  • 11. Data: 2009-05-10 14:45:42
    Temat: Re: [Moto GP] co z tymi nogami?
    Od: "Tadek / Motostore" <t...@N...pl>

    (pj) wrote:

    > Właśnie se obejrzałem z powtórki wyścig z Jerez. Przykuło mą uwagę to, że
    > coraz więcej zawodników wysuwa nogę do przodu podczas hamowania przed
    > winklem (jak supermoto). Wygląda to IMHO komicznie. Mówi się, że ma to na
    > celu dociążenie przodu.... Hmmm... ale dlaczego takiego stajla widzimy w
    > takiej skali dopiero w tym sezonie? Przedtem moce były mniejsze? Mają
    > przecież kontrolę trakcji.

    Ja obserwuje ten styl juz od kilku sezonow (szczegolnie w superbike) i w/w
    pytanie dreczy mnie juz od dluzszego czasu. Slyszalem juz conajmniej dwie
    wersje wyjasnien tego fenomenu: balans moto oraz ochrona nogi przy
    potencjalnym utracie przyczepnosci przodu. Jak zauwazylem czesc zawodnikow
    stosuje ten patent przy szczegolnie mocnych heblowaniach (ostry zakret po
    prostej, proba wyprzedzania). Komemtatorzy MotoGP mowili o takim zachowaniu
    jako o "stresometrze" i w tym przypadku nie wiem o co kaman? (Ja jak sie
    zestresuje to tak nie robie, raczej piore potem spodnie ;).

    > Generalnie styl jazdy na przestrzeni lat ewoluuje w jakąś kanciatość,
    > gwałtowność i dziwność. Porównując np. do tego sprzed 15 lat - traci swoją
    > płynność i elegancję.

    To efekt "mocnych" motocykli, zobacz na rozniczke pomiedzy stylem 125 i 250
    a MotoGP. Po prostu jak masz mocnego bajka z T.C. to bardziej oplaca sie
    zrobic zakret "na kwadratowo" zyskujac mocne wyjscie kosztem predkosci w
    srodkowej czesci zakretu: ostre hamowanie, szybkie zlozenie do zakretu, jak
    najszybsze wyprostowanie moto (vide: Pedrosa i technika "Pick'up") i pelen
    ogien (...a reszte zrobi T.C.).

    --
    Pzdr,
    Tadek / Motostore.

  • 12. Data: 2009-05-12 14:59:45
    Od: "Tadek / Motostore" <t...@N...pl>

    A jeszcze mi sie przypomnialo (nawet rozsmieszylo mnie troche):
    ... aby noge rozprostowac bo zdretwiala,
    no i oczywiscie zeby sie podeprzec i wrocic do trakcji jak zlapiesz slajda
    (jak jest stajla to moze byc i slajda, rajt?).

    --
    Pzdr,
    Tadek / Motostore.