  • 41. Data: 2020-01-04 13:41:41
    Temat: Re: Microcar dla emeryta
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-01-03 21:13, Mateusz Viste wrote:

    > Oj, to niestety tylko w jakiejś alternatywnej rzeczywistości.

    > To też, swoją drogą. Lub zamiast przejść i kładek - rozwijać
    > komunikację miejską, by była szybka, tania i praktyczna dla każdego.

    No to właśnie rozwinięto komunikację miejską za pomocą osobistych
    samochodów by było szybko, tanio i praktycznie dla każdego.

    > A to już tak nie jest? Pamiętam, że na kartę (moto)rowerową zdawałem w
    > podstawówce, w ramach normalnych zajęć. Zdanie kat. B - jeśli chodzi o
    > teorię - to była potem już tylko formalność, parę lat później. Kilka
    > dodatkowych znaków i trochę wałkowania sytuacji typu "na skrzyżowaniu
    > znajduje się tramwaj, koń i stacja ISS". Dopiero z częścią praktyczną,
    > tzn. z placem, przestało być różowo.

    Zdawałeś kartę i prawko w szkole? Na świadectwie to miałeś? No to szacun.

  • 42. Data: 2020-01-04 13:42:38
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-01-03 21:16, Mateusz Viste wrote:

    > Można, jak najbardziej, te microcars to dość popularna sprawa we
    > Francji właśnie z tego powodu (jeżdżą nimi głównie ludzie którym
    > zabrano PJ). Ale WS pisał zdaje się o jeżdżeniu bez uprawnień
    > "normalnym" samochodem.

    To tylko samochody osobiste.

  • 43. Data: 2020-01-04 22:00:47
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2020-01-04 o 13:41, kk pisze:
    > Zdawałeś kartę i prawko w szkole? Na świadectwie to miałeś? No to szacun.

    Posiadanie prawa jazdy było warunkiem ukończenia mojego technikum.
    Był przedmiot.

  • 44. Data: 2020-01-04 23:09:19
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-01-04 o 22:00, z pisze:

    > Posiadanie prawa jazdy było warunkiem ukończenia mojego technikum.

    Którego to warunku pewnie nikt nie sprawdzał.
    I na świadectwie maturalnym PJ dopisanego nie masz.

    > Był przedmiot.

    I nazywał się zdanie prawa jazdy czy przepisy ruchu drogowego?

    Pzdrawiam

  • 45. Data: 2020-01-05 18:16:35
    Od: z <...@...pl>

    Nie wiem o co Ci chodzi?
    Podobnie jak inne przedmioty zawodowe trzeba było zaliczyć.
    Bez uzyskania prawa jazdy nie można było mieć tytułu TECHNIK

    Co prawda jak to za komuny egzamin ciężki nie był ;-) ale kurs był
    porządny i wymagający.
    Tak samo jak matura. Nie tak jak te dzisiejsze ;-)

  • 46. Data: 2020-01-05 21:54:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.01.2020 o 16:44, Marcin N pisze:

    > Niezwykle odważna teza. Naprawdę odważna.

    Ale wydaje się, że jednak prawdziwa. Tak na poważnie, jedyną praktyczną
    funkcją uprawnień jest to... że można je zabrać;)

    Spójrz na motocyklistów. Zakakująco wielu z nich jeździ bez uprawnień. I
    nie brak uprawnień jest tu powodem ich wypadków.

    --
    Shrek

  • 47. Data: 2020-01-05 21:56:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Świadczy, że ktoś nie jest jakimś kompletnym psycholem. To niewiele,
    > ale zawsze coś...

    No ja wiem. Większość tych z yutuba ma uprawnienia, a normalni to oni w
    sporej części nei są.

    --
    Shrek

  • 48. Data: 2020-01-06 00:53:46
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-01-04 22:00, z wrote:

    > Posiadanie prawa jazdy było warunkiem ukończenia mojego technikum.
    > Był przedmiot.

    No czasun. Co nie zmienia, że dzisiaj w zwykłej szkole takiego wymogu
    nie ma.

  • 49. Data: 2020-01-06 08:10:53
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2020-01-05 o 21:54, Shrek pisze:
    > Spójrz na motocyklistów. Zakakująco wielu z nich jeździ bez uprawnień. I
    > nie brak uprawnień jest tu powodem ich wypadków.

    Znam grono motocyklistów. Sam jeżdżę. Nie znam nikogo, kto jeździ bez
    uprawnień (co nie znaczy, że tacy nie istnieją).
    A jeśli już taki się zdarzy - to ryzykuje głównie sobą, np. wymuszając
    na jakimś rondzie czy innym skrzyżowaniu, bo myślał, że może jechać
    pierwszy.

    I tak - w gronie motocyklistów selekcja naturalna szybko temperuje
    'szybkich i bezpiecznych'.

    --
    MN

  • 50. Data: 2020-01-06 08:21:26
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-01-05 o 18:16, z pisze:

    > Nie wiem o co Ci chodzi?
    > Podobnie jak inne przedmioty zawodowe trzeba było zaliczyć.
    > Bez uzyskania prawa jazdy nie można było mieć tytułu TECHNIK

    Można było.
    Znam takiego co szkołę ukończył bez PJ, prace obronił, maturę zdał
    i poszedł na studia. :-)

    > Co prawda jak to za komuny egzamin ciężki nie był ;-) ale kurs był
    > porządny i wymagający.
    > Tak samo jak matura. Nie tak jak te dzisiejsze ;-)

    Na dyplom technika to była do zrobienia a potem do obrony
    praca dyplomowa a nie PJ. Ewentualnie napisz w jakich latach
    i sprawdzimy. Przepisy się zmieniały.