  • 1. Data: 2019-09-05 22:30:06
    Temat: Movano/Master 2017 2.3 96kW/130KM
    Od: adam <a...@a...pl>

    Ma może ktoś? Ewentualnie Mastera?
    Świeżo nabyłem. Czy to chodzi na adblue, czy bez?
    Pod wskaźnikiem poziomu paliwa jest drugi mały wskaźnik czegoś, pewno to
    jest adblue, ale nie widzę nigdzie wlewu.
    Gdzie ten wlew może być?

  • 2. Data: 2019-09-06 11:06:22
    Temat: Re: Movano/Master 2017 2.3 96kW/130KM
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2019-09-05 o 22:30, adam pisze:
> [...]
    > Pod wskaźnikiem poziomu paliwa jest drugi mały wskaźnik czegoś, pewno to
    > jest adblue, ale nie widzę nigdzie wlewu.
    Wiele aut jest produkowanych na wspólnych częściach. Nikt się nie będzie
    bawił w robienie kilku wersji zegarów dla tego samego modelu, zatem
    lampka może być, a wlewu - nie będzie.
    Swego czasu jeździłem elektrycznym Kangoo - miał normalny wlew paliwa
    :-) A co się naszukałem, gdzie wtyczkę podłączyć, to moje...
    T.

  • 3. Data: 2019-09-06 18:42:38
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2019-09-06 o 11:06, T. pisze:

    > Swego czasu jeździłem
    > elektrycznym Kangoo - miał normalny wlew paliwa :-) A co się
    > naszukałem, gdzie wtyczkę podłączyć, to moje... T.

    Nie zacząłeś od instrukcji? ;)

  • 4. Data: 2019-09-06 21:13:33
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 06.09.2019 18:42, nadir wrote:

    > Nie zacząłeś od instrukcji? ;)

    Może trzeba być w zasięgu LTE i modlić się o priorytetowy dostęp do
    serwerów Renault?

    MSPANC

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 5. Data: 2019-09-06 21:31:01
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Może trzeba być w zasięgu LTE i modlić się o priorytetowy dostęp do
    > serwerów Renault?

    Instrukcja i tak ma priorytet. Skąd user ma wiedzieć, że potrzebuje do
    obsługi fury LTE?

  • 6. Data: 2019-09-07 12:40:41
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 06.09.2019 21:31, nadir wrote:
    > Instrukcja i tak ma priorytet. Skąd user ma wiedzieć, że potrzebuje do
    > obsługi fury LTE?

    Przy klamce Tesli pisałeś że instrukcja nieważna, tylko intuicja. To jak
    w końcu?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 7. Data: 2019-09-07 13:59:55
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Przy klamce Tesli pisałeś że instrukcja nieważna, tylko intuicja. To jak
    > w końcu?

    Pisałem, że do prowadzenia, wejścia i wyjścia z/do *normalnego*
    samochodu instrukcja jest niepotrzebna. Każdy kto ma prawo jazdy oraz
    wielu którzy go nie mają wiedzą, że pedał gazu jest po prawej stronie, w
    środku hamulec, i po lewej sprzędło, natomiast klamki niepoukrywane,
    itp., itd. Możliwe, że do prowadzenia Tesli trzeba przejść jakieś
    szkolenia, nie wiem? Nie mam, nie jechałem.
    To nie znaczy, że instrukcji do samochodów nigdy nie korzystałem. W
    poprzedniej robocie jak przyszły hybrydowe Priusy, to instrukcja
    papierowa miała 2 tomy biblii, po około 300 stron każda. Nikt jednak do
    nich nie zaglądał, każdy kto miał jechać, to wsiadał i jechał. Po około
    roku zajrzeliśmy do któregoś z tomów instrukcji, bo schładzanie
    samochodu na postoju pogłupiało, ewentualnie ktoś coś namieszał.
    Sprawdzenie w instrukcji terminów przeglądów czy wymian płynów,
    uruchamianie systemów multimedialnych to ja rozumiem, ale żeby trzeba
    było korzystać z instrukcji przy ewakuacji z samochodu, to się pale nie
    mieści.
    W robocie poruszam się różnymi samochodami, różnych producentów, z
    różnych roczników, a mamy tego sporo. Jeżdżę, tankuję, dolewam płynów
    jak trzeba, ale instrukcji żadnego z tych samochodów na oczy nie
    widziałem, nie tylko zresztą ja.

  • 8. Data: 2019-09-07 17:02:59
    Od: RadoslawF <u...@d...invalid>

    W dniu 2019-09-07 o 13:59, nadir pisze:

    > Pisałem, że do prowadzenia, wejścia i wyjścia z/do *normalnego*
    > samochodu instrukcja jest niepotrzebna. Każdy kto ma prawo jazdy oraz

    Wiele lat temu jak Nexia była u nas nowością zakupił ją sobie kolega.
    Przyjechał do pracy (na nockę) i tam koledzy auto obejrzeli
    a potem ktoś stwierdził że trzeba by się przejechać.
    Właściciel dał im kluczyki a sam poszedł do pracy.
    Koledzy wsiedli odpalili i pojechali a jak wrócili to zaparkowali
    przed budynkiem firmy i klaksonem wywołali wartownika który
    ich wypuścił z samochodu. Na drugi dzień jak historię poznała
    cała firma to tłumaczyli się że było ciemno i żaden (było ich 4)
    nie potrafił otworzyć pojazdy od środka.

    Mam rozumieć że Nexia nie jest/nie była normalnym samochodem?

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2019-09-07 20:12:12
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2019-09-07 o 17:02, RadoslawF pisze:

> [...]
    > cała firma to tłumaczyli się że było ciemno i żaden (było ich 4)
    > nie potrafił otworzyć pojazdy od środka.

    Ale to jest dowód na to, że koledzy niedostosowani do Nexii czy Nexia do
    kolegów? Bo że nie przeczytali instrukcji, to ja mogę rozumieć.
    Tylko czy na prawdę potrzebna jest instrukcja żeby wyjść z samochodu?
    Jeżeli tak, to raczej coś nie tak jest z tym samochodem.
    Jak zasiadłem, daaawno temu, do pierwszej wersji Sierry, to też
    zastanawiałem się gdzie są kołki ryglujące w drzwiach. Może 2-3 sekundy
    mi zajęło, że trzeba ich szukać w innym miejscu niż rodzime Polonezy czy
    Fiaty 125/126. I znalazłem, bez instrukcji, tylko że one jakoś
    specjalnie poukrywane nie były. Nie wiem jak Tesla 3, bo w żadnej nie
    siedziałem, ale ze zdjęć widzę, że klamki są poukrywane. A naklejki na
    klamki z Amazona świadczą o tym że nie tylko ja tak to widzę.

    > Mam rozumieć że Nexia nie jest/nie była normalnym samochodem?

    Kadet był normalny, Nexia już mogła być spierdolona.

  • 10. Data: 2019-09-07 20:34:07
    Od: RadoslawF <u...@d...invalid>

    W dniu 2019-09-07 o 20:12, nadir pisze:

> [...]
    > klamki z Amazona świadczą o tym że nie tylko ja tak to widzę.

    > Kadet był normalny, Nexia już mogła być spierdolona.

    Większość dzisiaj używanych aut ma takie klamki jak tamta nexia.
    A ta historia nie jest dowodem, jest przykładem że każda nowość
    czy pseudonowoczesne udziwnienie może być w pewnych okolicznościach
    powodom do problemów. A tesla takich powodów ma aktualne najwięcej.