  • 1. Data: 2020-01-09 20:46:39
    Temat: Mikroskop do amatorskiego BGA
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Rozglądam się za mikroskopem stereo z duża odległością od przemiotu
    (hotair itp) i sporym wysięgnikiem.

    Tani nie będzie.

    Z drugiej strony używane to będzie kilka razy w miesiącu więc nie musi
    być hiper wygodne, perfekcyjnie wykonane ani markowe.

    Kamerę sobie daruje.

    Mam jakieś tanie opcje?

    Widzę np:

    https://deltaoptical.pl/mikroskop-stereoskopowy-delt
    a-optical-discovery-l

    Czyli lekko ponad tysiąc. Z review zrobionego przez jakiegoś rosjanina
    wynika że to jest konstrukcja budżetowa. Wszystko ekstremalnie tandetne,
    ale jednak metalowe co pozwala mieć nadzieje na jako taką stabilność.
    Jak mówie, bez sensacji, ja na tym nie zarabiam na życie, jak się będzie
    troche trząsł to niec się nie stanie.

    Ktoś może posiada taki mikroskop i może kilka słów powiedzieć czy się
    nada do amatorki? A może jest coś innego, również taniego, lepszego?
    Przyjaciele z chin może coś mają?

    Na marginesie: BGA z okolic laptopów, ale nie telefonów. Jakie
    powiększenie przydaje się i czy zoom jest niezbędny?

    PS. Nasepny w kolejności jest za 2.5kzł, ma zooma i lepsze mocowanie.
    Nie wiem jednak czy ten zoom jest hiper niezbędny, w razie czego mogę
    wymienić obiektyw, mam czas.

  • 2. Data: 2020-01-09 22:14:39
    Temat: Re: Mikroskop do amatorskiego BGA
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    heby wrote on 09.01.2020 20:46:

    > nada do amatorki? A może jest coś innego, również taniego, lepszego?
    > Przyjaciele z chin może coś mają?

    Pewnie, że mają. Jest też trochę recenzji na youtube.
    W okolicy 1,2k da się znaleźć już coś z zoomem, np:
    https://www.aliexpress.com/item/33000718102.html

    Mam taką samą głowicę, tylko z innym statywem, dodatkowymi soczewkami
    2x, 1x, 0.5x. Jak na razie to 0.5x wydaje mi się najodpowiedniejsza. Nie
    lutowałem pod nim jeszcze, bo elementy z rasterem 0,4mm spokojnie robię
    bez wspomagania (póki co).

    https://www.youtube.com/watch?v=sZqCsk0kGm8

    > Na marginesie: BGA z okolic laptopów, ale nie telefonów. Jakie
    > powiększenie przydaje się i czy zoom jest niezbędny?

    Jeśli możesz to lutuj bez żadnych szkieł. Spróbuj poprawić oświetlenie,
    zwiększyć nateżenie światła na blacie. Własna optyka jest najwygodniejsza.

  • 3. Data: 2020-01-09 22:17:34
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Zbych wrote on 09.01.2020 22:14:

    > Pewnie, że mają. Jest też trochę recenzji na youtube.
    > W okolicy 1,2k da się znaleźć już coś z zoomem, np:
    > https://www.aliexpress.com/item/33000718102.html

    Poprawka, miał być ten zestaw:
    https://www.aliexpress.com/item/32845633922.html

  • 4. Data: 2020-01-09 22:23:29
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 09/01/2020 22:14, Zbych wrote:
    > Jeśli możesz to lutuj bez żadnych szkieł.

    Lutować mogę i robię to. Problem w czym innym: choćby z oceną kulek,
    padów itd itp. Robie to pod duża lupą, ale to nie jest wygodne. Oglądam
    sobie takiego Rossmanna i widzę że ma dość przeciętny mikroskop a jednak
    widzi 100x lepiej detale istotne przy bga takie jak np. akceptacja
    kulki przez pad. Ja muszę do tego zmieniać lupę na zegarmistrzowską i to
    jest niewygodne.

    > zwiększyć nateżenie światła na blacie. Własna optyka jest najwygodniejsza.

    Ale z czasm się zużywa ;)

  • 5. Data: 2020-01-09 22:25:50
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 09/01/2020 22:17, Zbych wrote:
    > Poprawka, miał być ten zestaw:
    > https://www.aliexpress.com/item/32845633922.html

    Shipping połowę wartosci :D

  • 6. Data: 2020-01-09 22:28:23
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    heby wrote on 09.01.2020 22:23:

> [...]
    > widzi 100x lepiej detale istotne przy bga takie jak np. akceptacja
    > kulki przez pad. Ja muszę do tego zmieniać lupę na zegarmistrzowską i to

    O tym właśnie pisałem. Lutowanie bez mikroskopu a ocena efektu już pod
    mikroskopem.

  • 7. Data: 2020-01-09 22:32:18
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    heby wrote on 09.01.2020 22:25:

    > Shipping połowę wartosci :D

    A ty myślałeś że Chinole nie kombinują tak jak Polacy?
    Przedmiot za 1PLN + 99 za przesyłkę, żeby obniżyć prowizję do Ali i
    lepiej wypozycjonować towar.

    BTW. statyw musi być ciężki, więc ten koszt przesyłki może być realny.

  • 8. Data: 2020-01-09 22:39:59
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 09/01/2020 22:32, Zbych wrote:
    > A ty myślałeś że Chinole nie kombinują tak jak Polacy?

    Liczyłem na europejski magazyn. Moż poszukam jeszcze.

  • 9. Data: 2020-01-10 20:03:06
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 09.01.2020 o 20:46, heby pisze:
> [...]
    >
    > Z drugiej strony używane to będzie kilka razy w miesiącu więc nie musi
    > być hiper wygodne, perfekcyjnie wykonane ani markowe.

    [...]

    Mam coś takiego:

    https://www.astroshop.pl/lupy-stereo/eschenbach-ster
    eomikroskopem-33213-binokular/p,6092

    Kupiłem bez stolika i kolumny za 1/3 ceny. Kolumna od Proxxona jest jak
    znalazł :-)

    P.P.

  • 10. Data: 2020-01-10 20:48:19
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 10/01/2020 20:03, Paweł Pawłowicz wrote:
    > https://www.astroshop.pl/lupy-stereo/eschenbach-ster
    eomikroskopem-33213-binokular/p,6092

    Niestety na oko brakuje wysięgnika. To mocno ogranicza przestrzeń.
    Starałem się już uzyć zwykłego mikroskopu ale ciągle "stukam w rurkę" co
    większymi płytkami i czas na wysięgnik.