  • 1. Data: 2019-06-26 13:44:07
    Temat: Mocna kompresja bezstratna
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    Na początek kilka linków:
    https://bellard.org/nncp/nncp.pdf
    http://www.byronknoll.com/cmix.html
    http://mattmahoney.net/dc/dce.html

    cmix jest koszmarnie wolny, ale pozwala się zorientować ile można
    wycisnąć z pliku, ile zostało jeszcze normalnym szybkim kompresorom.
    Najbardziej jest rozpowszechniona metoda słownikowa: PPM (prediction by
    partial match)
    ale są jeszcze DMC (dynamic Markov coding)
    oraz CTW (Context Tree Weighting)

    Chętnie usłyszałbym, na czym polegają te dwie pozostałe, bo jak widzę
    kompresuje się nie strumień bale bitów, to chyba gorzej, bo dane są
    zorganizowane w bajty.

  • 2. Data: 2019-06-26 19:54:17
    Temat: Re: Mocna kompresja bezstratna
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    On 6/26/19 1:44 PM, Borneq wrote:
    > Najbardziej jest rozpowszechniona metoda słownikowa: PPM (prediction by
    > partial match)
    > ale są jeszcze DMC (dynamic Markov coding)
    > oraz CTW (Context Tree Weighting)

    PPM to nie zwykła słownikowa, tylko bardziej zaawansowana.
    Przeglądałem program nanozip, duża kompresja i bardzo duża prędkość.
    Co ciekawe, wyjątkowo dobrze kompresuje kolejne ciągi numerów:
    0000
    0001
    1009
    1010
    9999
    a jeszcze lepiej ciągi cyfr aaaaa,aaaab,....zzzzz w kolejnych wierszach.
    Jakim kryterium może posługiwać się ten program?
    Metoda słownikowa może stwierdzić że ciąg samych "aaaaa" będzie bardzo
    dobrze się kompresować, ale nie zobaczy zasady stojącej za kolejnymi
    ciągami 0000,0001,..