  • 51. Data: 2010-07-27 13:48:41
    Temat: Re: Metody genetyczne a minimum funkcji
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 27 Lip, 15:32, "slawek" <s...@h...pl> wrote:
    > Użytkownik "Mariusz Marszałkowski" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    > grup
    g2000vbe.googlegroups.com...

    > Są takie klastry, czyli kwestia dostępu.
    4pln za godzinę na jednej dość dobrej maszynie. tysiąc
    maszyn = 4tys pln... raczej tyle nie wydam :)
    Już bym wolał 10 maszyn postawić u siebie w garażu, po dwóch
    miesiącach by wyszło taniej.

    > Nota bene, dość ciekawe jest, do czego używa się polskich superkomputerów -
    > badania naukowe?
    Nie wiem, chętnie bym się dowiedział co się liczy na superkomputerach,
    nie
    tylko polskich.

    > Nie, bo te zwykle liczy się na innym sprzęcie.
    Na jakim?

    > Pod przemysł? A mamy jakiś przemysł wymagający więcej niż kartki papieru, ołówka
    > i kasy fiskalnej?
    Z moich raczej skromnych obserwacji wynika że mamy taki przemysł, ale
    rzadko jest zainteresowany potencjalnym zyskiem z miesięcznych
    obliczeń na superkomputerach.

    > Animacja? Wątpię, my nie Pixar, a Bagiński chyba nie używa Galery...
    Też nie mam wiedzy na ten temat.

    > I tak całkiem dobry sprzęt się marnuje. W najlepszym razie ktoś liczy sobie
    > bzdurki w rodzaju "modelowanie galaktyk". Oczywiście najchętniej za
    > pieniądze podatnika etc.
    Nie wiem, mam nadzieję że ktoś się podzieli wiedzą na ten temat.

    Pozdrawiam

  • 52. Data: 2010-07-27 15:20:17
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Mariusz Marszałkowski" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    grup
    3g2000vbe.googlegroups.com...
    > 4pln za godzinę na jednej dość dobrej maszynie. tysiąc
    > maszyn = 4tys pln... raczej tyle nie wydam :)

    Są promocje. Serio.

    slawek

  • 53. Data: 2010-07-27 18:09:56
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 27 Lip, 17:20, "slawek" <s...@h...pl> wrote:
    > Użytkownik "Mariusz Marszałkowski" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    > grup
    3g2000vbe.googlegroups.com...

    > Są promocje. Serio.

    Hmmm może będę musiał się jeszcze rozejrzeć.
    Pozdrawiam

  • 54. Data: 2010-07-27 18:13:09
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 27 Lip, 20:09, Mariusz Marszałkowski <m...@g...com> wrote:

    > Hmmm może będę musiał się jeszcze rozejrzeć.

    P.S.
    Kiedyś było za darmo u Hawllet-Packarda, ale to
    było kiedyś, można było skompilować swój
    program na jakiejś maszynie 4 procesorowej i
    zostawić włączony na tydzień. Ale teraz już nie
    udostępniają.
    Pozdrawiam

  • 55. Data: 2010-07-27 21:34:00
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    3g2000vbe.googlegroups.com...
    > program na jakiejś maszynie 4 procesorowej i
    > zostawić włączony na tydzień. Ale teraz już nie
    > udostępniają.

    Ale ja nie o jakimś marnym z 4 CPU x 4 rdzenie, bo to nic ciekawego.

    Ktoś wiarygodny do mnie pisał, że jest konkurs na pomysł "co można liczyć
    na praaawdziwym superkomputerze", tzn. nie dają nagród, ale dają czas
    maszyny. Poważnie.

    Niestety, jak zawsze, gdzieś mi się ten mail zapodział.

    Poszukaj sponsora lub zainteresuj się CUDA (narzędzia są za darmo, kartę
    NVidii kupisz za marne 400 PLN).

    slawek

  • 56. Data: 2010-07-28 02:52:33
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 27 Lip, 23:34, "slawek" <s...@h...pl> wrote:
    > Użytkownik "Mariusz Marszałkowski" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    > grup
    3g2000vbe.googlegroups.com...

