  • 1. Data: 2019-02-04 12:47:37
    Temat: Miękka uszczelka
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Mam problem z doborem uszczelki do młynka, który miele na mokro.
    Młynek ma około 35 cm średnicy i jest zamykany pokrywą dokręcaną na
    jedną centralną śrubę. Jak dam sznur gumowy albo silikonowy o twardości
    Shore'a 70-80, to okazuje się, że docisk śruby jest zbyt mały i
    miejscami cieknie.
    Jak dam uszczelkę z mikrogumy (Shore 20-30), to też cieknie, bo guma
    jest porowata i po paru minutach przepuszcza.
    Czy Koledzy mają jakiś pomysł na miękki, ale nie porowaty materiał na
    uszczelkę?
    Jacek

  • 2. Data: 2019-02-04 16:05:21
    Temat: Re: Miękka uszczelka
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 4 lutego 2019 20:47:39 UTC+9 użytkownik Jacek napisał:
> [...]
    > jest porowata i po paru minutach przepuszcza.
    > Czy Koledzy mają jakiś pomysł na miękki, ale nie porowaty materiał na

    Zaimpregnuj tę gąbkę od wewnątrz silikonem mazanym palcem.

  • 3. Data: 2019-02-04 16:06:18
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 5 lutego 2019 00:05:22 UTC+9 użytkownik Konrad Anikiel napisał:

    > Zaimpregnuj tę gąbkę od wewnątrz silikonem mazanym palcem.

    Zresztą gąbczasty silikon występuje w postaci closed cell i open cell. Poszukaj
    closed cell i nie będzie przeciekać.

  • 4. Data: 2019-02-04 18:46:26
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-02-04 o 12:47, Jacek pisze:
    > Jak dam uszczelkę z mikrogumy (Shore 20-30), to też cieknie, bo guma
    > jest porowata
    Jest mikroguma ze skórką. Jest szczelna.

    Robert

  • 5. Data: 2019-02-04 21:18:25
    Od: wowa <w...@g...pl>

> [...]
    > porowata i po paru minutach przepuszcza.
    > Czy Koledzy mają jakiś pomysł na miękki, ale nie porowaty materiał na

    Kupić oryginalną uszczelkę?
    Wojtek

  • 6. Data: 2019-02-05 05:58:35
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 04.02.2019 o 21:18, wowa pisze:
    > Kupić oryginalną uszczelkę?
    Do młynka wyprodukowanego przez Warsztaty Szkolne Szkoły Której Dawno
    Nie Ma w 1968 roku?
    Jacek

  • 7. Data: 2019-02-05 09:51:12
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 04.02.2019 o 16:06, Konrad Anikiel pisze:
    > Zresztą gąbczasty silikon występuje w postaci closed cell i open cell. Poszukaj
    closed cell i nie będzie przeciekać.
    Dzięki! Znowu się czegoś dowiedziałem od Ciebie.
    Uszczelka closed cell na próbę zamówiona, zobaczymy, jak się sprawdzi.
    Jacek

  • 8. Data: 2019-02-05 11:07:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >jedną centralną śrubę. Jak dam sznur gumowy albo silikonowy o
    >twardości Shore'a 70-80, to okazuje się, że docisk śruby jest zbyt

    A ten "sznur" to wałek, czy cos bardziej nieregularnego ?

    Moze dobrac jakis gotowy oring czy lepiej cos prostokatnego w
    przekroju.

    Bo jeszcze bym sprobowal uformowac taka uszczelke z silikonu z tuby i
    zblizyc pokrywke, zeby miala taki wymiar/ksztalt jak trzeba.
    Ale to lepiej przecwiczyc na czyms innym, bo silikony wredne :-)

    J.

  • 9. Data: 2019-02-05 13:38:55
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-02-04, Jacek <k...@a...com> wrote:
> [...]
    > jest porowata i po paru minutach przepuszcza.
    > Czy Koledzy mają jakiś pomysł na miękki, ale nie porowaty materiał na

    Worek silikonowy do zarabiania ciasta. Nie żartuję. Robiłem z tego
    właśnie miękkie uszczelki. Wygląda to tak:
    https://www.aliexpress.com/item/Cooking-Pastry-Tools
    -Silicone-Dough-Processing-Preservation-Bag-Kneading
    -Dough-Bag/32747645600.html

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2019-02-05 14:17:23
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 05.02.2019 o 11:07, J.F. pisze:
    > Moze dobrac jakis gotowy oring czy lepiej cos prostokatnego w przekroju.
    >
    > Bo jeszcze bym sprobowal uformowac taka uszczelke z silikonu z tuby i
    > zblizyc pokrywke, zeby miala taki wymiar/ksztalt jak trzeba.
    Na razie stosuję uszczelkę ze sznura silikonowego (prostokąt 8x8mm).
    Układam ją w rowku, grubo na silikonie i potem lekko dokręcam pokrywę,
    żeby w każdym miejscu równo dolegało.
    Tak, czy siak nie chce być szczelne i kapie.
    Zamówiłem już na próbę uszczelkę z silikonu "closed cell", jaki poradził
    Konrad. Zobaczymy, jak się sprawdzi.
    Jacek