  • 1. Data: 2016-09-22 21:12:27
    Temat: Montaż pasa 3-pkt zamiast biodrowego
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Czołem,

    Czy są firmy montujące pasy 3-punktowe w samochodach, w których producent
    nie zapewnił punktów mocowania?

    Jest auto - Hyundai Santa Fe - które ma z tyłu pośrodku tylko pas biodrowy.
    Czy dałoby się w jakiś sposób wyposażyć to auto w pas 3-punktowy, ale tak,
    żeby to nie było druciarstwo, tylko żeby zabezpieczał tak samo dobrze jak
    fabryczny?
    Zakup samego pasa ze zwijaczem to nie problem, są różne długości, nawet na
    zamówienie.

    Czytałem, że w oldtimerach ludzie montują czasem pasy (mam na myśli
    oldtimery bez fabrycznych punktów mocowania), ale konkretów nie mogę
    znaleźć.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

    ---
    Avast.

  • 2. Data: 2016-09-22 21:39:17
    Temat: Re: Montaż pasa 3-pkt zamiast biodrowego
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 22 Sep 2016 21:12:27 +0200, Maciek napisał(a):

> [...]
    >
    > Czytałem, że w oldtimerach ludzie montują czasem pasy (mam na myśli
    > oldtimery bez fabrycznych punktów mocowania), ale konkretów nie mogę

    Ciężka sprawa, bo trzeci pas musi mieć punkt mocowania.
    Fabrycznie mocowany jest zazwyczaj do oparcia kanapy, co wymusza dużo
    mocniejszą konstrukcję tego oparcia, zwłaszcza w przypadku dzielonego
    oparcia. Tak sobie samemu nie przerobisz, jedynie jeżeli jest wersja
    wyposażenia z trzypunktowym pasem, to można przełożyć oparcie razem z
    pasem.

    Ewentualnie ten trzeci punkt trzeba zamocować do poprzeczki solidnie
    zamocowanej do obu stron nadwozia.
    W sporcie zał. J do MKS stawia wymagania dla takiej poprzeczki tak:
    Wzmocnieniem poprzecznym musi być rura o min. wymiarach 38 mm x 2,5 mm lub
    40mm x 2 mm ze stali węglowej ciągnionej na zimno, bez spawów, o minimalnej
    wytrzymałości na rozciąganie 350 N/mm? .

  • 3. Data: 2016-09-22 22:19:44
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-09-22 o 21:39, Tomasz Pyra pisze:

    > Ciężka sprawa, bo trzeci pas musi mieć punkt mocowania.
    > (...)

    Zwróciłbym jeszcze uwagę na stronę formalną: certyfikaty i ubezpieczenia.
    Jak znajdzie się jakiś "ciężki" i nadgorliwy policjant, który wlepi
    mandat za to, że jest lepszy pas, niż fabryka dała, to pół biedy.
    Ale jak w razie nieszczęścia jakiegoś ubezpieczyciel się "wypnie", to
    może być nieciekawie.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2016-09-22 23:26:02
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 22 Sep 2016 22:19:44 +0200, Adam napisał(a):

> [...]
    > mandat za to, że jest lepszy pas, niż fabryka dała, to pół biedy.
    > Ale jak w razie nieszczęścia jakiegoś ubezpieczyciel się "wypnie", to

    No formalnie to w ogóle nie wolno majtrować przy pasach :)

  • 5. Data: 2016-09-22 23:59:27
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Czytałem, że w oldtimerach ludzie montują czasem pasy (mam na myśli
    > oldtimery bez fabrycznych punktów mocowania), ale konkretów nie mogę

    a czy to miejsce jest wyposażone w zagłówek?
    bo jeśli nie to wcale nie będzie dobrze zabezpieczał i nie będzie zgodny z
    przepisami.

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 6. Data: 2016-09-23 07:50:47
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 22 Sep 2016 23:59:27 +0200, tck napisał(a):

    > a czy to miejsce jest wyposażone w zagłówek?
    > bo jeśli nie to wcale nie będzie dobrze zabezpieczał i nie będzie zgodny z
    > przepisami.

    Tak, jest zagłówek.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

    ---
    Avast.

  • 7. Data: 2016-09-23 07:52:47
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

> [...]

    > mandat za to, że jest lepszy pas, niż fabryka dała, to pół biedy.
    > Ale jak w razie nieszczęścia jakiegoś ubezpieczyciel się "wypnie", to

    Myślałem, żeby po zamontowaniu pasa 3-pkt wykorzystać istniejące mocowanie
    obecnego brzusznego i jego zapięcie.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

    ---
    Avast.

  • 8. Data: 2016-09-23 07:54:41
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 22 Sep 2016 21:39:17 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

    > , jedynie jeżeli jest wersja
    > wyposażenia z trzypunktowym pasem, to można przełożyć oparcie razem z
    > pasem.

    W wersji poliftowej są podobno pasy 3-pkt pośrodku, ale z tego co
    widziałem, mocowane do dachu.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

    ---
    Avast.

  • 9. Data: 2016-09-23 08:02:21
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    > Tak, jest zagłówek.

    a to tylko w Twojej wersji są takie pasy czy we wszystkich? łatwiej by było
    gdyby jakaś wersja posiadała 3 punktowe- trzeba by było tylko skopiowac;)

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 10. Data: 2016-09-24 01:11:26
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 23 Sep 2016 07:54:41 +0200, Maciek napisał(a):

    > W wersji poliftowej są podobno pasy 3-pkt pośrodku, ale z tego co
    > widziałem, mocowane do dachu.

    No to pewnie idzie tam jakieś wzmocnienie (bo tak do samego poszycia, to
    raczej nikt pasa nie montuje). Może da się przełożyć cały element z
    polifta?