  • 1. Data: 2015-04-17 23:35:16
    Temat: Megalaser :))
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Za dawniejszych czasów, w okolicy drugiej połowy lat 80., byłem chyba na
    polibudzie jako gość, gdzie było coś w rodzaju wystawy laserów. Była sobie
    taka gazówka, światło chyba było czerwone, o mocy 4W. Prowadzący pokaz
    instruktor, czy jak mu tam było, kategorycznie zapierał się, żeby niczym nie
    przeciąć strumienia światła. No, a paczciepaństwo, tutaj za niewiele ponad
    patyka mamy...
    http://allegro.pl/50-latarka-cree-xm-l2-u2-laser-zie
    lony-5000mw-i4840850384.html
    Sami zobaczcie, jak bardzo rozwinęła się technika od tamtego czasu :)))

    --
    Numery telespamerów: 814605413 222768000 616285002
    (będzie ich więcej, gdy zadzwonią)

  • 2. Data: 2015-04-18 00:10:55
    Temat: Re: Megalaser :))
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    ACMM-033 napisało:

> [...]
    lony-5000mw-i4840850384.html
    > Sami zobaczcie, jak bardzo rozwinęła się technika od tamtego czasu :)))

    W liceum, za Gierka, czyli w latach siedemdziesiątych, mieliśmy
    Szkolny Laser Helowo-Neonowy. Taka średniej wielkości skrzyneczka.
    I odpowiednik breloczka laserowego do kluczy za pińć złotych.
    Używaliśmy tego interdyscyplinarnie, czyli nie tylko do doświadczeń
    w pracowni fizycznej, ale też i do takich bardziej socjologicznych.
    Więc świeciliśny tym z okna fiz-pracowni w przechodniów i badaliśmy
    reakcje osobnicze. Tam niedalego był Sztab Generalny LWP, czy coś
    podobnego (ja z wojskowości zawsze słaby byłem), do którego chodzili
    żołnierze ze służby wartowniczej w szyku przypisanym, czyli gęsiego.
    Świeciło się więc temu pierwszemu w plecy. Nasłuch wyłapywał wtedy
    dialogi w rodzaju:
    -- Te, Franek, cosik takie czerwone ci się na plecach świeci.
    -- Nie gadaj.
    -- Poważnie mówię.
    -- Ty chyba pijany jesteś, weź się pilnuj, żeby major nie zauważył.

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2015-04-18 01:57:32
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 17 Apr 2015 23:35:16 +0200, "ACMM-033" <v...@i...pl>
    wrote:
    > instruktor, czy jak mu tam było, kategorycznie zapierał się, żeby
    niczym nie
    > przeciąć strumienia światła

    Jak ja lubię takie nieprecyzyjne opisy :/.
    Nie przeciąć bo co? Wybuchnie?

    --
    Marek

  • 4. Data: 2015-04-18 07:50:52
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 17 Apr 2015 23:35:16 +0200, ACMM-033 napisał(a):

    > Sami zobaczcie, jak bardzo rozwinęła się technika od tamtego czasu :)))

    No no, 8500 lumenów z paru watów to nawet japońce w laboratoriach nie
    wyciągają. A na obudowie jest nawet bardziej ambitnie - 30000 W, 85000
    lm :)
    No i na 100% te 4 W lasera to moc dostarczona a nie moc świetlna.
    --
    Jacek
    Dziesięć przykazań ma 279 słów.

  • 5. Data: 2015-04-18 09:11:25
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

> [...]
    > lm :)
    > No i na 100% te 4 W lasera to moc dostarczona a nie moc świetlna.

    Oj tam się czepiacie. Zobaczcie jaką ładną łunę latareczka robi. Takiego
    efektu nie da się osiągnąć byle dziadostwem, trochę światła jednak
    potrzeba. A że przy okazji cień latereczki na statywie wyszedł... ;)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 6. Data: 2015-04-18 10:10:13
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "ACMM-033" napisał w wiadomości grup

> [...]
    elony-5000mw-i4840850384.html
    >Sami zobaczcie, jak bardzo rozwinęła się technika od tamtego czasu :)))

    Używają w mosadie i w sb wiec to musi być prawda.

  • 7. Data: 2015-04-18 12:50:48
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > niczym nie
    >
    > Jak ja lubię takie nieprecyzyjne opisy :/.
    > Nie przeciąć bo co? Wybuchnie?

    A skąd ma mam wiedzieć, co prowadzący miał na myśli? :P Może się dymu bał?
    Może teściową przypalał? Po prostu "nie", a ja nie miałem czasu wnikać.
    Oczywiście, ja wiem, jak działa taki strumień, ale, nie do mnie należała
    decyzja w temacie, gościem byłem.

  • 8. Data: 2015-04-18 12:59:59
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > No no, 8500 lumenów z paru watów to nawet japońce w laboratoriach nie
    > wyciągają. A na obudowie jest nawet bardziej ambitnie - 30000 W, 85000
    > lm :)

    Tjaaa... gdzieś widziałem żarówę LED do oświetlenia ulic, to ona coś kole
    2500 lm chyba miała, a kosztowała, że się zesram.
    Nie powinna jakaś komisja etyki, czy czego tam, wziąć się za takie przypadki
    i kosić, aż będzie furczało...?
    Qźva, jak nasze reklamy, przy których często aż dziw, że się nie posypały
    nagrody Nobla, bądź chociaż nominacje do nich... Gripex na grypę i paniusia
    zdrowiutka jeszcze siada za wolantem helikoptera, a polecam zbadać skład
    G... TAK, pseudoefedryna... Apap na cieżką migrenę, Ibuprom na chorobę
    wysokościową - alpinistka za szybko w górę poszła i główka ją zabolała,
    wzięła proszeczek i za godzinkę zasuwa dalej, ciekawe, co na klastera dadzą
    :P
    W sumie jaka różnica, czy dymają nas na paralekach, czy mamią urządzeniami o
    500% sprawności...?
    Ja tylko czekam, aż kaszlącemu dźwigowemu klemastynę brać każą, ale mam
    nadzieję, ze to nadal na receptę...

    Pewnie do tego było to coś w stylu http://pl.wikipedia.org/wiki/PMPO

  • 9. Data: 2015-04-18 13:58:54
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Ghost" <g...@e...com> napisał w wiadomości
    ielony-5000mw-i4840850384.html

    > Używają w mosadie i w sb wiec to musi być prawda.

    Nazwy własne piszemy zaczynając od wielkiej/dużej (1) litery.
    A ja mam w dupie, czego używają.

  • 10. Data: 2015-04-18 16:18:20
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl> wrote in message

    > Oj tam się czepiacie. Zobaczcie jaką ładną łunę latareczka robi. Takiego
    > efektu nie da się osiągnąć byle dziadostwem, trochę światła jednak
    > potrzeba. A że przy okazji cień latereczki na statywie wyszedł... ;)

    Cień to od lampy błyskowej w aparacie użytej do doświetlenia zdjęcia.
    Inaczej statywu na zdjęciach byś w nocy nie widział, prawda?