  • 1. Data: 2016-07-21 23:53:46
    Temat: Migawka mechaniczna i elektroniczna
    Od: EMPI <e...@p...onet.pl>

    Hej !

    Nabyłem aparat Panasonic Fz-1000 i nie mogę rozczaić kwestii 2 rodzajów
    migawek: elektroniczna i mechaniczna. Po cholerę są dwie ???
    Nie wystarczyłaby sama elektroniczna ?

    EMPI

  • 2. Data: 2016-07-22 00:02:13
    Temat: Re: Migawka mechaniczna i elektroniczna
    Od: atm <...@v...pl>

    On 21.07.2016 23:53, EMPI wrote:
> [...]
    >
    > Nabyłem aparat Panasonic Fz-1000 i nie mogę rozczaić kwestii 2 rodzajów
    > migawek: elektroniczna i mechaniczna. Po cholerę są dwie ???

    Nie ma tak pieknie, elektroniczna generuje swoje problemy, poszukaj
    chocby na YT "rolling shutter effect"

  • 3. Data: 2016-07-22 09:56:02
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2016-07-21 23:53, EMPI wrote:
> [...]
    >
    > Nabyłem aparat Panasonic Fz-1000 i nie mogę rozczaić kwestii 2 rodzajów
    > migawek: elektroniczna i mechaniczna. Po cholerę są dwie ???

    Do "rolling shutter" dodam nieco większe szumy matrycy przy włączonej
    migawce elektronicznej. Swoją drogą nie rozumiem, dlaczego w niektórych
    aparatach mechaniczne migawki tak głośno klapią, jakby to była lustrzanka.

    Piotr

  • 4. Data: 2016-07-22 10:27:07
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .07.2016 o 09:56 Uncle Pete <4...@g...com> pisze:

> [...]
    > migawce elektronicznej. Swoją drogą nie rozumiem, dlaczego w niektórych
    > aparatach mechaniczne migawki tak głośno klapią, jakby to była

    A niby dlaczego miałaby kłapać ciszej, skoro obie są mechaniczne?

    --
    Trefniś

  • 5. Data: 2016-07-22 10:33:36
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-07-22 o 10:27, Trefniś pisze:

    > A niby dlaczego miałaby kłapać ciszej, skoro obie są mechaniczne?

    Jeszcze raz: "jakby to była lustrzanka".
    Widziałeś lustrzankę? ;)

    To sobie przypomnij, co jeszcze w lustrzance klapie.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 6. Data: 2016-07-22 11:23:09
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .07.2016 o 10:33 Adam <a...@p...onet.pl> pisze:

    > Jeszcze raz: "jakby to była lustrzanka".
    > Widziałeś lustrzankę? ;)
    >
    > To sobie przypomnij, co jeszcze w lustrzance klapie.

    Nie dorabiaj ideologii :)
    Pisałeś o _migawkach_ przecież.
    Podnieś sobie wstępnie lustro w lustrzance i wtedy porównuj.

    --
    Trefniś

  • 7. Data: 2016-07-22 12:25:43
    Od: atm <...@v...pl>

    On 21.07.2016 23:53, EMPI wrote:
> [...]
    >
    > Nabyłem aparat Panasonic Fz-1000 i nie mogę rozczaić kwestii 2 rodzajów
    > migawek: elektroniczna i mechaniczna. Po cholerę są dwie ???

    Jednak zeby nie bylo, ze to same wady. Jak sam zauwazyles dostajesz
    bezglosny aparat a dodatkowo super krotkie czasy, np 1/16000 w
    miniaturowym GM1: https://www.flickr.com/photos/cameralabs/11287781553
    /
    Poza zatrzymanym ruchem mozna stosowac duza dziure w jasnych obiektywach
    w sloneczny dzien bez nakrecania filtra szarego.

  • 8. Data: 2016-07-22 12:37:07
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > A niby dlaczego miałaby kłapać ciszej, skoro obie są mechaniczne?

    Bo nie ma lustra?

  • 9. Data: 2016-07-22 12:38:08
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Nie dorabiaj ideologii :)
    > Pisałeś o _migawkach_ przecież.
    > Podnieś sobie wstępnie lustro w lustrzance i wtedy porównuj.

    Szukasz dziury w całym )))

  • 10. Data: 2016-07-22 13:23:15
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .07.2016 o 12:38 Uncle Pete <4...@g...com> pisze: