  • 1. Data: 2019-05-06 10:55:34
    Temat: Moduł SIM800L - pin DTR
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Mam pytanie o moduł SIM800L, a konkretnie popularną wersję na takiej płytce:
    https://nettigo.pl/products/modul-gsm-gprs-sim800l

    Datasheet mówi, że podczas pracy pin DTR musi być ściągnięty do masy - w
    przeciwnym razie moduł wejdzie w stan uśpienia.
    Jednakże wszystkie tutoriale (pisane głownie z myślą o Arduino) na jakie
    natknąłem się w Internecie pomijają tę kwestię - na schematach,
    rysunkach i zdjęciach podłączone jest tylko zasilanie i UART.

    W związku z tym mam pytanie. Czy ten moduł posiada jakiś wewnętrzny
    pull-down, czy też wszyscy autorzy w sieci powielają błąd konstrukcyjny?
    Pytam, bo jedna z moich konstrukcji z tym modułem doświadcza trudnych do
    zdiagnozowania epizodów niestabilności. Wygląda to tak, jakby urządzenie
    było wówczas niezalogowane do sieci. Jedna z moich roboczych hipotez
    wskazuje na ten pin. Chwilowo nie mam tej konstrukcji pod ręką, jednak
    chciałem się upewnić.

    To może być to, czy raczej ten pomysł jest ślepym zaułkiem i powinienem
    szukać gdzie indziej?

  • 2. Data: 2019-05-06 14:18:57
    Temat: Re: Moduł SIM800L - pin DTR
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapeel_@xx>

    On 2019-05-06 10:55, Atlantis wrote:
> [...]
    > chciałem się upewnić.
    >
    > To może być to, czy raczej ten pomysł jest ślepym zaułkiem i powinienem

    A jak masz zrobione zasilanie ?

    Adam

  • 3. Data: 2019-05-06 14:46:16
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapeel_@xx>

    On 2019-05-06 10:55, Atlantis wrote:
> [...]
    > chciałem się upewnić.
    >
    > To może być to, czy raczej ten pomysł jest ślepym zaułkiem i powinienem

    Z dokumentacji Simcoma,SIM800L Hardware Design V1.0, stron 17 tabela
    opisu sygnałów.
    Przy opisie sygnałów serial portu: "If these pins are unused, keep open".

    Adam Górski

  • 4. Data: 2019-05-06 15:14:42
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 6 May 2019 10:55:34 +0200, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:
    > Pytam, bo jedna z moich konstrukcji z tym modułem doświadcza
    > trudnych do
    > zdiagnozowania epizodów niestabilności.

    Czy ten moduł ma wyjście LED? Obserwowanie LED może czasami pomóc w
    diagnostyce. Większość modułów różnymi kodami migania LED sygnalizuje
    stan działania (registered, searching, sleeping,. gprs active, itp.)
    Wypadanie ze stanu registered może być związane z problemem z
    wydolnością zasilania (brak dużego kondzia low esr blokującego
    zasilanie), problemem z zasięgiem (niedopasowana antena) . Problem z
    zasięgiem może się objawić nagle, po nawet dłuższym czasie
    prawidłowej pracy. Jaki poziom rssi zwraca modem po registered?

    --
    Marek

  • 5. Data: 2019-05-06 15:38:27
    Od: Marek <f...@f...com>

    wrote:
    > To może być to, czy raczej ten pomysł jest ślepym zaułkiem i
    > powinienem
    > szukać gdzie indziej?

    Większość modułów w trybie sleep nie wylogowuje się z sieci, wyłącza
    jedynie niektóre peryferia ale tylko od strony hosta (uart), od
    strony GSM zawsze jest aktywny. Oczywiście istnieje tryb o
    najniższym poborze ale w modułowej nomenklaturze nazywa się po prostu
    off mode (GSM jest nieaktywny).

    --
    Marek

  • 6. Data: 2019-05-06 17:05:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Atlantis" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]

    >W związku z tym mam pytanie. Czy ten moduł posiada jakiś wewnętrzny
    >pull-down, czy też wszyscy autorzy w sieci powielają błąd

    Rzecz godna sprawdzenia.
    pull-down ... jakis taki malo prawdopodobny mi sie wydaje.

    Ale podlutuj przelacznik, zrob mu down, sprawdz, up, sprawdz ...

    A w dokumentacji nic poza tym nie ma o DTR ?
    Moze dzialanie sie wybiera odpowiednia komenda AT ?

    J.

  • 7. Data: 2019-05-07 12:53:39
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 06.05.2019 14:18, Adam Górski wrote:

    > A jak masz zrobione zasilanie ?

    Całość zasilana jest z impulsowego zasilacza 5V o wydajności prądowej
    bodajże 2A. Moduł jest zasilany przez moduł regulowanej przetwornicy
    impulsowej, ustawionej na około 3,5V (datasheet wymienia 3,4V jako
    minimum). Reszta elektroniki jest zasilana z 3,3V stabilizatora LDO.

    Sam moduł na własnej płytce ma dość spory kondensator tantalowy.
    Dwa kolejne tantale (już nie pamiętam, po 220uF albo 330uF) znajdują się
    w pobliżu złącza modułu. Podobny kondensator został dodatkowo jeszcze
    umieszczony przy wejściu przetwornicy.

  • 8. Data: 2019-05-07 15:24:22
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapeel_@xx>

    On 2019-05-07 12:53, Atlantis wrote:

> [...]
    > Dwa kolejne tantale (już nie pamiętam, po 220uF albo 330uF) znajdują się
    > w pobliżu złącza modułu. Podobny kondensator został dodatkowo jeszcze

    Zobacz oscyloskopem jak wygląda napięcie na zasilaniu przy nadawaniu.
    Tam są takie charakterystyczne piki po 2A.
    Zobacz czy wtedy zasilanie nie siada.

    Pzdr

    Adam Górski

  • 9. Data: 2019-05-09 13:42:42
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 07.05.2019 um 12:53 schrieb Atlantis:

> [...]
    > Dwa kolejne tantale (już nie pamiętam, po 220uF albo 330uF) znajdują się
    > w pobliżu złącza modułu. Podobny kondensator został dodatkowo jeszcze

    Daj parę ceramików po 100nF i 1uF blisko modułu. Może pomóc, w kaźdym
    razie nie zaszkodzi ;-)

    Waldek