  • 1. Data: 2013-11-22 11:29:21
    Temat: Multimedia - DNS query
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

    Witam

    Właśnie zmieniłem ISPa na multimedie i bardzo się zdziwiłem kiedy po wpisaniu w
    przeglądarce nieistniejącego adresu przekierowało minie na
    http://znajdz.interia.pl/. Chwila szukania i co się okazuje:

    $ host -t A x.x
    x.x has address 217.74.65.145

    Multimedia dla wszyskich nieznanych rekordów DNS typu A zwraca 217.74.65.145
    (= znajdz.interia.pl).

    Dla mnie to co najmniej dziwne, i wydaje mi się że łamie parę RFC tylko z głowy sobie
    nie potrafie przypomniec które. Może ktoś przypomni?

    AdamK

  • 2. Data: 2013-11-22 14:11:55
    Temat: Re: Multimedia - DNS query
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Adam Klobukowski <a...@g...com> wrote:
> [...]
    >
    > Dla mnie to co najmniej dziwne, i wydaje mi się że łamie parę RFC tylko z
    > głowy sobie nie potrafie przypomniec które. Może ktoś przypomni?

    W Usiech któryś z rejestratorów tak robi(ł), nic mu za to się niestety nie
    stało.

  • 3. Data: 2013-11-22 15:01:49
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 22 Nov 2013 02:29:21 -0800 (PST), Adam Klobukowski napisał(a):

    > Dla mnie to co najmniej dziwne, i wydaje mi się że łamie parę RFC tylko z głowy
    sobie nie potrafie przypomniec które. Może ktoś przypomni?

    Obawiam się, że żadne, bo tak samo robi np. OpenDNS i sporo innych
    operatorów

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 4. Data: 2013-12-04 14:05:56
    Od: cb <t...@n...ma>

    W dniu 2013-11-22 11:29, Adam Klobukowski pisze:
> [...]
    >
    > Dla mnie to co najmniej dziwne, i wydaje mi się że łamie parę RFC tylko z głowy
    sobie nie potrafie przypomniec które. Może ktoś przypomni?

    zdaje się, że robi tak wielu rejestratorów obsługujących rootservery
    nawet - chyba verizon ... ?

    Wojtek

  • 5. Data: 2013-12-11 22:06:05
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 22.11.2013 Adam Klobukowski <a...@g...com> napisał/a:
> [...]
    > x.x has address 217.74.65.145
    >
    > Multimedia dla wszyskich nieznanych rekordów DNS typu A zwraca 217.74.65.145

    Wyobraź sobie jak się ja zdziwiłem jak przez ich resolver poszedł mój postfix z
    zapytaniami o rbl :)

  • 6. Data: 2013-12-11 22:57:21
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2013-11-22 13:11, Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> wrote:

    > W Usiech któryś z rejestratorów tak robi(ł), nic mu za to się niestety nie
    > stało.

    Robił Verisign, i dość szybko pojawiła się opcja do BINDa która to
    naprawiała, chociaż może mieć drobne efekty uboczne. Ale to raczej nie
    zadziała w tym przypadku. Najprościej będzie użyć innego serwera DNS
    albo zrobić sobie lokalny.

    https://lists.dns-oarc.net/pipermail/dns-operations/
    2008-August/003232.html

    Dokumentacja BINDa:
    http://docs.freebsd.org/doc/8.0-RELEASE/usr/share/do
    c/bind9/arm/Bv9ARM.ch06.html#root_delegation_only

    To wszystko było dość dawno i dużo materiałów poznikało z internetu,
    żeby dobrze prześledzić histroię trzeba by pewnie przekopać się przez
    web.archive.org. AFAIR poprawka do binda zrobiła się szybko bardzo
    popularna i Verisign się potem wycofał.