eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Mechanizm różnicowy
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 26

  • 1. Data: 2014-10-13 14:12:24
    Temat: Mechanizm różnicowy
    Od: Einstein <e...@o...pl>

    Witam
    Czy ktoś z was miał przypadek awarii mechanizmu różnicowego w skrzyni?
    Pacjent to Dacia Logan z 2005 roku, przejechane około 110 000. W
    momencie skrętu niezależnie czy w prawo czy w lewo i dodaniu gazu
    słychać jaki charakterystyczny stukot (turkot). Zawieszenie sprawdzono w
    kilku źródłach i jest ok. Jeden mechanik stwierdził, że problem może
    dotyczyć mechanimu różnicowego w skrzyni i zapytał czy w momencie
    dodania gazu stukot jest bardziej słyszalny. Niestety ale jest. Inni
    znawcy nie odpowiedzieli mi na pytanie. Co zatem począć? Jeździć i
    czekać aż padnie ale jakie wtedy mogą być skutki? Wiadomo laweta i do
    mechanika. Czy się tym nie przejmować i dalej jeździć, bez gazu na
    zakrętach.
    Pozdrawiam


  • 2. Data: 2014-10-13 14:22:16
    Temat: Re: Mechanizm różnicowy
    Od: Kapibara <x...@y...zzz>

    Dnia Mon, 13 Oct 2014 14:12:24 +0200, Einstein napisał(a):

    > Witam
    > Czy ktoś z was miał przypadek awarii mechanizmu różnicowego w skrzyni?
    > Pacjent to Dacia Logan z 2005 roku, przejechane około 110 000. W
    > momencie skrętu niezależnie czy w prawo czy w lewo i dodaniu gazu
    > słychać jaki charakterystyczny stukot (turkot). Zawieszenie sprawdzono w
    > kilku źródłach i jest ok. Jeden mechanik stwierdził, że problem może
    > dotyczyć mechanimu różnicowego w skrzyni i zapytał czy w momencie
    > dodania gazu stukot jest bardziej słyszalny. Niestety ale jest. Inni
    > znawcy nie odpowiedzieli mi na pytanie. Co zatem począć? Jeździć i
    > czekać aż padnie ale jakie wtedy mogą być skutki? Wiadomo laweta i do
    > mechanika. Czy się tym nie przejmować i dalej jeździć, bez gazu na
    > zakrętach.
    > Pozdrawiam

    Zacząłbym od sprawdzenia przegubów.


  • 3. Data: 2014-10-13 15:11:15
    Temat: Re: Mechanizm różnicowy
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2014-10-13 14:12, Einstein wrote:
    > Witam
    > Czy ktoś z was miał przypadek awarii mechanizmu różnicowego w skrzyni?
    > Pacjent to Dacia Logan z 2005 roku, przejechane około 110 000. W
    > momencie skrętu niezależnie czy w prawo czy w lewo i dodaniu gazu
    > słychać jaki charakterystyczny stukot (turkot). Zawieszenie sprawdzono w
    > kilku źródłach i jest ok. Jeden mechanik stwierdził, że problem może
    > dotyczyć mechanimu różnicowego w skrzyni i zapytał czy w momencie
    > dodania gazu stukot jest bardziej słyszalny. Niestety ale jest. Inni
    > znawcy nie odpowiedzieli mi na pytanie. Co zatem począć? Jeździć i
    > czekać aż padnie ale jakie wtedy mogą być skutki? Wiadomo laweta i do
    > mechanika. Czy się tym nie przejmować i dalej jeździć, bez gazu na
    > zakrętach.
    > Pozdrawiam

    to co opisujesz to jest typowy objaw zuzytych przegubow - i od tego bym
    zaczal :)


  • 4. Data: 2014-10-13 15:35:03
    Temat: Re: Mechanizm różnicowy
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-10-13 15:11, AL pisze:
    > On 2014-10-13 14:12, Einstein wrote:
    >> Witam
    >> Czy ktoś z was miał przypadek awarii mechanizmu różnicowego w skrzyni?
    >> Pacjent to Dacia Logan z 2005 roku, przejechane około 110 000. W
    >> momencie skrętu niezależnie czy w prawo czy w lewo i dodaniu gazu
    >> słychać jaki charakterystyczny stukot (turkot). Zawieszenie sprawdzono w
    >> kilku źródłach i jest ok. Jeden mechanik stwierdził, że problem może
    >> dotyczyć mechanimu różnicowego w skrzyni i zapytał czy w momencie
    >> dodania gazu stukot jest bardziej słyszalny. Niestety ale jest. Inni
    >> znawcy nie odpowiedzieli mi na pytanie. Co zatem począć? Jeździć i
    >> czekać aż padnie ale jakie wtedy mogą być skutki? Wiadomo laweta i do
    >> mechanika. Czy się tym nie przejmować i dalej jeździć, bez gazu na
    >> zakrętach.
    >> Pozdrawiam
    >
    > to co opisujesz to jest typowy objaw zuzytych przegubow - i od tego bym
    > zaczal :)

    Ale on był u kilku mechaników nikt mu tego nie sprawdził i nie zasugerował?

