  • 1. Data: 2014-11-28 09:31:22
    Temat: Miniaturowe przetwornice ac/dc
    Od: Marek <f...@f...com>

    Poszukuję miniaturowych przetwornic jak w temacie. Znalazłem takie:

    http://www.micropowerdirect.com/Pages/Product/ACDC/M
    PL/Prod%20ACDC%20MPL01.html

    http://www.digikey.com/product-search/en? v=102&mpart=PBK-1-5

    Wyglądają sympatycznie, ale po rzuceniu okiem na ich datasheet'y
    okazuje się, że wymagają podłączenia zewnętrznego kondensatora
    40uF/400V, przecież to będzie klumkier jak cholera.
    Jaki sens proponować miniaturowy moduł, skoro i tak trzeba mu
    podłączyć klocek ze dwa razy większy gabarytowo?

    A tak teoreyycznie: czy da się zbudować prostą przetwornicę ac/dc
    230/5V@500mA aby zmieściła się (ze wszystkimi elementami) na
    powierzchni 4cm2?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2014-11-28 10:03:25
    Temat: Re: Miniaturowe przetwornice ac/dc
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Marek,

    Friday, November 28, 2014, 9:31:22 AM, you wrote:

> [...]
    > okazuje się, że wymagają podłączenia zewnętrznego kondensatora
    > 40uF/400V, przecież to będzie klumkier jak cholera.

    Ja tam widzę 10uF/400V. A jeśli nie masz zamiaru zasilać napięciem
    110V AC, to starczy 2.2uF/400V przy tym ledwie 1W.

    > Jaki sens proponować miniaturowy moduł, skoro i tak trzeba mu
    > podłączyć klocek ze dwa razy większy gabarytowo?
    > A tak teoreyycznie: czy da się zbudować prostą przetwornicę ac/dc
    > 230/5V@500mA

    Ale to już 2.5W a nie 1W.

    > aby zmieściła się (ze wszystkimi elementami) na powierzchni 4cm2?

    4cm^2 to trochę za mało. Ale niewiele więcej potrzeba. Kup gotowy
    zasilacz wtyczkowy i go zdemoluj - wyjdzie taniej niż budowanie od
    zera jednej sztuki.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2014-11-28 10:16:38
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 28 Nov 2014 10:03:25 +0100, RoMan Mandziejewicz
    <r...@p...pl.invalid> wrote:
    > Ja tam widzę 10uF/400V. A jeśli nie masz zamiaru zasilać napięciem
    > 110V AC, to starczy 2.2uF/400V przy tym ledwie 1W.

    To może w tym drugim było 40uF... ale nawet 2.2uF/275AC są wielkie.

    > 4cm^2 to trochę za mało. Ale niewiele więcej potrzeba. Kup gotowy
    > zasilacz wtyczkowy i go zdemoluj - wyjdzie taniej niż budowanie od
    > zera jednej sztuki.

    Hm no poszukam, dzięki za radę.

    --
    Marek

  • 4. Data: 2014-11-28 10:54:18
    Od: Mirosław Kwaśniak <m...@u...ikem.pwr.wroc.pl>

    Marek <f...@f...com> wrote:
    > 40uF/400V, przecież to będzie klumkier jak cholera.

    Typowy elektrolit ma obecnie fi 10mm, a mniejsze pojemności (wg propozycji
    Romana) 8mm

  • 5. Data: 2014-11-28 11:56:09
    Od: Marek <f...@f...com>

    On 28 Nov 2014 09:54:18 GMT, Mirosław
    Kwaśniak<m...@u...ikem.pwr.wroc.pl> wrote:
    > Typowy elektrolit ma obecnie fi 10mm, a mniejsze pojemności (wg
    propozycji
    > Romana) 8mm

    O krucze nie doczytałem, że to ma być elektrolit, swoją drogą jak to
    możliwe że elektrolit na 400V jest taki mały przy ~10uF??

    --
    Marek

  • 6. Data: 2014-11-28 18:56:28
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2014-11-28 09:31, Marek pisze:
    > Poszukuję miniaturowych przetwornic jak w temacie.
    > A tak teoreyycznie: czy da się zbudować prostą przetwornicę ac/dc
> [...]

    prawie
    zerknij tutaj:
    http://www.ti.com/tool/pmp4344

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 7. Data: 2014-11-28 22:01:01
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 28 Nov 2014 18:56:28 +0100, Michał
    Baszyński<m...@g...ze.ta.pl> wrote:
    > prawie
    > zerknij tutaj:
    > http://www.ti.com/tool/pmp4344

    Też fajne, ale piszą na tej stronie że ta gotowa płytka nie jest
    sprzedawana, to tylko "propozycja podania" jednej z ich przetwornic.

    Kupiłem dziś za 6 PLN chiňscyznę: ładowarkę usb we wtyczce (taka
    płaska), na obudowie kłamią 5V@2A. Po wybebeszeniu płytka 3.5x4cm.
    Bez obciążenia Vout 5.24V. Obciążenie rezystor 4 ohmy i napięcie
    spada do 3.3V, prąd płynący przez rezystor 0.88A. Do 700mA trzyma ok
    5V więc od biedy może być, jak na 6 pln nie ma co narzekać.

    --
    Marek

  • 8. Data: 2014-11-28 22:08:11
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Marek,

    Friday, November 28, 2014, 10:16:38 AM, you wrote:

    > To może w tym drugim było 40uF... ale nawet 2.2uF/275AC są wielkie.

    Jakie AC? C1 to elektrolit!

    > Hm no poszukam, dzięki za radę.

    Na Allegro masz tego tyle, że głowa mała. A jak za drogo, to na dx.com
    za grosze kupisz.

    --
    Best regards,
    RoMan