  • 1. Data: 2018-10-29 18:10:02
    Temat: Mini PC
    Od: 2late <d...@w...pl>

    Hej,
    Szukam czegos w rodzaju Mini PC, czegos co uciagnie nowoczesna
    przegladarke, Firefox lub Google chrome. Ale chcialbym zeby to mialo wi-fi,
    bylo jak najmniejsze i jak najtansze, jako ze uruchomie to raz na miesiac,
    moze. Dotychczas uzywam Raspberry Pi ale sie nie sprawdza, jest za slabe i
    sie restartuje kiedy tylko wiekszy skrypt zamuli na przegladarce.
    Moze byc na Androidzie, Windows lub Atom, jesli tylko uciagnie
    przegladarke, Teamviewer i Resilio Sync.
    Podlacze to do TV wiec nie potrzebuje glosnikow ani bluetooth.
    Jesli komus sie cos sprawdzilo, prosze o sugestie, linki, itp...

  • 2. Data: 2018-10-29 19:26:08
    Temat: Re: Mini PC
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 29 Oct 2018 17:10:02 +0000
    doszła do mnie wiadomość <p...@o...org>
    od 2late <d...@w...pl> :
> [...]
    >moze. Dotychczas uzywam Raspberry Pi ale sie nie sprawdza, jest za slabe i
    >sie restartuje kiedy tylko wiekszy skrypt zamuli na przegladarce.

    Zasilacz do dupy.

> [...]
    >Podlacze to do TV wiec nie potrzebuje glosnikow ani bluetooth.
    >Jesli komus sie cos sprawdzilo, prosze o sugestie, linki, itp...

    Tanio nie będzie, jakiś NUC?

  • 3. Data: 2018-10-29 22:22:46
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-10-29, 2late <d...@w...pl> wrote:
> [...]
    > Podlacze to do TV wiec nie potrzebuje glosnikow ani bluetooth.
    > Jesli komus sie cos sprawdzilo, prosze o sugestie, linki, itp...

    Aby nie muliło na współczesnych stronach to tak 4GB minimum. Pamięć
    jest wąskim gardłem, nie procesor.

    Jeśli chcesz w miarę tanio to poszukaj jakiś chińskich SBC w stylu
    Z83II. Chyba widziałem modele z 4GB pamięci. Wrzuć ogólnie na alim mini
    pc.

    Sam używam takiej (tego typu) maszyny:
    https://www.aliexpress.com/item/Mini-PC-Intel-Celero
    n-J1900-Quad-cores-Barebone-Fanless-Micro-Desktops-C
    omputer-Household-Nettops-Dual-HDMI/32815150354.html

    z 8GB RAMu, ale na tak okazjonalne uzycie to nie ma za dużego sensu.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2018-10-29 23:22:18
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 29.10.2018 o 18:10, 2late pisze:
> [...]
    > Podlacze to do TV wiec nie potrzebuje glosnikow ani bluetooth.
    > Jesli komus sie cos sprawdzilo, prosze o sugestie, linki, itp...

    nie wiem jak bardzo musi być mini, nie wiem jak bardzo liczy się
    estetyka, ale mnie w takiej roli najlepiej sprawują się laptopy z
    rozbitym/uszkodzonym ekranem.
    najtańsze - jak najbardziej. namniejsze? objętościwo nie, ale łatwe do
    ukrycia bo płaskie

    ToMasz

  • 5. Data: 2018-10-30 00:59:05
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 29/10/2018 06:26 PM, Olaf Frikiov Skiorvensen wrote:
    > Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 29 Oct 2018 17:10:02 +0000
    > doszła do mnie wiadomość <p...@o...org>
    > od 2late <d...@w...pl> :
    >
    > Zasilacz do dupy.

    Zasilacz markowy raspberry pi, chyba wiedza co sprzedaja.

    > Tanio nie będzie, jakiś NUC?

    Tez do tego doszedlem i juz sie pogodzilem z cena. :)

  • 6. Data: 2018-10-30 11:00:47
    Od: mirekc <m...@i...pl>

> [...]
    > Podlacze to do TV wiec nie potrzebuje glosnikow ani bluetooth.
    > Jesli komus sie cos sprawdzilo, prosze o sugestie, linki, itp...

    Tablet z Windows? Używam Lark 7i Win. Jak się podłączy klawiaturę i
    myszkę (na USB lub Bluetooth), to nawet dość swobodnie netbooka
    zastępuje. Większy skrypt w przeglądarce może przymulić (mało pamięci,
    wolny dysk), ale nic się nie restartuje. Używany kosztuje grosze.

  • 7. Data: 2018-10-30 11:43:20
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 29 października 2018 18:10:17 UTC+1 użytkownik 2late napisał:
> [...]
    > bylo jak najmniejsze i jak najtansze, jako ze uruchomie to raz na miesiac,
    > moze. Dotychczas uzywam Raspberry Pi ale sie nie sprawdza,

    No to może wydajniejsze płytki SBC? Może Odroid (C2 albo XU4) lub Asus Tinker Board?
    Ceny oscylują ok 300PLN.
    --
    jureko

  • 8. Data: 2018-10-30 12:46:01
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-10-30, s...@g...com <s...@g...com> wrote:
    > No to może wydajniejsze płytki SBC? Może Odroid (C2 albo XU4) lub Asus Tinker
    Board?
    > Ceny oscylują ok 300PLN.

    Też będą mulić tylko trochę później. Niestety 2GB to dla współczesnych
    stron www niestety mało. Parę zakładek otwartych i się zacznie.

    Natomiast te dwa Odroidy są świetne jako platforma sprzętowa pod media
    playery.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2018-10-30 13:39:19
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 29 Oct 2018 23:59:05 +0000
    doszła do mnie wiadomość <p...@o...org>
    od 2late <d...@w...pl> :

    >Zasilacz markowy raspberry pi, chyba wiedza co sprzedaja.

    Obstawiam jednak zasilacz. Jeśli dioda POWER(na Raspberry) czasem
    sobie miga to znak, że napięcie spadło do 4.6V(nie powinno tak spadać
    przy dobrym zasilaczu).
    Dodatkowe urządzenia na USB też potrafią czasem spowodować restart
    szarpiąc prądem.

  • 10. Data: 2018-10-30 18:06:10
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 30/10/2018 12:39 PM, Olaf Frikiov Skiorvensen wrote:

> [...]
    > przy dobrym zasilaczu).
    > Dodatkowe urządzenia na USB też potrafią czasem spowodować restart

    Rzuce okiem jak bede w poblizu. Ten raspberry Pi jest ok 1200km ode mnie
    wuiec obejrze te diody na swieta. Nic do niego nie jest podlaczone tylko 16
    GB pendrive, klawiatura i myszka na kablu no i non stop wi-fi.