  • 1. Data: 2018-06-05 20:06:08
    Temat: Materiały na przekładnię cierną
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Przyszło mi naprawiać stare urządzenie, gdzie jednym z elementów jest
    2-stopniowa przekładnia cierna. Małe koła były wykonane jako tuleje
    stalowe pokryte twardą gumą, a duże zrobiono z tekstolitu.
    Stara przekładnia ma 40-50 lat i ciągle jeszcze działa, z tym, że guma
    jest już bardzo zużyta i jej czas się kończy. Koła tekstolitowe też są
    mocno zużyte.
    Jakie materiały byście doradzili użyć na nową wersję tej przekładni?
    Gumy się trochę boję, bo jakoś nie wierzę, że obecna guma wytrzyma tak
    długo, jak ta stara. Tekstolit też bym chętnie zastąpił czymś nowszym o
    podobnych parametrach. Dobrze by było aby współczynnik tarcia nowych
    materiałów był nie mniejszy niż pary guma-tekstolit.
    Jacek

  • 2. Data: 2018-06-05 21:01:23
    Temat: Re: Materiały na przekładnię cierną
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 5 Jun 2018 20:06:08 +0200, Jacek napisał(a):
> [...]
    > Gumy się trochę boję, bo jakoś nie wierzę, że obecna guma wytrzyma tak
    > długo, jak ta stara. Tekstolit też bym chętnie zastąpił czymś nowszym o

    A ile ma wytrzymac - kolejne 50 lat ?

    wersja a): tekstolitu bym nie ruszal, ale silikonow i poliuretanow
    przybylo, moze uda sie zrobic nowe pokrycie.
    Ewentualnie nakleic gumowa obrecz - czy z jakiegos weza odciac, czy
    uszczelke dobrac.

    wersja b): a musi byc cierne ? moze uda sie dobrac kola zebate, lub
    wykonac na zamowienie - na obrabiarce cnc, albo na drukarce 3D.

    J.

  • 3. Data: 2018-06-05 21:10:53
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-06-05 o 20:06, Jacek pisze:
    > tuleje stalowe pokryte twardą gumą, a duże zrobiono z tekstolitu.
    I nic bym nie zmieniał.
    http://www.adamex.co/gumowanie-rolek/

    A tekstolit to też do kupienia wszędzie.

    Robert

  • 4. Data: 2018-06-06 12:44:19
    Od: Jacek <k...@a...com>

    > I nic bym nie zmieniał.
    > http://www.adamex.co/gumowanie-rolek/
    >
    > A tekstolit to też do kupienia wszędzie.
    Dzięki, pójdę za tą radą.
    Jacek

  • 5. Data: 2018-06-13 08:22:44
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-06-05, Jacek <k...@a...com> wrote:
> [...]
    > podobnych parametrach. Dobrze by było aby współczynnik tarcia nowych
    > materiałów był nie mniejszy niż pary guma-tekstolit.

    Nie bój się gumy, nie ma powodów, aby była gorsza niż ta stara. Nikt nie
    będzie kombinował ze specjalnie słabszą mieszanką, aby padło szybciej.

    --
    Marcin