  • 1. Data: 2016-10-31 22:20:43
    Temat: Miasta z kilkoma różnymi Kierunkowymi
    Od: moje12a <d...@g...com>

    Czy oprócz poniżej wymienionych miast znacie jakieś inne gdzie obowiązują
    jednocześnie dwa lub więcej różnych kierunkowych (ale nie chodzi mi możliwość
    połączenia się z abonentem przez wybranie któregokolwiek z kierunkowych) w stylu że
    część miasta ma kierunkowy "a" inna "b" a inna "c" warunek oba kierunkowe muszą być
    jednakowej długości.

    Z moich obserwacji takie miasta to:
    Moskwa +7 495, 499 oraz 496, 498 (dla regionu moskiewskiego)
    Zurych +41 43, 44

    oraz dawniej Londyn +44 71, 81 a później +44 171, 181 w przyszłości miało być +44 20
    i 22 (w obu przypadkach +7D) ale skończyło się na +44 20 (+8D)

    Swoją drogą to ciekawe czemu miało być akurat 20/22 a nie 20/21 czy 21/22 :)

  • 2. Data: 2016-11-01 21:17:08
    Temat: Re: Miasta z kilkoma różnymi Kierunkowymi
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 2016-10-31 o 22:20, moje12a pisze:
> [...]
    > któregokolwiek z kierunkowych) w stylu że część miasta ma kierunkowy
    > "a" inna "b" a inna "c" warunek oba kierunkowe muszą być jednakowej

    W wielkich miastach USA to raczej jest norma...

    W takim Nowym Yorku masz podział i "w poziomie" (różne dzielnice mają
    różne kierunki) jak i "w pionie" (w tej samej dzielnicy są różne
    kierunki, wymieszane).

    MJ

  • 3. Data: 2016-11-02 11:58:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "moje12a" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]
    >któregokolwiek z kierunkowych) w stylu że część miasta ma kierunkowy
    >"a" inna "b" a inna "c" warunek oba kierunkowe muszą być jednakowej

    Kiedys tak miala Warszawa. Ale dlugosc byla chyba inna - o ile
    kojarze, to stare numery byly 022, a nowe 026 - i po Warszawie przed
    reforma wybierane jako 6xxxxxx - a stare tylko 6 cyfr.

    J.

  • 4. Data: 2016-11-02 21:48:39
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Kiedys tak miala Warszawa. Ale dlugosc byla chyba inna - o ile kojarze,
    > to stare numery byly 022, a nowe 026 - i po Warszawie przed reforma
    > wybierane jako 6xxxxxx - a stare tylko 6 cyfr.

    Z tym że, OIDP, było raczej tak, że kierunkowy dla numerów
    sześciocyfrowych był 22, zaś siedmiocyfrowych - 2. Lokalnie w użyciu
    były równocześnie numery sześcio- i siedmiocyfrowe, które na początku
    zaczynały się tylko od 6. Potem pojawiły się zaczynające się od 7.

  • 5. Data: 2016-11-02 22:05:44
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Uncle Pete napisał:

> [...]
    > były równocześnie numery sześcio- i siedmiocyfrowe, które na początku
    > zaczynały się tylko od 6. Potem pojawiły się zaczynające się od 7.

    Nie do końca tak. Gdy pojawiły się numery zaczynające się od 7,
    to *NIE* były to numery z miasta Warszawy. Były one numerami
    podwarszawskimi. Kręciło się normalnie, bez kierunkowego, ale
    opłata była już międzymiastowa -- jeden impuls co minutę czy co
    pół, a nie co trzy minuty, jak w lokalnych. Lokalne warszawskie,
    po wyczerpaniu zasobów "szóstki", pojawiły się z "ósemką". A potem
    jeszcze inne. Ja mam "siódemkę", jako podwarszawskie dziedzictwo,
    oraz "dwójkę"

    --
    Jarek

  • 6. Data: 2016-11-03 00:32:45
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    Użytkownik "Uncle Pete" <4...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > równocześnie numery sześcio- i siedmiocyfrowe, które na początku zaczynały
    > się tylko od 6. Potem pojawiły się zaczynające się od 7.

    Pierwsze, to OIDP, dodano 6 Ursusowi, oraz, nie było mnie w Warszawie wtedy,
    uruchomiono pierwsze 7-cyfrowe, 610xxxx Pentaconta 1000C Szembeka, po ok. 30
    latach średnio się pamięta szczegóły, nie mając od ponad 15 lat styczności z
    zawodem... Sukcesywnie dodawano szóstkę z przodu, urywając dwójkę z
    kierunku. Ale niektóre CA wyłamywały się ze wzorca, np. 129xxx.
    Do firmowych dawano piątkę i nie są mi znane prywatne numery na 225xxxxxx,
    niektóre powstawały jako nowe, a niektóre dostawały z przodu, choć np.
    Polskie radio dostało szóstkę. Do podmiejskich dodano siódemkę, tak ok. '94,
    ósemkę zaczęto chyba dodawać ok. '93, jak wygaszono ruch miasto-miasto, sam
    byłem w ekipie, która przygotowywała system zapowiedzi. Dzięki prostemu
    mykowi mocno oszczędzono na translacjach do "gadałek" - zablokowano
    impulsowanie wybierakom, a na przekaźnik A dano zapowiedź (przekaźnik ten
    prócz impulsowania, służy również jako trafo m.cz.).
    Ostatnie, co było, później już nie śledziłem z braku dobrego dojścia, to
    numery 7xxxxxx również w samej Warszawie, nadal nieczęste.

