  • 11. Data: 2010-07-21 00:54:59
    Temat: Re: Metody genetyczne a minimum funkcji
    Od: Roman Werpachowski <r...@g...com>

    On Jul 20, 10:33 pm, "Borneq" <b...@a...hidden.pl> wrote:
    > Użytkownik "Mariusz Marszałkowski" <m...@g...com> napisał w
    wiadomościnews:933d3ab8-6a72-4a90-800a-26e59db7f62f@
    s9g2000yqd.googlegroups.com...

    Wolfa.http://en.wikipedia.org/wiki/Wolfe_conditions
    > Nie bardzo wiem jak z tych warunków obliczyć Alfa, przy czym warunek IIa nie
    > wygląda jak uściślenie II a jak zupełnie przeciwny.

    Jeśli tylko możesz, użyj gotowej implementacji. Napisanie dobrego
    nieliniowego optymalizatora jest bardzo trudne.

    Roman

  • 12. Data: 2010-07-21 01:41:37
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 21 Lip, 02:54, Roman Werpachowski <r...@g...com>
    wrote:
    > On Jul 20, 10:33 pm, "Borneq" <b...@a...hidden.pl> wrote:
    >
    > Jeśli tylko możesz, użyj gotowej implementacji. Napisanie dobrego
    > nieliniowego optymalizatora jest bardzo trudne.

    Nigdy nie dowiedziałem się, czym różni się "dobra implementacja" od
    prostej i poprawnej implementacji na podstawie wzoru z książki.
    Kiedyś
    napisałem BGFS do uczenia sieci neuronowych w C++. Nie
    robiłem dokładnych benchmarków, a z pobieżnych wynikło że działa o
    wiele szybciej niż metoda gradientów sprzężonych. W porównaniu do
    excela działało to jakieś 100-1000 razy szybciej.

    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2010-07-21 04:55:15
    Od: "Borneq" <b...@a...hidden.pl>

    Użytkownik "Mariusz Marszałkowski" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...
    > Nigdy nie dowiedziałem się, czym różni się "dobra implementacja" od
    > prostej i poprawnej implementacji na podstawie wzoru z książki.

    Chyba warto użyć którejś metody bezgradientowej Hooke'a-Jeevesa, Rosenbrocka
    i.in. bo znam tylko funkcję straty a nie jej pochodne.

  • 14. Data: 2010-07-21 05:26:41
    Od: Maciej Pilichowski <P...@g...com>

    On Tue, 20 Jul 2010 07:53:47 -0700 (PDT), Mariusz Marszałkowski
    <m...@g...com> wrote:

    >Aby algorytm genetyczny
    >zadziałał, trzeba użyć takiego kodowania które zwiększy
    >prawdopodobieństwo
    >że dobrze przystosowani rodzice będ? mili dobrze przystosowane
    >potomstwo. Naiwne kodowanie da taki efekt, że skrzyżowanie
    >dwóch dobrych rozwi?zań daje fatalne potomstwo :)

    To wcale nie oznacza, ze potrzebne jest krzyzowanie. Alg. genetyczny z
    krzyzowaniem jest mocno CPU-zerny, a to tez (glownie) ma znaczenie.

    milego dnia, hej
    --
    Moja wyprzedaz wszystkiego: ksiazki, plyty, filmy.
    http://www.garaz.pol.pl/

  • 15. Data: 2010-07-21 07:45:50
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Mariusz Marszałkowski" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    grup
    4g2000yql.googlegroups.com...
    > potomstwo. Naiwne kodowanie da taki efekt, że skrzyżowanie
    > dwóch dobrych rozwiązań daje fatalne potomstwo :)

    Nie.

    > to tak trudne, że rezygnuje się z algorytmów genetycznych. Algorytmy
    > genetyczne z powodzeniem można zastosować jedynie tam gdzie
    > nie ma nadziei na jakikolwiek inni algorytm.

    Nieprawda.

    > Algorytm genetyczny można z powodzeniem zastosować do dobrania punktu
    > początkowego i długości kroku.

    Też nie.

  • 16. Data: 2010-07-21 07:47:28
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Roman Werpachowski" <r...@g...com> napisał w
    wiadomości grup
    5g2000yqn.googlegroups.com...
    > Jeśli tylko możesz, użyj gotowej implementacji. Napisanie dobrego
    > nieliniowego optymalizatora jest bardzo trudne.

    Nie.

    Trudne może być tylko napisanie sprawnego.

  • 17. Data: 2010-07-21 12:26:23
    Od: Segmentation Fault <c...@o...eu>

    On 07/20/2010 01:02 PM, Borneq wrote:
    > Nie zajmowałem się nigdy algorytmami genetycznymi. Czy można za ich
    > pomocą wyszukać minimum (globalne) funkcji trzech i więcej zmiennych?

    Teoretycznie można, ale w tym wypadku "teoretycznie" znaczy "zupełnie
    nie praktycznie". Algorytmy genetyczne to algorytmy randomizacyjne,
    szuka się przy ich pomocy rozwiązań "dość dobrych".

    Alogrytmy genetyczne to nie są też magicznym rozwiązaniem do znajdowania
    minimum funkcji. Napisz coś więcej o funkcjach, które chcesz
    minimalizować.

    Może jest rozwiązanie analityczne?
    Może programowanie liniowe?
    Może zadziałają jakieś metody gradientowe?

  • 18. Data: 2010-07-21 12:53:22
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 21 Lip, 09:45, "slawek" <s...@h...pl> wrote:

    > Nie.
    Tak. Wystarczy wziąć funkcję xor jako przykład.
    Mamy dwóch rodziców:
    10 => 1
    01 => 1
    Jakby ich nie skrzyżować, dadzą zero.
    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2010-07-21 12:57:17
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    > Nie.
    Tak. Wystarczy wziąć funkcję xor jako przykład.
    Mam dwóch rodziców:
    10 => 1
    01 => 1
    Jakby ich nie skrzyżować, dadzą zero.
    Pozdrawiam

    > Nieprawda.
    Więc gdzie z powodzeniem zastosowano naiwny algorytm genetyczny?

    > Też nie.
    Dlaczego nie?

  • 20. Data: 2010-07-21 13:26:32
    Od: Daniel Janus <d...@d...pl>

    Dnia 21.07.2010 Mariusz Marszałkowski <m...@g...com> napisał/a:

    > Więc gdzie z powodzeniem zastosowano naiwny algorytm genetyczny?

    http://www-personal.umich.edu/~axe/research/Evolving
    .pdf

    pozdrawiam,
    Daniel