    From: Borneq <b...@a...hidden.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Mój pomysł na płyty następcę płyt DVD/bluRay
    Date: Thu, 14 Mar 2019 18:54:39 +0100

    Czy nie można by zrobić tak jak to jest w twardych dyskach - sektory
    zamiast jednej spirali? Teraz każde przejście w inne miejsce zmusza
    silnik do zmiany prędkości. Poza tym jak się nagrywa to mały błąd i
    płyta do wyrzucenia, zamiast jednego z milionów sektorów.
    Jeśli chodzi o pojemność to czytałem, że zastosowano dwa lasery i o ile
    dla jednego bit ma wielkość fali światła, to tu miał o wiele mniejszą,
    poza tym kilkaset czy tysiąc warstw i pojemność to nie terabajt ale
    petabajt (!)

    http://kopalniawiedzy.pl/DVD-petabajt-dane-laser-poj
    emnosc,21343

    http://www.extremetech.com/computing/159245-new-opti
    cal-laser-can-increase-dvd-storage-up-to-one-petabyt

    http://gizmodo.com/researchers-have-found-a-way-to-c
    ram-1-000-terabytes-on-531549229

    http://www.sciencealert.com/an-australian-researcher
    -has-worked-out-how-to-store-1000tb-on-a-cd