  • 11. Data: 2019-11-20 17:30:54
    Temat: Re: Moc GPU ale nie do grafiki
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 20/11/2019 07:26, Marcin N wrote:
    > Czy karty graficzne podają jakoś swoją wydajność OpenCL?

    Nie ma to sensu, wydajność OpenCL zależy silnie od algorytmu. Są za to
    benchmarki.

    https://browser.geekbench.com/opencl-benchmarks

    Tu masz rozsądny kawałek softu do sprawdzania wydajnosci CPU vs GPU vs
    whatever:

    http://www.luxmark.info/

    *Zazwyczaj* GPU przy prawidłowo napisanym algorytmie rownoległym jest
    dużo szybszy od CPU.

    > Pamiętam, kiedyś próbowałem robić montaż filmu z wykorzystaniem GPU.
    > Działało, ale znacznie wolniej niż na zwykłym CPU.

    To śliski temat. Enkodery mają profile i regulacje. Z zasady im szybszy
    i bardziej sprzętowy enkoder tym gorsza jakość obrazu wynikowego przy
    identycznym paśmie bo mniej jest analizowane. Znowu, to się cieżko
    porównuje.

    Dodatkowo enkodery wbudowane w hardware konsumenckie z OpenCL nie muszą
    mieć nic wspólnego (jak np. Quick Sync Video).

  • 12. Data: 2019-11-20 19:17:43
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-11-20 o 17:30, heby pisze:
    > Nie ma to sensu, wydajność OpenCL zależy silnie od algorytmu. Są za to
    > benchmarki.
    >
    > https://browser.geekbench.com/opencl-benchmarks

    Moja karta graficzna (Radeon RX 570) ma około 40 tys pkt.
    Nie mam pojęcia, czy to dużo w porównaniu do procesora (i5-4690, 3.5GHz).

    --
    MN

  • 13. Data: 2019-11-20 19:22:31
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 20/11/2019 19:17, Marcin N wrote:
    > Moja karta graficzna (Radeon RX 570) ma około 40 tys pkt.
    > Nie mam pojęcia, czy to dużo w porównaniu do procesora (i5-4690, 3.5GHz).

    Uruchom więc benchmark. Procesory nie bywają w banchmarkach OpenCL bo
    sie średnio nadają do zastosowań obliczeniowych w takiej formie jak
    oferuje to OpenCL. Ale są jako target, luxmark pozwala na wybranie
    OpenCL@CPU i porównanie.

  • 14. Data: 2019-11-20 19:32:50
    Od: Borneq <b...@a...hidden.p>

    W dniu 20.11.2019 o 19:17, Marcin N pisze:

    > Moja karta graficzna (Radeon RX 570) ma około 40 tys pkt.
    > Nie mam pojęcia, czy to dużo w porównaniu do procesora (i5-4690, 3.5GHz).

    Całkiem dobra karta
    https://gpu.userbenchmark.com/Compare/Nvidia-GTX-106
    0-3GB-vs-AMD-RX-570/3646vs3924

  • 15. Data: 2019-11-20 19:47:12
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-11-20 o 19:22, heby pisze:

> [...]
    > sie średnio nadają do zastosowań obliczeniowych w takiej formie jak
    > oferuje to OpenCL. Ale są jako target, luxmark pozwala na wybranie

    Uruchomiłem test, ale stwierdził, że mój CPU nie potrafi zrobić nic z
    OpenCL. Pewnie muszę coś doinstalować. Chyba aż tak ciekawy wyniku nie
    jestem.

    --
    MN

  • 16. Data: 2019-11-20 20:13:43
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 20/11/2019 19:47, Marcin N wrote:
    > Uruchomiłem test, ale stwierdził, że mój CPU nie potrafi zrobić nic z
    > OpenCL. Pewnie muszę coś doinstalować.

    Prawdopodobnie to:

    https://software.intel.com/en-us/articles/opencl-dri
    vers

    W przypadku AMD sytuacja jest zastanawiająca i nie mam opcnie cpu tego
    typu aby to sprawdzić:

    https://en.wikipedia.org/wiki/AMD_APP_SDK

  • 17. Data: 2019-11-20 21:37:11
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 20/11/2019 19:47, Marcin N wrote:
    > Uruchomiłem test, ale stwierdził, że mój CPU nie potrafi zrobić nic z
    > OpenCL. Pewnie muszę coś doinstalować. Chyba aż tak ciekawy wyniku nie
    > jestem.

    U mnie jest tak (Luxmark 3.1, kulka):

    i7700k/4.2GHz - 1150
    Intel HD Graphics 630 (zintegrowana z CPU) - 1300
    GTX 1050 - 6800

    Innymi słowy w zastosowaniach równoległych wbudowana i mizerna karta
    grafiki wyprzedziła główny CPU a dedykowana niskopółkowa karta grafiki
    wyprzedziła go 6x.

    Są algroytmy oczywiście których nie da się sensownie zrównoleglić, wtedy
    wyjdzie odwrotnie.