  • 1. Data: 2019-03-26 21:04:54
    Temat: Mikro pecet z dyskiem 3.5
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Chciałbym poskładać aktywny backup. Offline.

    W sumie to malutki komputer ze znikomą mocą obliczeniową banglający na
    Linuxie robiący rsync'a z zasobu sieciowego, załaczany ręcznie raz na
    kilka tyg.

    Offline aby utrudnić ewentualne katastrofy z zasilaniem sieciowym i
    uniknąć jakiś ransomware czy coś.

    Poszukuje wobec tego miniaturowego komputera PC z miejscem na dysk 3.5
    SATA, przy czym zaznaczam że obudowy SFF to wcale nie jest miniaturowe.
    Bardziej liczę na coś w rozmiarze terminala. Prawidłowy rozmiar to np.
    eeebox B202 tylko że tam nie ma jak mechanicznie wsadzić 3.5 cala.

    Ma ktoś jakiś pomysł co y się nadało? Mam inny terminal, HP, gdzie
    można, jak się człowiek uprze, wsadzić dysk 3.5 ale to druciarstwo.
    Zanim to zrobie szukam czegoś bardziej normalnego.

    CPu rzędu wczesnych Atomów jest całkowiecie wystarczający.

    PS1. Dysk 2.5 nie wchodzi w grę z powodu ceny, ja tam chce wsadzić 6TB
    minimum :D

    PS2. Mogę to zrobić na [orange|raspberry]pi ale to znowu druciarstwo.
    Najpierw chce znać potencjalne alternatywy w postaci normalnych pc.

  • 2. Data: 2019-03-26 21:15:28
    Temat: Re: Mikro pecet z dyskiem 3.5
    Od: ń <k...@t...sie>

    Tani (bo używany) NAS.

    -----

  • 3. Data: 2019-03-26 21:17:45
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 26/03/2019 21:15, ń wrote:
    > Tani (bo używany) NAS.

    Potrzebuje dwa ficzery:
    a) linuxa z powodu rsynca, kilku skryptów i automatycznego łaczenia się
    do VPN.
    b) miejsca na ten linux poza dyskiem (np. osobnego małego dysku flash).

    Który NAS to spełnia? I jakie jest "tani"?

  • 4. Data: 2019-03-26 22:33:13
    Od: ń <k...@t...sie>

    Synology DTS/QNAP QTS, z tym że mają jakieś różnice między rsync.
    Numeracja modeli synków jest prostsza w rozgryzieniu, QNAP bardziej poplątana, tak
    czy inaczej łatwo wyguglować które były na
    Atomie.
    O szczegóły
    0,8358 zł/km

    Zobacz więcej: https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-kilometrowka-2015
    -stawka-za-1-kilometr
    popytać na forach nas.

    -----

  • 5. Data: 2019-03-27 21:15:19
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 26/03/2019 22:33, ń wrote:
    > Synology DTS/QNAP QTS, z tym że mają jakieś różnice między rsync.

    Nie interesuje mnie nic innego jak normalny linux z powodu tego że muszę
    to nietrywialnie oskryptować.

    Obajrzałem kilka rodzajów NASów na przestrzeni ostatnich kilku lat i
    dalej nie wiem czy się w to pakować. W co najmniej kilku nie ma nawet
    konsoli szeregowej dostępnej z użyciem lutownicy, więc katastrofa w
    przypadku jakiegoś debugowania co nie działa.

    Zastanowie się.

  • 6. Data: 2019-03-28 19:48:02
    Od: Poldek <p...@i...eu>

> [...]
    > konsoli szeregowej dostępnej z użyciem lutownicy, więc katastrofa w
    > przypadku jakiegoś debugowania co nie działa.

    Popatrz na Netgear ReadyNAS Duo pierwsza wersja na SPARCu. Jest tani jak
    barszcz. W środku ma starą wersję Linuxa, owszem z modyfikacjami
    Netgear. Różne skrypty dot. backupów, automatycznego
    wyłączania/włączania według zadanego grafiku można wykonywać z poziomu
    interfejsu. Można też wejść przez SSH i robić, co tam chcesz.

  • 7. Data: 2019-04-11 18:12:37
    Od: Dominik 'Rathann' Mierzejewski <_...@g...net>

    Date: Wed, 27 Mar 2019 21:15:19
    From: Sebastian Biały

> [...]

    > konsoli szeregowej dostępnej z użyciem lutownicy, więc katastrofa w
    > przypadku jakiegoś debugowania co nie działa.

    Jakiś stary NAS na Atomie się nada, bo raczej da się tam zainstalować
    "swojego" Linuksa. Jaki masz budżet?

    Pozdrawiam,
    Dominik
    --
    Fedora https://getfedora.org | RPM Fusion http://rpmfusion.org
    There should be a science of discontent. People need hard times and

  • 8. Data: 2019-04-11 18:40:48
    Od: Dominik 'Rathann' Mierzejewski <_...@g...net>

    Date: Thu, 11 Apr 2019 18:12:37
    From: Dominik 'Rathann' Mierzejewski
    > Date: Wed, 27 Mar 2019 21:15:19
    > From: Sebastian Biały

    > Jakiś stary NAS na Atomie się nada, bo raczej da się tam zainstalować
    > "swojego" Linuksa. Jaki masz budżet?

    Tak na szybko udało mi się znaleźć tylko dwukieszeniowe:
    ASUSTOR AS3102T
    Noontec TerraMaster F2-220

    Ten pierwszy od 860zł w Polsce, ten drugi niestety niezbyt dostępny
    lokalnie.

    Pozdrawiam,
    Dominik

  • 9. Data: 2019-04-11 19:46:16
    Od: ń <k...@t...sie>

    Na Atomie było trochę QNAP-ów, np TS-269Pro.
    Niektóre serie Atomów były ponoć wadliwe, dotknęło to m.in. Synology.

    -----

  • 10. Data: 2019-04-11 19:57:21
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 11/04/2019 18:40, Dominik 'Rathann' Mierzejewski wrote:
    > Tak na szybko udało mi się znaleźć tylko dwukieszeniowe:
    > ASUSTOR AS3102T
    > Noontec TerraMaster F2-220
    > Ten pierwszy od 860zł w Polsce

    Dzięki. TO zdecydowanie za dużo. Nie chodzi o to czy mnie stać tylko
    patrze na moc obliczeniową laptopa za 30zł tylko w innej obudowie i może
    minimalnie lepszym zasilaniem. Najzwyczajniej mam obiekcje natury
    moralnej :D