  • 1. Data: 2016-07-26 22:02:27
    Temat: Masa gumowa do zalewania
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    Witam.

    Potrzebuję zalać masą gumową płytkę (warstewka około 2-3mm).

    Kupiłem na portalu aukcyjnym Cheery Silicone - "RTV Silicone Rubber
    Adhesive sealant" Niby z opisu mógłby się nadać, jest do mocowania
    elementów do PCB:

    http://www.chinacheery.com/abc/Product/Show.asp?ID=2
    0&cID=1

    Minęło już 5 dni od zrobienia warstewki około 2mm pokrywającej płytkę w
    koszulce termokurczliwej umieszczonej w zagłębieniu aluminiowego elementu.

    Silikon wbrew nazwie nie jest wcale gumą, jest to coś o konsystencji
    plasteliny która nie zmienia się od już 5 dniach. Na zdjęciach produktu
    widać, że ma niby to łapać większe elementy do płytki drukowanej.
    Nie ma na to jakiejkolwiek szansy, to chińskie "coś" pod palcami ugniata
    się. Pozostało wydłubać i ulepić misia, bo ta chińska plastelina tylko
    do tego się nadaje. Kupione 4 tubki tego guana nadające się tylko do
    kosza. Jak zwykle - chińska tandetna jakość.

    Czy ktoś może polecić coś, co używał, co po przykryciu płytki będzie po
    dobie miało konsystencję silikonu sanitarnego używanego do uszczelniania
    brzegów wanny/brodzika, a jednocześnie nie zeżre mi
    miedzi/aluminium/elementów elektronicznych płytki?

    --
    Irokez

  • 2. Data: 2016-07-26 22:14:23
    Temat: Re: Masa gumowa do zalewania
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2016-07-26 o 22:02, Irokez pisze:
> [...]
    > brzegów wanny/brodzika, a jednocześnie nie zeżre mi
    > miedzi/aluminium/elementów elektronicznych płytki?

    http://solutions.3mpoland.pl/3MContentRetrievalAPI/B
    lobServlet?locale=pl_PL&lmd=1287396066000&assetId=12
    73669706854&assetType=MMM_Image&blobAttribute=ImageF
    ile
    Używałem tego.
    Ale miałem za darmo. zalewałem tym złącza kabli nisko-prądowych.
    Maksymalne napięcie w kablach gdzie tego używałem było do 80V.
    Konsystencja jest jak twardy kauczuk, ale są tam dwa składniki więc
    można doświadczalnie sprawdzić i dobrać, "stygło' może z 30 - 40 minut.

  • 3. Data: 2016-07-26 23:19:38
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2016-07-26 22:02, Irokez wrote:
> [...]
    > brzegów wanny/brodzika, a jednocześnie nie zeżre mi
    > miedzi/aluminium/elementów elektronicznych płytki?

    pomijajac rzeczy oczywiste czyli jakies dedykowane do elektroniki masy w
    zaporowych cenach (loctite czy 3m pewnie maja sporo do wyboru)
    proponowalbym wlasnie silikon tyle ze akwarystyczny a nie sanitarny lub
    jakas mase poliuretanowa

  • 4. Data: 2016-07-27 00:33:49
    Od: Bartolomeo <n...@n...com>

    W dniu 2016-07-26 o 22:02, Irokez pisze:
    > Witam.
    >
    > Potrzebuję zalać masą gumową płytkę (warstewka około 2-3mm).

    http://www.tme.eu/pl/katalog/#idp=1&search=zalewa%20
    silikonowa&cleanParameters=1

  • 5. Data: 2016-07-27 08:43:39
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-07-26 o 22:02, Irokez pisze:
    > jest to coś o konsystencji plasteliny która nie zmienia się od już 5 dniach.
    Może i tak ma być z założenia?
    Nasze wyobrażenie nieraz nie przystaje do rzeczywistości.
    Miałem podobnie. Kupiłem szczeliwo do kabli w kartuszu. Byłem pewien, że
    zachowa się jak typowy silikon, trochę stwardnieje, ale będzie elastyczne.
    A to było, jest i pewnie na zawsze pozostanie w konsystencji towotu.
    Zastosowałem i od roku w studni (nie w wodzie) sprawdza się znakomicie.

    Robert

  • 6. Data: 2016-07-27 10:14:02
    Od: t-1 <t...@t...pl>

  • 7. Data: 2016-07-27 15:10:48
    Od: b...@g...com

    użytkownik Irokez napisał:

    > Minęło już 5 dni od zrobienia warstewki około 2mm pokrywającej płytkę w
    > koszulce termokurczliwej umieszczonej w zagłębieniu aluminiowego elementu.

    Przecież jest napisane: utwardzanie po 7 dniach,
    w naturalnych warunkach, znaczy przy dostępie powietrza.
    Zaklajstrowałeś koszulką i dziwisz się?
    Zgodne z opisem jak nic.

  • 8. Data: 2016-07-27 19:14:27
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-07-27 o 15:10, b...@g...com pisze:

> [...]
    > Zaklajstrowałeś koszulką i dziwisz się?
    > Zgodne z opisem jak nic.

    "pokrywającej płytkę w koszulce termokurczliwej "

    inaczej:
    - płytka w koszulkę
    - po skurczeniu taka kostka w zagłębienie idzie
    - to zagłębienie przykrywam silikonem

    czyli mam placyk około 25 x 20mm silikonu pod którym jest płytka w
    otulinie. I ta całą powierzchnia do dziś ani trochę tężeje. Cały czas na
    wierzchu.

    --
    Irokez

  • 9. Data: 2016-07-27 19:18:06
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > Może i tak ma być z założenia?

    Akurat tutaj założeniem jest złapanie większych elementów do PCB. Na
    zdjęciu jest cewka toroidalna. Jeszcze nie widziałem cewki w plastelinie
    ugniatającej się pod palcem. W większości była masa gumowa-krusząca się
    przy wyrywaniu.

    --
    Irokez

  • 10. Data: 2016-07-27 20:22:21
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    > brzegów wanny/brodzika, a jednocześnie nie zeżre mi
    > miedzi/aluminium/elementów elektronicznych płytki?

    http://www.boll.pl/kleje-i-akcesoria-7/boll-klej-do-
    szyb-samochodowych-93

    twarde jak opona samochodowa. trzyma jak jasny pieron. jeszcze bardziej
    brudzi przy nakładaniu. ale czy _delikatnej_ elektroniki nie zje - nie
    wiem. aluminium, miedzi, żelaza - nie zjada. w kilku lokalach użyłem
    tego do uszczelniania połączeń gwintowych rur do CO i gazu - działa już
    któryś rok bez awaryjnie.

    ToMasz