  • 1. Data: 2021-06-28 14:11:17
    Temat: Maskownica, zaślepka, blaszka do płyty głównej Gigabyte GA-M56s-s3
    Od: "jedrek" <w...@...on>

    Może ma ktoś w muzealnych zasobach piwnicznych zbędną blaszkę-maskownicę na
    gniazda płyty głównej GA-M56s-s3
    Tu mają
    https://allegro.pl/oferta/zaslepka-atx-gigabyte-ga-m
    56s-s3-100-ok-2ob-9744331759
    ale nie będę 15,73zł płacił za przesyłkę kawałka blaszki, cena wysyłki jak
    za klocek o wadze 30kg :) Nawet paczkomatu nie mają za 8,99zł, a co dopiero
    mówić o zwykłym ekonomicznym liście za 3,30zł, bo to nie jest jakaś cenna
    rzecz by musiało iść poleconym.
    Blaszka z wysyłką okazuje się w ofercie = 1/3 ceny płyty głównej z wysyłką z
    dobrej oferty.

  • 2. Data: 2021-06-28 15:45:00
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida..Console>

    W dniu 28 cze 2021 o 14:11, jedrek pisze:

    > Może ma ktoś w muzealnych zasobach piwnicznych zbędną blaszkę-maskownicę

    Mam sporo podobnych maskownic, ale nie do Gigabyte i nie wiem,
    gdzie... (wiem, gdzie szukać, ale nie wiem, czy nadal tam są)

> [...]

    > jakaś cenna rzecz by musiało iść poleconym.
    > Blaszka z wysyłką okazuje się w ofercie = 1/3 ceny płyty głównej z

    Blaszki z przesyłkami takie drogie czy płyty z blaszkami takie tanie?

    -=-

    Kiedyś chciałem kupić klawisz ze złomowanej klawiatury -- nie udało
    się... Gotowy byłem zapłacić 5pln bez pertraktacji i ostatecznie ;)
    10pln po wyczerpujących pertraktacjach... Za jeden klawisz
    (najchętniej o, ale niekoniecznie) z klawiatury wywalanej do
    śmietnika... Przepraszam -- z profesjonalnie utylizowanej klawiatury...

    Klawiatura Fujitsu-Siemensa jest ogólnie ;) sprawna, ale czasami ;)
    czegoś nie wystuka; czasami coś wstawi bez konsultacji ze mną;
    skoki/reakcje/opory klawiszy są różne... Przepraszam kolejny
    raz -- haptyka wykazuje zróżnicowanie... ;)

    Najgorszy jest PgDn -- wystarczy lekkie muśnięcie palcem...
    Zwykle podczas czytania trzymam palce na tych dwóch (PgUp
    i PgDn) klawiszach, aby nie tracić czasu... Nawet mam już
    nawyk -- gdy coś znienacka gdzieś przeskoczy, intuicyjnie
    stukam w PgUp...

    (wg mnie 'intuicja' to podświadome uczenie się, czyli tworzenie
    warunkowych odruchów -- warunkowanych środowiskiem; zaś 'instynkt'
    to genetyczna/dziedziczna pamięć, czyli bezwarunkowe odruchy...)

    F-S jest niemal świetny!
    - brak mu akumulatora
    - przydałaby się spacja
    (ale obecna -- szyta (niemal niewidoczną)
    nicią dentystyczną -- jest funkcjonalna)
    - brak klawisza 'o' w miejsce którego wstawiłem klawisz '|',
    którego nie używam, gdyż na klawiaturze są dwa takie...
    - przegrzewa się (dwa HDD, C2D chyba 65nm, 2x2GiB RAMek)
    - gniazdo karty SD nie zawsze ;) poprawnie kontaktuje
    - ExpressCard niby jest, ale nikły z niej pożytek
    - jest wolny slot na (chyba) mSATA w którym miał być
    modem 3G (jest też miejsce na SIMkę) a w którym być
    może pracowałby dysk SSD (partycja 64W10 zajmuje już
    tylko 26GiB, z czego prawie 10GiB wolnego, 1.59GiB
    HiberFile i 256MiB SwapFile...
    - ponoć ;) W11 nie uruchomię na nim, bo potrzebny
    jest Intel co najmniej 8 generacji... ;)

    -=-

    WRESZCIE ZERO!!! ZERO ZGONÓW!!! WPRAWDZIE PO NIEDZIELI, ALE JEDNAK!!!
    [żegnaj Wuhan -- witaj Delto?]

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 3. Data: 2021-06-28 21:40:38
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 28/06/2021 13:11, jedrek wrote:
    > Może ma ktoś w muzealnych zasobach piwnicznych zbędną blaszkę-maskownicę
> [...]

    Zapytaj sprzedawcy aby Ci dodal tansza opcje przesylki. Albo kup
    bezposrednio bez Allegro, masz tam dane sprzedawcy i numer telefonu do nich.

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 4. Data: 2021-07-01 16:52:35
    Od: "jedrek" <w...@...on>

    "Eneuel Leszek Ciszewski"
    > Blaszki z przesyłkami takie drogie czy płyty z blaszkami takie tanie?

    Za płytę bez blaszki zapłaciłem 60zł od prywatnej osoby.
    Sama blaszka z drogą wysyłką się więc marnie kalkuluje. W zależności co
    względem czego zestawimy. Owszem te same płyty w ofertch sklepów jako części
    z demobili potrafią chodzić nawet za 170zł, wtedy cena blaszki z drogą
    wysyłką już tak nie razi.
    Sprzedawcy pytałem czy mi wyśle zwykłym listem, przerasta to sprzedawcę,
    stwierdził, że mu się to w ogóle nie kalkuluje, że za duży nakład roboty i
    czasu, bo mają umowę z pocztex-em i nie będzie latać z wysyłką. No to niech
    dalej pół roku mu blaszka wisi w ofercie (a ma ich różnych ponoć cały
    worek). Generalnie wizytówka sprzedawcy bezcenna. Nie można małą łyżeczką
    jeść, bo musi od razu być wielka łyga.
    Problem z tymi blaszkami jest o tyle taki, że nawet podobne płyty tego
    samego producenta, a tu niektóre otwory w blaszce przesunięte o 5mm i dupa
    zbita nie podejdzie, bo kilka gniazd ma zeza względem blaszki i nie trafiają
    w otwory. W najgorszym przypadku wstawię bez tej blaszki.