  • 1. Data: 2019-02-22 22:54:43
    Temat: Mój silnik oleju nie pali....
    Od: Marek S <p...@s...com>

    ...powiedział gość stosujący long life i przejechaniu na nim jakiś 100 -
    150 tys. km. To nie jest żart. Takie słowa właśnie padły gdy oddawał
    auto do serwisu :-D No i wcale się nie dziwię. Trudno palić olej w
    stanie stałym. :-D

    Obiecałem Wam jakiś czas temu, że jak nadarzy mi się kolejna okazja
    zobaczenia silnika od wewnątrz jednego z takich wyznawców oszczędzania
    na oleju silnikowym, to uwiecznię to. Tak też uczyniłem. Ponoć długo
    używany olej ma lepsze właściwości smarne. Oto demo:

    https://drive.google.com/file/d/1OEExmKB4W_GN6AgmX_I
    lKxdXgSzL0wZx/view?usp=sharing

    https://drive.google.com/file/d/15nMV1V_Sx9J8yJpydLy
    uxVk30aWRW-Bs/view?usp=sharing

    Poprzednio widziałem Merca S500 wyznawcy tejże religii. Przypomnę, że w
    jego przypadku, szybko poruszający się łańcuch rozrządu oblepiony gęstym
    żelem, w zasadzie galaretą, powodował takie siły, że w jego pobliżu
    zostały wyrwane kawałki z aluminiowego bloku silnika.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2019-02-22 23:33:05
    Temat: Re: Mój silnik oleju nie pali....
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 22 Feb 2019 22:54:43 +0100, Marek S napisał(a):
> [...]
    > na oleju silnikowym, to uwiecznię to. Tak też uczyniłem. Ponoć długo
    > używany olej ma lepsze właściwości smarne. Oto demo:

    No dobra Marku - ale co sie stalo ?
    Cos sie zepsulo w silniku, czy wcale nie ?

    Bo jesli silnik przejechal 100-150 tys do awarii, to zaryzykowalbym
    stwierdzenie, ze olej nalezy wymieniac co 50-75kkm.
    A nawet 75-125kkm, tylko jak rozpoznac, czy to nie za pozno :-)

    P.S. Podobne widoki mozna bylo zobaczyc i przy czesciej zmienianym
    oleju.

> [...]
    > żelem, w zasadzie galaretą, powodował takie siły, że w jego pobliżu
    > zostały wyrwane kawałki z aluminiowego bloku silnika.

    Ale czy aby na pewno ?
    Bo zanim wyrwalo to jechal i jechal ... i co sie stalo, ze urwal ?

    J.

  • 3. Data: 2019-02-23 00:35:19
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 22 lutego 2019 15:54:48 UTC-6 użytkownik Marek S napisał:
> [...]
    > żelem, w zasadzie galaretą, powodował takie siły, że w jego pobliżu
    > zostały wyrwane kawałki z aluminiowego bloku silnika.

    Brakuje ci jednego aspektu w tej historii.
    Wg niektorych oleju nie trzeba wymieniac ale trzeba wymieniac filtr. I dolewac aby na
    bagnecie bylo ile trzeba.

    I w tym przypadku historia sie nie klei. Bo jak mu nie spalal oleju to nie dolewal,
    nie dolewal to skad nagar?

    To tak nawiasem...

  • 4. Data: 2019-02-23 00:58:23
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-02-22 o 23:33, J.F. pisze:

    > No dobra Marku - ale co sie stalo ?
    > Cos sie zepsulo w silniku, czy wcale nie ?

    Przestał jeździć. Cylindry porysowane. Wał zatarty.

    > P.S. Podobne widoki mozna bylo zobaczyc i przy czesciej zmienianym
    > oleju.

    Zgadza się - głównie w nowych autach, które nie wymagają ponoć docierania.

    > Ale czy aby na pewno ?
    > Bo zanim wyrwalo to jechal i jechal ... i co sie stalo, ze urwal ?

    Zapalał coraz trudniej od miesięcy aż w końcu rozrusznik nie miał siły
    uciągnąć betoniarki, w której beton z oleju się utworzył.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 5. Data: 2019-02-23 01:04:27
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-02-23 o 00:35, s...@g...com pisze:

    > Brakuje ci jednego aspektu w tej historii.
    > Wg niektorych oleju nie trzeba wymieniac ale trzeba wymieniac filtr. I dolewac aby
    na bagnecie bylo ile trzeba.