    Żałuję, że "skleroza" zaciera szczegóły i daty, choć myślę, że jakbym wrócił
    do telekomunikacji to bym sobie to i owo poprzypominał.

    Śmiejmy się z głupich, choć i przewielebnych. - I.Krasicki "Monachomachia"

  • 7. Data: 2016-11-03 00:39:39
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    > Nie do końca tak. Gdy pojawiły się numery zaczynające się od 7,
    > to *NIE* były to numery z miasta Warszawy. Były one numerami

    No, "siódemki" rzeczywiście były z początku tylko podwarszawskie, poprzez
    proste dodanie jej z przodu.
    Dopiero niejako na sam koniec, pojawiły się także w Warszawie, choć nadal
    nie jest to powszechne.

    > podwarszawskimi. Kręciło się normalnie, bez kierunkowego, ale
    > opłata była już międzymiastowa -- jeden impuls co minutę czy co
    > pół, a nie co trzy minuty, jak w lokalnych. Lokalne warszawskie,

    Raczej podmiejskim skasowano taksowanie strefy pierwszej zamiejscowej, zanim
    dodano siódemkę do numeru, jakoś niedługo przedtem... Pamiętam, że koledze
    rodziła się córka w '94, byłem odbierać ze szpitala żonę jego, jako, że
    interesują mnie napotkane automaty, a był to mały AW-7, zakręciłem
    podmiejskiego i dostałem, a jeszcze było 6-cyfrowo.

    > po wyczerpaniu zasobów "szóstki", pojawiły się z "ósemką". A potem
    > jeszcze inne. Ja mam "siódemkę", jako podwarszawskie dziedzictwo,
    > oraz "dwójkę"

    Teraz to wszystko przemieszane, jak kisiel w garnku.

    Śmiejmy się z głupich, choć i przewielebnych. - I.Krasicki "Monachomachia"

  • 8. Data: 2016-11-03 10:48:37
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    HF5BS pisze:

    > No, "siódemki" rzeczywiście były z początku tylko podwarszawskie,
    > poprzez proste dodanie jej z przodu.
    > Dopiero niejako na sam koniec, pojawiły się także w Warszawie,
    > choć nadal nie jest to powszechne.

    Pojawiły się? Jakoś nie kojarzę takich przypadków. Gdzie?
    Po prostu pytam, bo nie wiem.

    > Raczej podmiejskim skasowano taksowanie strefy pierwszej zamiejscowej,
    > zanim dodano siódemkę do numeru, jakoś niedługo przedtem... Pamiętam

    Nie, zdecydowanie, nie. Kolejność była odwrotna!

    > koledze rodziła się córka w '94, byłem odbierać ze szpitala żonę jego,
    > jako, że interesują mnie napotkane automaty, a był to mały AW-7,
    > zakręciłem podmiejskiego i dostałem, a jeszcze było 6-cyfrowo.

    Z całą pewnościę w 1981 roku dzwoniłem do kolegi w Legionowie bez
    kierunkowego -- a kasowali za czas rozmowy. Co było dla mnie pewnym
    zaskoczeniem, bo wtedy jeszcze miejscowe połączenie to była jedna
    jednostka taryfikacyjna, niezależnie od czasu gadania.

    > Teraz to wszystko przemieszane, jak kisiel w garnku.

    Inaczej to widzę. Komuś za bardzo zależało na zorganizowaniu tego
    po wojskowemu, pod jeden sztrychulec. Jest 49 stref całkiem bez
    sensu wydzielonych, bo w większości wieje pustką, a w warszawskiej
    22 wykorzystano niemal wszystko. Warszawa od samego początku powinna
    miec krótszy kierunkowy (2) i dłuższe numery lokalne.

    --
    Jarek

  • 9. Data: 2016-11-03 19:13:04
    Od: moje12a <d...@g...com>

    W dniu czwartek, 3 listopada 2016 10:48:45 UTC+1 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:
> [...]
    > 22 wykorzystano niemal wszystko. Warszawa od samego początku powinna
    > miec krótszy kierunkowy (2) i dłuższe numery lokalne.

    Fakt tyle że obecnie zaczyna brakować kierunkowych pod które mógłbyś przenieś obecnie
    kierunkowe zaczynające się od "2"
    20 - DialUP
    23 - ciechanów
    24 - Płock
    25 - Siedlce
    26 - MON
    27 - ???
    28 - ???
    29 - Ostrołęka

    bo 5,6,7 i 8 są już zapełnione. 1 - nie powinna być używana natomiast w przypadku
    części numerów na 3 i 4 masz oznaczenie RT (a nie R) a reszta już jest w użyciu.

    Choć akurat przyszłość dla warszawy nie jest problemem gdyż wystarczyło by dodać
    drugi WSN=21 co daje kolejne ponad 9 mln numerów

  • 10. Data: 2016-11-03 19:39:16
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    moje12a napisało:

    > 5,6,7 i 8 są już zapełnione. 1 - nie powinna być używana natomiast
    > w przypadku części numerów na 3 i 4 masz oznaczenie RT (a nie R)
    > a reszta już jest w użyciu.

    450 dopiero co zostało przydzielone sieci P4 jako kolejny zakres komórkowy.

    --
    Jarek