  • 1. Data: 2016-10-21 21:18:19
    Temat: Miernik stołowy
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    Czołem,
    Zastanawiam się nad kupnem miernika stołowego. I nie mogę znaleźć nic
    sensownego, albo ceny z kosmosu, albo parametry "takie sobie". Jakieś
    dobre rady? :-)

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 2. Data: 2016-10-21 22:11:35
    Temat: Re: Miernik stołowy
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-10-21 21:18, Paweł Pawłowicz wrote:
    > Zastanawiam się nad kupnem miernika stołowego.

    Po co? Jedyna zaleta jaką znam to pomiar 4-przewodowy a i to nie w
    każdym. Poza tym co w nim lepszego od byle multimetru poza absurdalną ceną?

  • 3. Data: 2016-10-21 23:08:10
    Od: JaNus <bez@adresu>

    > Po co? Jedyna zaleta jaką znam to pomiar 4-przewodowy a i to nie w
    > każdym. Poza tym co w nim lepszego od byle multimetru poza absurdalną
    > ceną?

    Ja nie elektronik, acz w zakresie skrajnej amatorszczyzny coś tam
    rzeźbię czasami. i kiedyś sobie za-marzyłem by kupić miernik taki, co to
    robi za peryferia do PC-ta. Już mi przeszło, obejdę się, ale czyż nie
    jest to ciekawe rozwiązanie? Ma oczywiste wady (niezbyt jest przenośny),
    no ale jeśli byłby przy nim elastyczny, i wszechstronny soft, to wiele
    rzeczy da się takim skomputeryzowanym miernikiem zrobić, co bez
    PC-wspomagania ani rusz. Np zarejestrować "w czasie" proces ładowania,
    bądź testowego rozładowania ogniw. Albo zapisywać obrazy przebiegów
    tego, czy innego procesu, np. robiąc za oscyloskop. A co do tego
    ostatniego, to gdzieś usłyszałem, że jako prosty oscyloskop całkiem
    znośnie się spisuje karta... muzyczna! Choć zakres częstotliwości do
    rejestracji imponujący nie jest. No i potrzeba specjalistycznego softu,
    a czasami jakiegoś transformatora, zmniejszającego napięcie z mierzonego
    układu, aby k. muzycznej nie spalić.
    Wszystko to "słyszałem" więc ręki za to uciąć sobie nie dam!

  • 4. Data: 2016-10-22 00:04:39
    Od: art <a...@i...com>

    Tu można zaryzykować stwierdzenie, że "widziałem":
    https://www.youtube.com/watch?v=jpFqNTuD9C8
    https://www.youtube.com/watch?v=j5xIumCr8oM

  • 5. Data: 2016-10-22 00:31:07
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-10-21 o 23:08, JaNus pisze:

> [...]
    > rzeczy da się takim skomputeryzowanym miernikiem zrobić, co bez
    > PC-wspomagania ani rusz. Np zarejestrować "w czasie" proces ładowania,

    Ale "wieki temu" kupiłem Metexa, który takie rzeczy potrafi. Miał
    jeszcze "szerokiego" RS-a 25 pin!

    Kilka dni temu zresztą po raz kolejny naprawiałem jego futerał. Miernik
    stary, ale działa. Kalibracji nie wymaga - nadal trzyma parametry. Model
    3860D.
    Do większości zastosowań amatorskich (subiektywnie) wystarcza.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 6. Data: 2016-10-22 01:48:23
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 21.10.2016 o 21:18, Paweł Pawłowicz pisze:
    > Czołem,
    > Zastanawiam się nad kupnem miernika stołowego. I nie mogę znaleźć nic
    > sensownego, albo ceny z kosmosu, albo parametry "takie sobie". Jakieś
    > dobre rady? :-)

    No to podaj jakie maja być parametry i dlaczego ma być stołowy.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 7. Data: 2016-10-22 09:08:10
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-10-21 23:08, JaNus wrote:
    > rzeźbię czasami. i kiedyś sobie za-marzyłem by kupić miernik taki, co to
    > robi za peryferia do PC-ta.

    Da się prawie każdy troche lepiej wypasiony. Z tanich to na przykład
    Uni-T mają złacze na rs232. Wiele z nich da się za $5 przerobić na
    buletooth.

    Dalej nie widzę sensu stacjonarnego poza pomiarem 4-przewodowym (co
    zdaje się niektóre droższe przenośne tez potrafią).

  • 8. Data: 2016-10-22 18:00:45
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    > Po co? Jedyna zaleta jaką znam to pomiar 4-przewodowy a i to nie w
    > każdym. Poza tym co w nim lepszego od byle multimetru poza absurdalną ceną?

    I tu właśnie problem, albo absurdalna cena, albo nieporozumienie
    techniczne.
    Natomiast z pytaniem "po co?" byłbym bardzo ostrożny. Na dobrą sprawę
    można by zapytać: masz w pracy chromatografy i spektroskopy i ciągle w
    nich grzebiesz. Po co ci jakikolwiek miernik w domu.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 9. Data: 2016-10-22 19:07:04
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-10-22 18:00, Paweł Pawłowicz wrote:
    > Natomiast z pytaniem "po co?" byłbym bardzo ostrożny.

    To jest bardzo dobre pytanie. Dam Ci prosty przykład. Miałem elektryka
    który przynisł kiedyś Sanwa 5000a [1]. Pytam po co go używa do pomiarów
    230W. Odpowiedź uzyskalem: bo można dokładniej zmierzyć. I w ten oto
    sposób okazało się że miernik z precyzja pół promila to najlepszy
    przyjaciel elektryka. Wydawało mi się że to tylko jakis bład w Matrixie
    kiedy rok później zobaczyłem nastepnego biegającego z Agilentem i
    mierzacego czy jest napięcie. Odwagi nie miałem zapytać po co bo jeszcze
    mógłbym stracić kawałek mózgu.

    Jakaś promocja była pewno.

    > Na dobrą sprawę
    > można by zapytać: masz w pracy chromatografy i spektroskopy i ciągle w
    > nich grzebiesz. Po co ci jakikolwiek miernik w domu.

    Pytanie brzmi: "po co chcesz stacjonarny zamiast za te same pieniądze
    lepszy multimetr przenośny". Takie pytanie "po co" jest jak najbardziej
    sensowne.

    [1] Jakiś czas później wysypały się te Sanwy na allegro i kazda
    wyglądala jak by ją moczono w wiadrze z lepikiem. To podtrzymuje
    hipoteze o promocji, pewno dodawali je do kłębka drutu i paczki S-ek.

  • 10. Data: 2016-10-22 20:57:50
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

    ja znam niepodważalną zaletę sieciowego miernika
    zazwyczaj jak chcę coś zmierzyć to bateria jest już wyczerpana a w takim
    nigdy się nie skonczy :-)