  • 1. Data: 2019-11-19 17:07:46
    Temat: Moc GPU ale nie do grafiki
    Od: Borneq <b...@a...hidden.p>

    Czy są jakieś karty mające wielką moc obliczeniową, równoległość, ale
    nie do wykorzystania w grafice ale by móc prowadzić tam obliczenia, np.
    symulować sieć neuronową?

  • 2. Data: 2019-11-19 17:30:17
    Temat: Re: Moc GPU ale nie do grafiki
    Od: jaNus <p...@b...pl>

    W dniu 19.11.2019 o 17:07, Borneq pisze:
    > Czy są jakieś karty mające wielką moc obliczeniową, równoległość, ale
    > nie do wykorzystania w grafice ale by móc prowadzić tam obliczenia,
    > np. symulować sieć neuronową?

    Niewykluczone, że potrzebujesz zupełnie innego, specjalizowanego układu,
    zapomniałem nazwy, ale na takich właśnie robi się koparki kryptowalut.
    Pogooglaj sam! Acz zacznij od Wiki, znajdziesz keywords'y

    --
    Matematyka to księżniczka: jest taka... piękna!
    Fizyka to prawdziwa potęga.

  • 3. Data: 2019-11-19 17:30:31
    Od: Borneq <b...@a...hidden.p>

    W dniu 19.11.2019 o 17:07, Borneq pisze:
    > Czy są jakieś karty mające wielką moc obliczeniową, równoległość, ale
    > nie do wykorzystania w grafice ale by móc prowadzić tam obliczenia, np.
    > symulować sieć neuronową?
    Jest coś takiego jak TPU : Tensor processing unit od Google

  • 4. Data: 2019-11-19 17:42:58
    Od: Borneq <b...@a...hidden.p>

    W dniu 19.11.2019 o 17:30, jaNus pisze:

    > Niewykluczone, że potrzebujesz zupełnie innego, specjalizowanego układu,
    > zapomniałem nazwy, ale na takich właśnie robi się koparki kryptowalut.
    > Pogooglaj sam! Acz zacznij od Wiki, znajdziesz keywords'y

    Jeszcze jest coś takiego jak FPGA, ale chyba chodzi o TPU.
    Jedynie Google to produkuje a na Allegro nie ma ani jednej oferty tego.

  • 5. Data: 2019-11-19 19:34:31
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 19/11/2019 17:07, Borneq wrote:
    > Czy są jakieś karty mające wielką moc obliczeniową, równoległość, ale
    > nie do wykorzystania w grafice

    W zastosowanich domowych taniej wychodzi uzyć zwykłej karty, szczególnie
    jeśli to hobby.

    Istnieje szansa że już to masz: układy graficzne intela od dawna mają
    interfejsy OpenCL a GPU od wieków.

  • 6. Data: 2019-11-19 20:12:50
    Od: Borneq <b...@a...hidden.p>

    W dniu 19.11.2019 o 19:34, heby pisze:

    > W zastosowanich domowych taniej wychodzi uzyć zwykłej karty, szczególnie
    > jeśli to hobby.
    >
    > Istnieje szansa że już to masz: układy graficzne intela od dawna mają
    > interfejsy OpenCL a GPU od wieków.

    Ja liczyłem ze TPU wypadnie taniej w przeliczeniu za moc/cena czy
    moc/energia niż GPU bo nie zajmują się grafiką. Jak czytałem TPU od
    Googla są wykorzystywane tylko u nich w chmurze.

  • 7. Data: 2019-11-19 21:18:42
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 19/11/2019 20:12, Borneq wrote:
    > Ja liczyłem ze TPU wypadnie taniej w przeliczeniu za moc/cena czy
    > moc/energia niż GPU bo nie zajmują się grafiką. Jak czytałem TPU od
    > Googla są wykorzystywane tylko u nich w chmurze.

    Prawdopodobnie urządzenia tego typu na rynek konsumencki mają inne ceny
    niż hurtem brane/produkowane przez google.

    Nie robisz nic co wymagało by karty specjalistycznej, do zabawy w
    obliczenia równoległe/AI wystarczy byleco wspieracące OpenCL czyli
    dowolny CPU wielordzeniowy i dowolna karta grafiki, nawet wbudowana w
    Intela, z ostatnich paru lat. OpenCL łyka dość szerokie spektryum
    hardware, nawet przy braku GPU udostępnia równolegle target CPU tyle że
    rdzeni mniej i zachowania nieco inne.

  • 8. Data: 2019-11-20 02:22:51
    Od: jaNus <p...@b...pl>

    W dniu 19.11.2019 o 17:42, Borneq pisze:
    > Jeszcze jest coś takiego jak FPGA, ale chyba chodzi o TPU. Jedynie
    > Google to produkuje a na Allegro nie ma ani jednej oferty tego.

    Ale może przeoczyłeś to:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Specjalizowany_uk%C5%8
    2ad_scalony
    - otwórz potem link przy haśle *SoC*, też coś dla Ciebie.
    Im układ lepszy, tym kosztowniejszy, acz w drugą stronę nie zawsze to
    działa, /of course/ :)

    A jeszcze: jeśli nie chcesz wykładać sporej wszak kasy, na jakąś
    poootężną /grafę/, wydatek "na raz", to może lepiej "na raty"? Wszak moc
    obliczeniową można od wielu, wielu dostawców *dzierżawić*, acz w cenach
    to się nic nie orientuję.

    Zainteresuj się też BOINC, info w mojej "stopce". Może napiszesz własny
    projekt (oj, spoooro trzeba umieć!), i miliony BOINC-owiczów użyczą Ci
    swoich *mocy* za friko?

    /Niech Moc będzie z Tobą/!

    --

    Masz potężną moc obliczeniową ,,na pokładzie"? Podziel się nią z Nauką, i
    dołącz do BOINC, systemu przetwarzania rozproszonego (GRID),

  • 9. Data: 2019-11-20 07:26:01
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-11-19 o 21:18, heby pisze:

> [...]
    > Intela, z ostatnich paru lat. OpenCL łyka dość szerokie spektryum
    > hardware, nawet przy braku GPU udostępnia równolegle target CPU tyle że

    Czy karty graficzne podają jakoś swoją wydajność OpenCL?
    Pamiętam, kiedyś próbowałem robić montaż filmu z wykorzystaniem GPU.
    Działało, ale znacznie wolniej niż na zwykłym CPU.

    --
    MN

  • 10. Data: 2019-11-20 09:10:28
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2019-11-19 o 17:07, Borneq pisze:
    > Czy są jakieś karty mające wielką moc obliczeniową, równoległość, ale nie do
    wykorzystania w grafice ale by móc prowadzić tam obliczenia, np. symulować sieć
    neuronową?

    Nvidia tesla.