czyszczeniu w warunkach polowych.
    > Exus kosztuje jakies 1/4 wiecej (150 s 200zl).

    "nieco upierdliwe" to nieco eufemistyczne stwierdzenie. Używałem Marumi,
    używam teraz Hoya Fusion Antistatic i jestem bardzo zadowolony.

    P.P.

  • 3. Data: 2016-10-12 15:17:48
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <57fdf4c1$0$657$65785112@news.neostrada.pl>,
    Pawel Pawlowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl> wrote:

    > "nieco upierdliwe" to nieco eufemistyczne stwierdzenie. Używałem Marumi,
    > używam teraz Hoya Fusion Antistatic i jestem bardzo zadowolony.

    Ale czy uzywales Marumi wlasnie Super DHG?
    Bo co seria to inne powloki, a co za tym inaczej reaguja na czyszczenie.
    Z tego, co pamietam, uzytkownicy Hoyi tez nie byli zadowoleni.
    Ta Hoya Fusion Antistatic jest w testach optycznych numer 1.
    Ale ciekawe, dlaczego nie testowali Super DHG.
    No i sprawdzalem ceny 67mm, i ten Hoya Fusion Antistatic jest w cenie
    Exusa (ok. 200zl). wiec argument ekononomiczny odpada. Za to Super DHG
    jest o 1/4 tanszy.
    --
    TA

  • 4. Data: 2016-10-12 16:06:34
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2016-10-12 o 15:17, T...@s...in.the.world pisze:

> [...]
    > No i sprawdzalem ceny 67mm, i ten Hoya Fusion Antistatic jest w cenie
    > Exusa (ok. 200zl). wiec argument ekononomiczny odpada. Za to Super DHG

    Marumi DHG, bez Super.

    P.P.

  • 5. Data: 2016-10-12 16:49:31
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2016-10-12 15:17, T...@s...in.the.world wrote:

> [...]
    > No i sprawdzalem ceny 67mm, i ten Hoya Fusion Antistatic jest w cenie
    > Exusa (ok. 200zl). wiec argument ekononomiczny odpada. Za to Super DHG

    Z tego, co piszą, wynika że Super DHG ma powłoki mniej problemowe w
    czyszczeniu, niż DHG i Exus:

    https://www.dpreview.com/forums/thread/3914041

    https://www.dpreview.com/forums/post/54547188

  • 6. Data: 2016-10-12 18:40:58
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <57fe4367$0$15188$65785112@news.neostrada.pl>,
    Pawel Pawlowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl> wrote:

    > Marumi DHG, bez Super.

    Ano wlasnie. Dlatego zawsze walcze o doprecyzowanie.
    Tak tworza sie obiegowe opinie.
    --
    TA

  • 7. Data: 2016-10-12 18:45:23
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <ntlihl$rjo$1@node2.news.atman.pl>,
    Uncle Pete <4...@g...com> wrote:

    > Z tego, co piszą, wynika że Super DHG ma powłoki mniej problemowe w
    > czyszczeniu, niż DHG i Exus:
    >
    > https://www.dpreview.com/forums/thread/3914041 <- no akurat czytalem ten
    watek poprzednio, i z tego watku nic nie wynika.
    Znaczy, zaden z dyskutantow nie mial do czynienia z Exusem.

    > https://www.dpreview.com/forums/post/54547188
    To jest jedna wypowiedz. Faktycznie, wyglada na to, ze ten Exus jest
    nietrwaly (czego oczywiscie testy w rodzaju optycznych nie biora pod
    uwage). No chyba ze on kupil jakis felerny egzemplarz.
    Qrde, czy na calym swiecie to byl jedyny fscet ktory kupil polar marumi
    Exus?
    --
    TA

  • 8. Data: 2016-10-13 11:18:35
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Mittwoch, 12. Oktober 2016 18:45:26 UTC+2 schrieb
    T...@s...in.the.world:

> [...]
    > uwage). No chyba ze on kupil jakis felerny egzemplarz.
    > Qrde, czy na calym swiecie to byl jedyny fscet ktory kupil polar marumi

    wszsytko jedno co z wymienionych kupisz - i tak do heliopana HT nie podskoczy.

    Warstwy przeciwodblaskowe to de drozsze filtry raczej wszystkie Maja skuteczne ,
    wiec dziwi mnie, ze ten, ktorego uzywales "lapal bliki". Mnie sie nie zdazylo w tej
    klasie cenowej.

  • 9. Data: 2016-10-14 02:08:41
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <T...@n...news.atm
    an.pl>,
    T...@s...in.the.world wrote:

    > No i sprawdzalem ceny 67mm, i ten Hoya Fusion Antistatic jest w cenie
    > Exusa (ok. 200zl). wiec argument ekononomiczny odpada. Za to Super DHG
    > jest o 1/4 tanszy.

    Ooops. Przeciez ja potrzebuje 49mm.
    Wiec jeszcze taniej...
    --