    Ależ napisałem - oleju nie palił więc nie był dolewany. Filtr - nie mam
    pojęcia, czy gość odczuwał potrzebę zmiany filtra bez zmiany oleju -
    wątpię. Ale to moje podejrzenia jedynie. Sfotografowałem, co mi pokazano
    nie jeden raz i opowiedziałem, co mechanicy mi przekazali. Wywiadów z
    właścicielami nigdy nie prowadziłem.Nie namawiam do niczego - nie
    odradzam. Jedynie boki zrywam gdy takie rzeczy widuję. A co do reszty -
    róbta co chceta.

    > I w tym przypadku historia sie nie klei. Bo jak mu nie spalal oleju to nie dolewal,
    nie dolewal to skad nagar?

    > To tak nawiasem...

    To nie jest żaden nagar. Patykiem da się zebrać to coś aż do żywego
    metalu. Na zimno ma konsystencję towotu.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 6. Data: 2019-02-23 02:07:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 23 Feb 2019 00:58:23 +0100, Marek S napisał(a):

    > Zapalał coraz trudniej od miesięcy aż w końcu rozrusznik nie miał siły
    > uciągnąć betoniarki, w której beton z oleju się utworzył.

    No ale pisales, ze aluminium wyrwalo, a nie ze ... akumulator padl :-)

    J.

  • 7. Data: 2019-02-23 02:20:16
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Kupy sie nie trzyma. Z porysowanymi cylindrami musial palic olej. Wiesz chociaz od
    czego cylindry sie rysuja? Poza tym co to za auto. Jak niskobudzetowe i jezdzil nim
    nie kapelusznik to 150 tysiecy trzeba uznac za bardzo dobry wynik. Wiecej by nie
    zrobil jak by co 5 tysiecy olej zmienial. W czasach olejow mineralnych z Castrtolu
    byl o wiele wiekszy syf niz na zdjeciach i samochody jezdzily. Wystarczylo zmienic na
    selektol super plus i silnik zdychal bardzo szybko. Ale jak jezdzony byl na super
    plusie od poczatku to i 200 tysiecy dawali rade fiatem 125p zrobic. Po super plusie
    silnik w srodku byl czysty. Na Castrtolu tez dobijali do dwustu tysiecy. A tacy co
    zmieniali rzadko tez dobijali do dwustu tysiecy.

  • 8. Data: 2019-02-23 02:25:00
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-02-23 o 02:07, J.F. pisze:

    > No ale pisales, ze aluminium wyrwalo, a nie ze ... akumulator padl :-)

    Każdy akumulator był padnięty w tym aucie. Nawet nówka ze sklepu.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 9. Data: 2019-02-23 02:32:31
    Od: Marek S <p...@s...com>

> [...]
    silnik w srodku byl czysty. Na Castrtolu tez dobijali do dwustu tysiecy. A tacy co
    zmieniali rzadko tez dobijali do dwustu tysiecy.

    Uważasz, że podrobiłem zdjęcia?

    Dalej moje spekulacje jedynie, bo mechanikiem nie jestem.

    Musiał palić olej... Olej pewnie tak, ale ciało stałe już niekoniecznie.
    A od czego się rysują: zgaduję... opiłki metalu od zacierającego się
    korbowodu i pierścieni tłoków?

    Nie wiem też ile czasu mu się zacierał silnik. Może rok, może dobę.
    Jeśli dobę, to nie zdążył zauważyć, że oleju mu ubywa.

    A jakie auto? Jakaś Honda. Chyba CRX, ale głowy nie dam. Jakby co, to
    spytać mogę mechanika.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 10. Data: 2019-02-23 04:54:48
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    I tu jest problem. Na podstawie jednego zdjecia nic nie wiedzac o silniku z wyjatkiem
    tego ze jakies tloki, zawory itp. Wyciagasz wnioski. Wymysliles sobie ze zatrze sie
    od opilkow bo widziales opilki jakie sie robia przy pilowaniu pilka gwozdzia.
    Cylindry sie rysuja od peknietych pierscieni. Opilki sie nie robia jak twarde
    wspolpracuje z miekkim. Zacieranie ma inny mechanizm niz przez opilki. Albo brak
    smarowania albo przegrzane tloki. Przez kilka lat srednio dwa razy w tygodniu temi
    recami robilem remont jakiegos silnika. Nie tylko byly zuzyte wskutek normalnej
    eksploatacji. Byly takie co korbowod z boku wyszedl, ukrecil sie wal wykorbiony,
    urwal sie zawor. Zatartego nie widzialem. Pewno kilkast to za malo zeby na zatary
    trafic. W zwiazku z tym mam frajde jak ktos kto raz widzial rozebrany silnik uwaza ze
    wie wszystko. Ten silnik co pokazujesz i informujesz ze rysy byly na cylindrach byl
    niemilosiernie katowany. Rozebrali bo zaczal brac litr oleju na sto kilometrow i nie
    chcial zapalac bo nie mial wystarczajacego cisnienia sprezania.