  • 1. Data: 2022-04-25 12:16:09
    Temat: Moduł czujnika wilgotności w wentylatorze
    Od: Marek <f...@f...com>

    Witam,
    w wentylatorze łazienkowym zepsuł się moduł z czujnikiem wilgotności
    załączający silnik, chodzi cały czas, przestał się wyłączać po
    obniżeniu wilgotności w pomieszczeniu.
    Sprawdziłem triak - jest OK. Podejrzewam czujnik. Czy ktoś może
    rozpoznaje po płytce jaki tam może być typ czujnika? Czujnik na dole
    po lewo taki czarny prostokąt:

    http://31.182.124.137/bins/wilg1.jpg

    Po wyjęciu z osłony wygląda jak typowy czujnik - dwie "drabinki":

    http://31.182.124.137/bins/wilg2.jpg

    Próbowałem z rezystancyjnym i pojemnościowym  jakie mailem pod
    ręką  ale nie pomaga - co ciekawe oba wyglądają bardzo podobnie - więc
    gdzie ta różnica w budowie rezystancyjnego a pojemnościowego?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2022-04-25 13:25:57
    Temat: Re: Moduł czujnika wilgotności w wentylatorze
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    Marek napisał(a):

    > Próbowałem z rezystancyjnym i pojemnościowym jakie mailem pod
    > ręką ale nie pomaga - co ciekawe oba wyglądają bardzo podobnie - więc
    > gdzie ta różnica w budowie rezystancyjnego a pojemnościowego?

    Pewnie zabrudziło się i przewodzi więcej niż trzeba.
    Schemat pierwszy z brzegu:
    https://iv.pl/image/GINLAQD
    Umyj całość i pokręć potencjometrem.

    > więc gdzie ta różnica w budowie rezystancyjnego a pojemnościowego
    W budowie? Nie wiem.
    F pracy mają inną. Pi x oko 1kHz vs 500kHz.