  • 1. Data: 2014-12-13 17:40:04
    Temat: Miniaturowe serva z encoderem.
    Od: Marek Borowski <m...@n...com>

    Szukam malych serv (zakres ruchu 0-90+ stopni) z enkoderem (czujnikiem
    rzeczywistego polozenia). Moze ktos cos polecic ?

    Pozdrawiam

    Marek

  • 2. Data: 2014-12-13 19:07:12
    Temat: Re: Miniaturowe serva z encoderem.
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Marek Borowski pisze:
    > Szukam malych serv (zakres ruchu 0-90+ stopni) z enkoderem (czujnikiem
    > rzeczywistego polozenia). Moze ktos cos polecic ?

    Serwa modelarskie złe? nie musisz kontrolować pozycji tylko cały czas
    podawać impulsy zadanego położenia.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 3. Data: 2014-12-13 23:53:54
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 13 Dec 2014 18:07:12 +0000, AlexY <a...@i...pl> wrote:
    > Serwa modelarskie złe? nie musisz kontrolować pozycji tylko cały
    czas
    > podawać impulsy zadanego położenia.

    Nawet nie musi ciągle podawać, jeśli położenie się nie zmienia.

    --
    Marek

  • 4. Data: 2014-12-14 00:15:55
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu sobota, 13 grudnia 2014 19:07:27 UTC+1 użytkownik AlexY napisał:

    > Serwa modelarskie złe? nie musisz kontrolować pozycji tylko cały czas
> [...]

    drogie cyfrowe mają silniki bezszczotkowe i enkodery. Szkoda ze serwa modelarskie są
    głośne.

  • 5. Data: 2014-12-14 00:32:04
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Marek pisze:
    > czas
    >
    > Nawet nie musi ciągle podawać, jeśli położenie się nie zmienia.

    Nie jestem pewien czy nie musi, a nawet jeśli to serwo nie będzie
    kontrolować pozycji.

  • 6. Data: 2014-12-14 01:49:35
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 14 grudnia 2014 00:32:18 UTC+1 użytkownik AlexY napisał:

    > Nie jestem pewien czy nie musi, a nawet jeśli to serwo nie będzie
> [...]

    Najtańsze serwo modelarskie kosztuje z 12 złotych. Kup sprawdzisz i będziesz pewny.
    Po chuj zgadywać i nie być pewnym.

  • 7. Data: 2014-12-14 09:39:47
    Od: Marek Borowski <m...@n...com>

    On 2014-12-13 19:07, AlexY wrote:

    > Serwa modelarskie złe? nie musisz kontrolować pozycji tylko cały czas
    > podawać impulsy zadanego położenia.

    Hmm, chcialem miec kontrolere na regulacja polozenia, w szczegolnosci
    uzyc algorytmu regulacji z modelem konkretnego obiektu o zmiennych
    parametrach.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 8. Data: 2014-12-14 14:56:01
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Zachariasz Dorożyński pisze:
> [...]
    [..]
    > Najtańsze serwo modelarskie kosztuje z 12 złotych. Kup sprawdzisz i będziesz pewny.
    Po chuj zgadywać i nie być pewnym.

    Serw rozmaitych mam ze 20szt, wiem że do pracy w modelu musi mieć
    podawany non stop PWM ale nigdy nie przyszło mi do głowy podać zasilanie
    bez sygnału.
    BTW słoma ci z butów wystaje, nie widzę uzasadnienia użycia słowa
    powszechnie używanego za obelżywe.

  • 9. Data: 2014-12-14 14:58:48
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Marek Borowski pisze:

    > Hmm, chcialem miec kontrolere na regulacja polozenia, w szczegolnosci
    > uzyc algorytmu regulacji z modelem konkretnego obiektu o zmiennych
    > parametrach.

    Masz kontrolę w sensie zadajesz pozycję i serwo polecenie wykonuje jeśli
    opór nie przewyższa jego siły, chyba że chcesz zabezpieczyć się na
    wypadek zablokowania mechanicznego, to nie masz informacji zwrotnej.

  • 10. Data: 2014-12-14 15:17:28
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 14 grudnia 2014 14:56:02 UTC+1 użytkownik AlexY napisał:

> [...]
    > bez sygnału.
    > BTW słoma ci z butów wystaje, nie widzę uzasadnienia użycia słowa

    Słowa mają to do siebie że raz są uważane za powszechnie obelżywe a w innym przypadku
    nie. Słowo 'kobieta" nie jest teraz uważane za powszechnie obelżywe, a kilkaset lat
    temu jak by ktoś tak się zwrócił do twojej żony to w zakresie obowiązków miałbyś
    pozbawienie go jedynek. Słowo " pierdolić" oznaczało opowiadanie niestworzonych
    historii, fantazjowanie. Kutas to jest ozdoba przy pasie szlacheckim. To ze dawne
    słowa zyskały nowe znaczenie nie jest moją zasługą ani winą. Skoro już są to dlaczego
    ich nie używać? To dobre słowa. Wieloznaczne, w pewnych przypadkach pozwalają
    rozładować emocje, często wykorzystywane są jako skróty, wszyscy ich używają. Jak
    kurwa ci nie pasuje to się zapisz na pl.Siostry Urszulanki.