    > Ale ja nie o jakimś marnym z 4 CPU x 4 rdzenie, bo to nic ciekawego.
    Jak dawali całkiem za darmo, to dobre chociaż 4x4, a komputerów
    wystawionych do testowania mieli około 50.

    > Poszukaj sponsora lub zainteresuj się CUDA (narzędzia są za darmo, kartę
    > NVidii kupisz za marne 400 PLN).
    Trochę interesowałem się Teslą NVidii, ten sprzęt poza ceną zakupu,
    pobiera jeszcze 900W energii na 1h. Trzeba przyznać że tam jest około
    500
    rdzeni i w przeliczeniu na rdzeń wychodzi bardzo tanio. Ostatecznie
    zniechęcił mnie pobór energii i fakt że to są bardzo proste rdzenie,
    np.
    nie ma rekurencji. Napisanie szachów na to pewnie byłoby wyjątkowo
    karkołomne. Ale dobór parametrów funkcji celu w szachach jakimś
    zrandomizowanym algorytmem pewnie by działał z 200-300 razy szybciej
    niż na jednym rdzeniu CPU.

    Pozdrawiam

  • 57. Data: 2010-07-28 02:52:44
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

  • 58. Data: 2010-07-28 03:41:23
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 28 Lip, 04:52, Mariusz Marszałkowski <m...@g...com> wrote:

> [...]
    >
    > Trochę interesowałem się Teslą NVidii, ten sprzęt poza ceną zakupu,
    > pobiera jeszcze 900W energii na 1h. Trzeba przyznać że tam jest około

    To wygląda dość korzystnie, bo ma małą moc (no chyba że to pomyłka)
    http://www.komputronik.pl/index.php/product/62917/Po
    dzespo_y_PC/Karty_graficzne/PNY_Tesla_C1060_Board.ht
    ml

    Ale i tak bym wolał żeby to była cena za 4 takie układy ;-)
    Te karty za 400zł nie wiem jaką mają moc obliczeniową.

    Pozdrawiam

  • 59. Data: 2010-07-28 07:30:12
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Mariusz Marszałkowski" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    grup
    2g2000yqj.googlegroups.com...
    > Jak dawali całkiem za darmo, to dobre chociaż 4x4, a komputerów

    Ale jak za darmo jest 200x4 to chyba lepiej?

    > rdzeni i w przeliczeniu na rdzeń wychodzi bardzo tanio. Ostatecznie
    > zniechęcił mnie pobór energii i fakt że to są bardzo proste rdzenie,

    CUDA biegają na tanich GTS, a do tego jest BLAS i coś tam jeszcze (płatne).

    slawek

  • 60. Data: 2010-07-28 07:36:55
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Mariusz Marszałkowski" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    grup
    2g2000yqn.googlegroups.com...
    > Ale i tak bym wolał żeby to była cena za 4 takie układy ;-)
    > Te karty za 400zł nie wiem jaką mają moc obliczeniową.

    Nie chce mi się sprawdzać, ale przetestowanie nie powinno być niemożebne
    ) - komputer do giercowania+darmowe SDK ;)

    Skoro mają ponad 100 czegoś, to chyba to jest 100 procesorów. Skoro
    taktowanie jest 900 MHz, to chyba takie jest.

    Trzecia opcja - zapytaj NVidię - jeżeli będziesz dość przebojowy, to
    przypuszczam że mogą pomóc dużo więcej, niż tylko odpisując jaka jest
    wydajność. Zwłaszcza jeżeli nie chcesz non-stop liczyć dla jakiegoś biznesu,
    lecz sprawdzić, do czego jeszcze ich produkty się nadają i tym samym pokazać
    jak CUDA przebijają konkurencję.

    slawek