  • 1. Data: 2024-04-18 08:32:52
    Temat: Miejsce na kopertę
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    "Sąd będzie mógł skonfiskować samochód pijanego kierowcy, ale nie będzie
    miał takiego obowiązku - wynika z rządowego projektu, który trafił do
    wykazu prac legislacyjnych."
    "Dodano w nim, że obligatoryjność orzekania przepadku pojazdu
    mechanicznego stanowi istotne ograniczenie kompetencji sądu do
    sprawowania wymiaru sprawiedliwości."

    https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2024-04-17/konfi
    skata-aut-nietrzezwych-kierowcow-beda-zmiany/

    I zrobiło się miejsce i na kopertę i na ochronę krewnych i znajomych
    królika :)))

    --
    Wiesiaczek - dziś z podkarpackiej wsi
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 2. Data: 2024-04-18 13:25:18
    Temat: Re: Miejsce na kopertę
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Wiesiaczek napisał(a) :
> [...]
    skata-aut-nietrzezwych-kierowcow-beda-zmiany/

    > I zrobiło się miejsce i na kopertę i na ochronę krewnych i znajomych

    Zdziwiony? Wszak to nie od dziś: co wolno wojewodzie, to nie tobie
    smrodzie.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 3. Data: 2024-04-18 15:53:30
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18.04.2024 o 08:32, Wiesiaczek pisze:
    > I zrobiło się miejsce i na kopertę i na ochronę krewnych i znajomych królika
    Pierwsze, o czym pomyślałem. No bo na jakiej zasadzie sąd miałby jednemu
    zabierać samochód, a drugiemu nie?
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 4. Data: 2024-04-18 17:56:57
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Pierwsze, o czym pomyślałem. No bo na jakiej zasadzie sąd miałby jednemu
    > zabierać samochód, a drugiemu nie?

    Jedno auto w rodzinie, żona jechała nachlana. Mają niepełnosprawne
    dzieci, które wożą codziennie na terapię.

    Prawnicy już szykują odpowiednie procedury, bo klienci zaraz się pojawią.

    Robert

  • 5. Data: 2024-04-18 18:20:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jedno auto w rodzinie, żona jechała nachlana. Mają niepełnosprawne
    > dzieci, które wożą codziennie na terapię.
    >
    > Prawnicy już szykują odpowiednie procedury, bo klienci zaraz się pojawią.

    Albo prokurator się najebał i wystąpiła chwilowa niepoczytalność:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 6. Data: 2024-04-19 12:13:26
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

> [...]
    skata-aut-nietrzezwych-kierowcow-beda-zmiany/

    > I zrobiło się miejsce i na kopertę i na ochronę krewnych i znajomych

    Kogoś okradną, kogoś nie okradną.

  • 7. Data: 2024-04-21 07:19:54
    Od: PD <p...@g...pl>

> [...]
    skata-aut-nietrzezwych-kierowcow-beda-zmiany/

    > I zrobiło się miejsce i na kopertę i na ochronę krewnych i znajomych

    Niby tak. Ale profesjonalnie to robi się to tak, żeby sprawie łeb
    ukręcić jeszcze zanim do sądu trafi. Gdyby ta konfiskata była
    obligatoryjna, to mz było by to trochę słabe. Sąd to przecież nie
    automat zerojedynkowy mający działać powtarzalnie wg. algorytmu. Jego
    zadaniem jest przede wszystkim ocena danego przypadku.

    Z innej strony. Jeśli miało by to być obligatoryjne to po co sąd miał by
    się tym wogóle zajmować, skoro wynik(wyrok) z góry jest znany i nie może
    być inny? Dopisać do taryfikatora, dorobić procedurę administracyjną
    związaną z przeniesieniem własności i po sprawie.

    PD