  • 1. Data: 2005-02-28 07:03:25
    Temat: Można zrywać umowy na internetz TPSA.
    Od: "Polkowski" <e...@p...onet.pl>

    URTiP o obowiązku informowania abonentów o podwyżkach cen

    (PAP, pr/16.02.2005, godz. 16:10)

    W związku z wejściem w życie od 1 marca przepisów podnoszących stawkę
    VAT na dostęp do Internetu do 22 proc., URTiP przypomina, że operatorzy
    telekomunikacyjni mają obowiązek z wyprzedzeniem poinformować klientów o
    planowanej podwyżce cen.

    Jak poinformował Urząd w środowym komunikacie, Prawo telekomunikacyjne
    nakazuje operatorom informowanie o zmianie cen z wyprzedzeniem co najmniej
    jednego okresu rozliczeniowego. Abonenci muszą zostać o podwyżce
    powiadomieni na piśmie, a użytkownicy nie będący abonentami, przez podanie
    informacji o podwyżce do publicznej wiadomości.

    Poinformowany o podwyżce abonent może wypowiedzieć umowę o świadczeniu
    usług przez operatora. W takiej sytuacji uzasadnieniem jest brak akceptacji
    nowej ceny, co uniemożliwia roszczenie przez operatora odszkodowania za
    wcześniejsze wypowiedzenie umowy.

    Zaniechanie przez operatora obowiązku poinformowania klienta jest
    naruszeniem Prawa telekomunikacyjnego i podlega karze.

    "Będziemy się przyglądać procesowi wprowadzania podwyżek przez
    operatorów. Jeśli będą spływały do nas skargi od abonentów, którzy będą
    czuli się pokrzywdzeni tym, że nie zostali poinformowani o podwyżce,
    przeprowadzimy kontrolę. Jeśli stwierdzimy ewidentne naruszenia prawa,
    będziemy nakładać kary" - powiedział PAP rzecznik prasowy URTiP Jacek
    Strzałkowski.

    begin 666 clip_image001.gif
    M1TE&.#EA`0`!`'<``"'_"TU33T9&24-%.2XP& ````QM<T]035-/1D9)0T4Y
    M+C "\9FTE@`A_PM-4T]&1DE#13DN,!@````,8VU04$I#;7 P-S$R````!T]M
    GMZ4`(?D$`0`````L``````$``0"!P,# `````0(#`0(#`@)$`0`[
    `
    end

  • 2. Data: 2005-03-02 19:48:14
    Temat: Re: Można zrywać umowy na internetz TPSA.
    Od: "." <terrorist[usun to]@neostrada.pl>

    Ma ktos moze maila do adminitratorow neostrady w tpsa?Albo jakis pod ktorym
    mozna zglosic awarie ?
    sry ze OT.

  • 3. Data: 2005-03-03 11:26:56
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Wed, 2 Mar 2005 20:48:14 +0100, użyszkodnik "." <terrorist[usun
    to]@neostrada.pl> napisał:

    > Ma ktos moze maila do adminitratorow neostrady w tpsa?Albo jakis pod ktorym
    > mozna zglosic awarie ?
    > sry ze OT.

    9393 :)

    --
    futszaK
    601061867

  • 4. Data: 2005-03-04 09:03:33
    Od: "." <terrorist[usun to]@neostrada.pl>

    > 9393 :)

    Tak tak a pani sie mnie spyta czy ping na onet.pl mam dobry?:>

  • 5. Data: 2005-03-04 15:30:01
    Od: Mariusz 'Craig' Cieśla <craig_@_ceti.pl>

    . napisał(a):

    > Tak tak a pani sie mnie spyta czy ping na onet.pl mam dobry?:>

    Koledze Pani powiedziała, żeby wyłączył firewalla to będzie działać.

    --
    Cybernetic Robotic Android Intended for Gratification
    mailto:m.ciesla[at]gmail.com | jid: craig[at]chrome.pl | pgp: 0x0E81A915

  • 6. Data: 2005-03-04 20:03:24
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Fri, 4 Mar 2005 10:03:33 +0100, użyszkodnik "." <terrorist[usun
    to]@neostrada.pl> napisał:

    > Tak tak a pani sie mnie spyta czy ping na onet.pl mam dobry?:>

    niestety w TPSA również postawiono mur między klientami a działem
    technicznym :(

  • 7. Data: 2005-03-09 00:43:41
    Od: "[cookie]" <c...@p...com>

    "Polkowski" <e...@p...onet.pl> wrote:

    >VAT na dostęp do Internetu do 22 proc., URTiP przypomina, że operatorzy
    >telekomunikacyjni mają obowiązek z wyprzedzeniem poinformować klientów o
    >planowanej podwyżce cen.

    o podwyżce cen... nie o podwyżce VAT

    (możliwe, że nie warto się sugerować słowami "w związku z...")

    ps.
    tepsa informowała ogłoszeniami platnymi w prasie około 20 lutego
    z tego, co zauważyłem...

  • 8. Data: 2005-03-10 16:00:09
    Od: "Jaroslaw Druzbinski" <comnet@[no_spam]cn.net.pl>

    Polkowski wrote:
    > URTiP o obowiązku informowania abonentów o podwyżkach cen

    1. TP S.A. nie podnosila cen w zaden sposob.

    2. Zgodnie z ustawa o podatku od towarow i uslug nie zmienila sie
    rowniez wysokosc podatku vat poniewaz caly czas byla 22% z tym ze dla
    osob fizycznych byla ona zwolniona. A to nie to samo co 0%

    3. W takiej sytuacji zadna cena nie ulegla zmianie nie ulegl zmianie
    rowniez podatek VAT jedyne co uleglo zmianie to to ze zniesiono
    zwolnienie.

    To wszystko do kupy na nikogo nie naklada obowiazku informowania o
    jakichkolwiek zmianach.

  • 9. Data: 2005-03-10 21:25:35
    Od: "| Andy |" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Jaroslaw Druzbinski" <comnet@[no_spam]cn.net.pl> napisał w
    wiadomości news:d0pqui$rs5$1@link.cn.net.pl...
    > To wszystko do kupy na nikogo nie naklada obowiazku informowania o
    > jakichkolwiek zmianach.

    URTiP ma inne zdanie na ten temat.

    --
    | Andy |