    Geniusze zła, paaanie skrzynie trzeba wymienić, w serwisie 12kzł ale
    mamy używkę za 2000zł, robota w serwisie z 2000zł ale za 800 zrobimy bo
    i tak duże koszta, a po cichu myk przeguby po 150zł i klient zadowolony
    bo wydał dużo mniej niż w serwisie i problem rozwiązany :)

    --
    Pozdrawiam
    Lewis
    https://www.facebook.com/turbolaabpl


  • 5. Data: 2014-10-13 16:08:05
    Temat: Re: Mechanizm różnicowy
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 13 Oct 2014 14:12:24 +0200, Einstein napisał(a):

    >W
    > momencie skrętu niezależnie czy w prawo czy w lewo i dodaniu gazu
    > słychać jaki charakterystyczny stukot (turkot).

    To chyba byli jacys mechanicy po gimnazjum ;)

    Juz Ci napisano - brzmi jak przeguby.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl


  • 6. Data: 2014-10-13 17:02:08
    Temat: Re: Mechanizm różnicowy
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    > Czy ktoś z was miał przypadek awarii mechanizmu różnicowego w skrzyni?
    > Pacjent to Dacia Logan z 2005 roku, przejechane około 110 000. W momencie
    > skrętu niezależnie czy w prawo czy w lewo i dodaniu gazu słychać jaki
    > charakterystyczny stukot (turkot). Zawieszenie sprawdzono w kilku źródłach
    > i jest ok. Jeden mechanik stwierdził, że problem może dotyczyć mechanimu
    > różnicowego w skrzyni i zapytał czy w momencie


    Jak najbardziej objaw może wskazywać na mechanizm różnicowy.


  • 7. Data: 2014-10-13 17:46:06
    Temat: Re: Mechanizm różnicowy
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2014-10-13 17:02, Czesław Wiśniak pisze:
    >> Czy ktoś z was miał przypadek awarii mechanizmu różnicowego w skrzyni?
    >> Pacjent to Dacia Logan z 2005 roku, przejechane około 110 000. W
    >> momencie skrętu niezależnie czy w prawo czy w lewo i dodaniu gazu
    >> słychać jaki charakterystyczny stukot (turkot). Zawieszenie sprawdzono
    >> w kilku źródłach i jest ok. Jeden mechanik stwierdził, że problem może
    >> dotyczyć mechanimu różnicowego w skrzyni i zapytał czy w momencie
    >
    >
    > Jak najbardziej objaw może wskazywać na mechanizm różnicowy.

    zapomniałeś dopisać, ze polecasz swój warsztat :)

    @


  • 8. Data: 2014-10-13 18:15:29
    Temat: Re: Mechanizm różnicowy
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    >>> Czy ktoś z was miał przypadek awarii mechanizmu różnicowego w skrzyni?
    >>> Pacjent to Dacia Logan z 2005 roku, przejechane około 110 000. W
    >>> momencie skrętu niezależnie czy w prawo czy w lewo i dodaniu gazu
    >>> słychać jaki charakterystyczny stukot (turkot). Zawieszenie sprawdzono
    >>> w kilku źródłach i jest ok. Jeden mechanik stwierdził, że problem może
    >>> dotyczyć mechanimu różnicowego w skrzyni i zapytał czy w momencie
    >>
    >>
    >> Jak najbardziej objaw może wskazywać na mechanizm różnicowy.
    >
    > zapomniałeś dopisać, ze polecasz swój warsztat :)

    To co opisał autor, może wskazywać na przeguby ale również na padnięty
    mechanizm różnicowy tylko ty i reszta wcześniej chyba nigdy o czymś takim
    nie słyszała ;)
    Bylibysmy w stanie bliżej określić jeśli możnaby tego posłuchać. Bo co to
    znaczy stukot, turkot ?
    Autorowi proponuje zrobić test, czy przy tym skręcie i "turkocie" przy
    ruszaniu dodatkowo buksuje mu koło i czuć mocne szarpanie i czy objaw znika
    jeśli rusza powoli delikatnie puszczając sprzęgło.
    Jakoś ciężko mi uwierzyć, żeby kilku gości nie rozpoznało stukających
    przegubów i chciało go naciągnąć.
    Jeśli to mechanizm różnicowy to propnuje to zrobić bo skrzynia może się
    rozlecieć przy kolejnym szarpnięciu.


  • 9. Data: 2014-10-13 19:44:32
    Temat: Re: Mechanizm różnicowy
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 13 Oct 2014 18:15:29 +0200, Czesław Wiśniak napisał(a):

    > To co opisał autor, może wskazywać na przeguby ale również na padnięty
    > mechanizm różnicowy

    Ale jakby to byl dyfer, to dlaczego mialby turkotac dopiero po nacisnieciu
    gazu?

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl


  • 10. Data: 2014-10-13 20:16:49
    Temat: Re: Mechanizm różnicowy
    Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl>

    Maciek pisze:
    > Dnia Mon, 13 Oct 2014 18:15:29 +0200, Czesław Wiśniak napisał(a):
    >
    >> To co opisał autor, może wskazywać na przeguby ale również na padnięty
    >> mechanizm różnicowy
    >
    > Ale jakby to byl dyfer, to dlaczego mialby turkotac dopiero po nacisnieciu
    > gazu?

    Wszelkie stuki w dyferencjale mają zwykle tendencje do cichnięcia po
    dodaniu gazu - żeby stukało to musi być luz, pod obciążeniem luzy
    ulegają wybraniu i nie stuka.

    --
    Darek

strony : [ 1 ] . 2 . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: