  • 1. Data: 2019-08-06 11:53:36
    Temat: Modem+ruter LTE
    Od: roman <r...@p...onet.pl>

    Jaki modem+ruter LTE wybrać spośród tych na rynku?
    Max do 10 urządzeń po WiFi.
    Ważne aby miał jakąś sensowną antenę/ny bo to poza miastem.

  • 2. Data: 2019-08-06 12:47:52
    Temat: Re: Modem+ruter LTE
    Od: Trybun <M...@j...ru>

    W dniu 06.08.2019 o 11:53, roman pisze:
    > Jaki modem+ruter LTE wybrać spośród tych na rynku?
    > Max do 10 urządzeń po WiFi.
    > Ważne aby miał jakąś sensowną antenę/ny bo to poza miastem.

    Używam routera Asusa i modemu Huawei w zestawie z anteną Dipola. Jak na
    razie sprawuje się to całkiem dobrze (koszt zestawu około 400zł). Nie
    polecam natomiast routerów TP-Link. Przynajmniej u mnie były one źródłem
    wiecznych problemów.

  • 3. Data: 2019-08-06 15:49:29
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-08-06 o 11:53, roman pisze:
    > Jaki modem+ruter LTE wybrać spośród tych na rynku?
    > Max do 10 urządzeń po WiFi.
    > Ważne aby miał jakąś sensowną antenę/ny bo to poza miastem.

    Nie podałeś granicy ceny.
    Więc proponuję dobry sprzęt:

    Vigor 2862Lac, Vigor2926Lac lub coś innego *LAC.

    Jest to sprzęt z gatunku "stawiam i zapominam, że jest".

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2019-08-07 06:11:17
    Od: roman <r...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 6 Aug 2019 12:47:52 +0200, Trybun napisał(a):

> [...]
    > razie sprawuje się to całkiem dobrze (koszt zestawu około 400zł). Nie
    > polecam natomiast routerów TP-Link. Przynajmniej u mnie były one źródłem

    Antena - "chorągiewka", "Yaga", "panel prostokątny"?
    Huawei - E3372: s-153 czy h-153, w odmianie tradycyjnej czy HiLink?
    Asus to AC51u?

  • 5. Data: 2019-08-07 15:20:35
    Od: Trybun <M...@j...ru>

    W dniu 07.08.2019 o 06:11, roman pisze:

    > Antena - "chorągiewka", "Yaga", "panel prostokątny"?
    > Huawei - E3372: s-153 czy h-153, w odmianie tradycyjnej czy HiLink?
    > Asus to AC51u?

    Antena -
    https://www.dipol.com.pl/antena_atk-log_gsm-dcs-umts
    -hsdpa_5_metrow_przewodu_wtyk_sma_A7041.htm

    Modem - E3272, wersja normalna, router - istotnie - AC51u.

  • 6. Data: 2019-08-07 18:21:38
    Od: xxx <x...@x...xxx>

    roman used his keyboard to write :
    > Jaki modem+ruter LTE wybrać spośród tych na rynku?
    > Max do 10 urządzeń po WiFi.
    > Ważne aby miał jakąś sensowną antenę/ny bo to poza miastem.

    Nie lepiej kupić to w jednym?
    Na przykład Huawei B525. Dokupić można do niego anteny w razie
    potrzeby.
    Sam mam i sobie chwalę, wcześnieniej miałem odzielnie ruter i huawei
    e3372

  • 7. Data: 2019-08-07 22:19:43
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Antena - "chorągiewka", "Yaga", "panel prostokątny"?
    > Huawei - E3372: s-153 czy h-153, w odmianie tradycyjnej czy HiLink?
    > Asus to AC51u?

    od czasu play 100 giga na miesiąc za utrzymanie konta, mam internet
    g3/g4 jako stacjonarny. Do pewnego czasu był to modem lte->wifi huawei
    Exxx, hlink. potrzebowałem do kamer LAN więc dodatkowym routerem był
    laptop z amd64. działało, ale im więcej kamer, kompów, smartfonów - było
    gorzej. no i zasięg... Te maleńkie urządzenia mają wifi na 3 matry w
    otwartej przestrzeni, a gsm - takie sobie. Tak grzebałem z antenami,
    wtyczkami że doprowadziłem urządzenie do śmierci
    Teraz mam router tp link (najtańszy z możliwością...), z wgranym softem
    open source i z tanim modemem lte (od cyfrowego polsatu, więc stary
    jakiś model). Sam tplink jest stabilny i lepiej niż windows radzi sobie
    z ogarnianiem większej liczby klientów. modem ma prawdziwą antene lte (
    bardziej przypomina dwie yagi) i śmiga to dobrze. nie tyle że mam w
    szczycie pierdylion giga bajtów na sekunde, tylko w "dołkach" nie spada
    poniżej 10-15. (a bywało 1-3.)

    Tak wiec jak chcesz na szybko, to kup jakikolwiek modem lte-wifi. Jak
    stacjonarnie i dobrze - najpierw zasięg, antena, potem sprzęt - i tu nie
    musi być drogo.

    ToMasz

  • 8. Data: 2019-08-08 06:51:03
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-08-06, roman <r...@p...onet.pl> wrote:
    > Jaki modem+ruter LTE wybrać spośród tych na rynku?
    > Max do 10 urządzeń po WiFi.
    > Ważne aby miał jakąś sensowną antenę/ny bo to poza miastem.

    B593s-22/B315 mają opinię właśnie idealnych na okolice słabo-sygnałowe,
    nawet z anteną wewnętrzną. Gniazda do anteny zewnętrzej też zresztą
    mają. Testuję ten pierwszy od 2ch dni i jak dotąd jestem zadowolony.
    250-350zł na Alim.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2019-08-08 07:26:31
    Od: roman <r...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 07 Aug 2019 18:21:38 +0200, xxx napisał(a):

> [...]
    > potrzeby.
    > Sam mam i sobie chwalę, wcześnieniej miałem odzielnie ruter i huawei

    Pisząc "modem+ruter LTE" miałem na myśli, tak na prawdę, dwa w jednym,
    właśnie. W przeciwnym wypadku zapisałbym: modem LTE + ruter.
    Generalnie tego drugiego rozwiązania nie wykluczam, aby z
    "pozostałości", po dokupieniu rutera, sklecić działające "modełko".

    Dla mnie najważniejsza jest antena
    A aby wybrać tą właściwą to trzeba porobić testy.

    Człowiek czyta w tej chwili o MIMO... agregacji pasm... itp... itd...

    Ten 3372 to miał jedno wejście na antenę zewnętrzną?
    Bo 3373 ma dwa wejścia.

    A co do MIMO.
    Jak wchodziła ta technologia to jedynie właściwa
    antena to były tzw dwie chorągiewki na wspólnym pionowym maszcie
    oddalone od siebie o ok 40cm, z których dolna w stosunku do górnej była
    obrócona o 90 stopni.
    Z zyskiem do 10 dbi.

    Skoro teraz są dostępne anteny panelowe do MIMO,
    to jak oni tam w środku realizuję "ten odstęp" i to "skrosowanie"
    o 90 stopni?
    Czy możliwe jest, że te anteny mają zysk 2x15 dbi
    a bywają tacy magicy, że piszą o 2x45 dbi najczęściej ci co sprzedają
    sprzęt ze wschodu.

    Podejrzewam, że to ściema
    jak kiedyś z bateriami do starych telefonów o pojemności 4000mAh.

  • 10. Data: 2019-08-08 09:10:13
    Od: xxx <x...@x...xxx>

    Marcin Debowski formulated the question :

> [...]
    > nawet z anteną wewnętrzną. Gniazda do anteny zewnętrzej też zresztą
    > mają. Testuję ten pierwszy od 2ch dni i jak dotąd jestem zadowolony.

    B315 to złom jest na dzisiaj Cat.4.
    W miejscach ze słabym zasięgiem najlepiej brać z jak najwyższą
    kategorią, żeby coś agregowało. Zależy jakie pasma dochodzą do chaty bo
    może być tak że takie do których przydała by się agregacja żeby to
    jakoś działało i wtedy będzie lipa całkowita, nawet antena może nie
    pomóc.
    Także im wyższy cat tym lepiej, tyle że te urządzenia są dość drogie w
    zakupie. B525 spokojnie można kupić z drugiej ręki za 300-350. On ma co
    prawda cat.6, ale to już lepiej niż B315
    Są i wyższe modele z wyższym cat. No ale to już kwestia czy ktoś chce
    wydać więcej na kawałek pudełka.