  • 61. Data: 2019-03-21 19:21:44
    Temat: Re: Mój pomysł na płyty następcę płyt DVD/bluRay
    Od: ń <k...@t...sie>

    Przecież to się nie nadaje - już wystarczy bałaganu, że na serwerze mam paręset
    plików 000.ts i 001.ts w każdym inny film.

    -----

  • 62. Data: 2019-03-22 00:38:29
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-03-21, ń <k...@t...sie> wrote:
    > Przecież to się nie nadaje - już wystarczy bałaganu, że na serwerze
    > mam paręset plików 000.ts i 001.ts w każdym inny film.
    > -----

    Przeczytaj jeszcze raz na spokojnie całość tego co wczesniej napisałem.
    Tam są dwie warstwy. Pierwsza do zarządzania zawartością (czyli co to za
    film), druga archiwum/kopii zapasowych. Pierwsza warstwa posiada
    odnosnik do konkretnego pliku w drugiej (pliku tego konkretnego filmu)j.

    --
    Marcin

  • 63. Data: 2019-03-22 10:41:02
    Od: ń <k...@t...sie>

    A skąd wiesz/system wie, co za film/muzykę na płycie mu wkładasz, jeśli takiej
    informacji nie zawiera nazwa/etykieta
    pliku/katalogu/płyty.

    -----

  • 64. Data: 2019-03-22 15:29:05
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    https://www.ceneo.pl/46845306

  • 65. Data: 2019-03-22 16:19:47
    Od: knrdz <x...@t...cy>

    W dniu 2019-03-22 o 15:29, Poldek pisze:

    > https://www.ceneo.pl/46845306

    I to ma być ten system bardziej wiarygodny niż płyty DVD? Weź mnie nie
    rozśmieszaj. Bez co najmniej RAID-5 a lepiej kopii na dwóch niezależnych
    dyskach niczego ważnego bym na czymś takim nie trzymał. Bo jak padnie to
    być może nawet tak, że z dnia na dzień i że niczego się z niego nie
    odzyska. Archiwum plików których nie mogę sobie skądś ściągnąć czy
    przegrać tworzę na płytach, na dyskach trzymam tylko jakieś filmy czy
    muzykę. A i tak żeby minimalizować ryzyko utraty danych stosuję dyski
    1-3 talerzowe, a nie takie jak ten (chyba 6 talerzy, 12 głowic).

  • 66. Data: 2019-03-22 19:28:05
    Od: "B.G" <o...@w...com.eu>

    > https://www.ceneo.pl/46845306

    :)
    Powiedz teraz, szpecom (np. z CERN-u) od archiwizacji, że są durniami,
    bo stosują taśmy zamiast takich fajnych dysków.
    Jak już knrdz napisał, bez kilku kopii takiego urządzenia - bałbym się
    tam zapisać nawet zdjęcia z imprezy przy kotlecie.
    Owszem, może jako podręczny roboczy backup - tak, ale nie jako archiwum.
    A płyty CDR i pochodne - są nośnikami dla _archiwów_
    Wg mnie, nadal dla domowego usera, nie ma następcy CDR i pochodnych.
    Bogatsi mogą korzystać jeszcze z taśm. /napędy drogie/

    --
    B.G

  • 67. Data: 2019-03-22 23:23:01
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 22 Mar 2019 15:29:05 +0100, w <5c94f128$0$493$65785112@news.neostrada.pl>,
    Poldek <p...@i...eu> napisał(-a):

    > https://www.ceneo.pl/46845306

    Mogę się założyć, że padnie prędzej niż dysk z którego dane są backupowane :)

  • 68. Data: 2019-03-23 01:47:46
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-03-22, ń <k...@t...sie> wrote:
    > A skąd wiesz/system wie, co za film/muzykę na płycie mu wkładasz,
    > jeśli takiej informacji nie zawiera nazwa/etykieta
> [...]

    Wie bo działa w oparciu o dane niezbędnę do wyszukania. Sprowadza
    się to do tego, że albo masz unikatowe nazwy plików, albo ścieżka +
    plik jest unikatowa. To trzeba sobie tak ustawić abyś Ty narzucał
    programowi katalogującemu lokalizacje / nazwy zasobów a nie
    odwrotnie. Wtedy nie jesteś uzalezniony od tego czego używasz do
    zarządzania danym zasobem, ba, możesz mieć kilka takich programów na
    jednym zasobie.

    A cała reszta działa jak biblioteka. Widzisz zdjęcie w katalogu, z
    jakiegoś powodu plik nie jest dostępny na dysku, bierzesz ścieżkę
    dostępu, np. Casio-EX-Z30/cimg2269.jpg

    xyz@mmstorage:/data/0/lst$ grep "Casio-EX-Z30/cimg2269.jpg" *
    M022:Casio-EX-Z30/cimg2269.jpg

    Archiwum M022

    --
    Marcin

  • 69. Data: 2019-03-25 09:45:40
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-03-22 o 23:23, r...@k...pl pisze:

    > Mogę się założyć, że padnie prędzej niż dysk z którego dane są backupowane :)

    Na kiedy przewidziałeś padnięcie dysku z którego dane są backupowane?

  • 70. Data: 2019-03-26 22:46:37
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj knrdz, 16 mar 2019 w news:q6jgrn$5en$1@node2.news.atman.pl
    napisałeś/aś:

    > Jeśli masz przykład uszkodzonej płyty, to "patrz punkt pierwszy" -
    > "jeśli się przyłoży minimum wysiłku do ich przygotowania (przyzwoita
    > nagrywarka, markowe nośniki z przetestowanej partii, wypalanie z
    > optymalną prędkością) i przechowywania".
    > Jeśli ktoś jest idiotą i mu się dane z płyt CD/DVD nie odczytują, to
    > nie wina typu nośnika, tylko samego idioty.

    Czy ta sama płyta(z tej samej paczki) nagrana na lepszym napędzie
    wytrzyma dłużej niż wypalona na czymś byle jakim?
    Dawno już nie mam dobrego napędu stacjonarnego, ale założę się że jak
    sprawdzę moje kilkunastoletnie cedeerki wypalone na Teacu, to
    spokojnie je odczytam. A teraz mam w sumie dostęp do laptopowych
    napędów i się zastanawiam, czy warto coś na nich na przyszłość
    ponagrywać.
    Inna rzecz, czy można zaufać weryfikacji nagranej płyty w takim byle
    jakim napędzie.
    A może jest już tak, że każda dzisiejsza nagrywarka jest tak dobra,
    jak te dawne "porządne" - tak dobrze wypala.
    Całkiem wyleciał mi ten temat z głowy, a przecież kilkanaście lat
    temu, to się jarałem idealnym kopiowaniem cdr audio.
    Bo to czy dzisiaj produkowane płyty są równie dobre, co kiedyś, to się
    przekonamy w przyszłości.