  • 1. Data: 2019-05-20 20:20:56
    Temat: Muzyka na DVD lepsza?
    Od: Marek S <p...@s...com>

    Witam,

    Posiadam muzykę w formacie flac (jakość masteringu). Robię z tego dwie
    płyty: standardową CD i DVD-video (w zasadzie video ogranicza się do
    menu). Obie na zmianę pakuję w odtwarzacz samochodowy. No i na DVD
    zawsze jest lepiej, szczególnie w wysokich tonach, gdzie np. talerze
    mają słyszalne metaliczne wybrzmiewanie a na CD przypomina to syknięcie
    bardziej.

    Ok, pomyślałem sobie, że może tak jest w bierzącym aucie. Ale w
    poprzednim podobnie miałem. WTF? Czy u Was też tak jest?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2019-05-20 20:32:53
    Temat: Re: Muzyka na DVD lepsza?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >DVD zawsze jest lepiej, szczególnie w wysokich tonach, gdzie np.
    >talerze mają słyszalne metaliczne wybrzmiewanie a na CD przypomina to

    Ale to jest plyta DVD-Video, czy DVD-Audio ?

    Tak czy inaczej - DVD ma inny standard zapisu dzwieku,
    https://en.wikipedia.org/wiki/DVD-Audio
    https://en.wikipedia.org/wiki/DVD-Video#Audio_data

    i tu sie moze kryc odpowiedz.

    Ale ze samochod nie studio odsluchowe ... moze masz jakis problem przy
    konwersji flac->CD ?

    Chocby taki resampling z 48 na 44.1kHz to nie jest trywialna sprawa.

    >Ok, pomyślałem sobie, że może tak jest w bierzącym aucie. Ale w
    >poprzednim podobnie miałem. WTF? Czy u Was też tak jest?

    IMO - samochod nie studio odsluchowe.
    Przyczyna moze byc tez prozaiczna - np jeden z nosnikow jest
    glosniejszy.

    J.

  • 3. Data: 2019-05-21 06:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marek S p...@s...com ...

> [...]
    >
    > Ok, pomyślałem sobie, że może tak jest w bierzącym aucie. Ale w
    > poprzednim podobnie miałem. WTF? Czy u Was też tak jest?

    To jest problem samochodowy czy muzyczny?
    Odsłuch w domu daje takie same efekty?

    Ogólnie stawiałbym ze masz coś zle ustawione przy konwersji na CD bo
    jakos nie chce mi sie wierzyc zeby jakos CD miała być jakoś wyraźnie
    gorsza no bo niby dlaczego...?

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 4. Data: 2019-05-21 09:43:05
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia 21 May 2019 04:59:57 GMT, Budzik napisał(a):

> [...]
    >
    > Ogólnie stawiałbym ze masz coś zle ustawione przy konwersji na CD bo
    > jakos nie chce mi sie wierzyc zeby jakos CD miała być jakoś wyraźnie

    Ałdjovódó?

  • 5. Data: 2019-05-21 15:38:06
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2019-05-20 20:20, Marek S wrote:

> [...]
    > zawsze jest lepiej, szczególnie w wysokich tonach, gdzie np. talerze
    > mają słyszalne metaliczne wybrzmiewanie a na CD przypomina to syknięcie

    Slepy test proponuje ;) i porownanie czy napewno slyszysz roznice,
    czy jednak jest to tylko autosugestia.

    Jeszcze moze byc tak, ze wypalenie plyty audio standardowa obecnie
    dostepna nagrywarka skutkuje zapisem z zauwazalna iloscia bledow C1 przy
    odczycie = pogorszona jakosc audio. Kiedy byly jeszcze dostepne
    nagrywarki z minimalna predkoscia zapisu 4x, to byla wlasnie zalecana
    predkosc zapisu audio. Dawaly zapis akceptowalnej jakosci dla
    odtwarzaczy audio.

    Zapis zwyklych danych tego problemu nie ma, ale zapisu CD audio
    to juz dotyczy bo ma slabsze mechanizmy korekcji bledow wiec mocno
    zalezy na jakosci tego co wypalil laser.

    --

    memento lorem ipsum

  • 6. Data: 2019-05-21 22:36:27
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-05-20 o 20:32, J.F. pisze:

    > Ale to jest plyta DVD-Video, czy DVD-Audio ?

    Video - nie mam softu do Audio.

    > Tak czy inaczej - DVD ma inny standard zapisu dzwieku,
    > https://en.wikipedia.org/wiki/DVD-Audio
    > https://en.wikipedia.org/wiki/DVD-Video#Audio_data
    >
    > i tu sie moze kryc odpowiedz.

    To ja wiem... ale aż tak. A po drugie, to co napisałeś poniżej.

    > Ale ze samochod nie studio odsluchowe ...

    Więc właśnie.

    > moze masz jakis problem przy
    > konwersji  flac->CD ?

    No, ok. Ale ja mam płyty również fabrycznie tłoczone. Niektóre występują
    w 2 wersjach w 1 opakowaniu (CD + DVD) i efekt jest podobny. W skrajnych
    przypadkach różnica jest kolosalna w wierności brzmienia instrumentów.

    > Chocby taki resampling z 48 na 44.1kHz to nie jest trywialna sprawa.

    Właśnie tu czuję się nie do końca przekonany. Załóżmy, że słyszę do
    16kHz. Więc wychodzą 3 próbki na okres vs. niecałe trzy. Przy innych
    częstotliwościach również wydaje się, że taka drobna różnica to pikuś.

    > IMO - samochod nie studio odsluchowe.
    > Przyczyna moze byc tez prozaiczna - np jeden z nosnikow jest glosniejszy.

    Bez przesady. To go sobie przyciszę. Nie ma to wpływu na jakość. CD
    słuchane ciszej (ale nie cicho) czy głośniej nie zmienia wierności
    brzmienia instrumentów (głównie o talerze mi chodzi).

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 7. Data: 2019-05-21 22:46:00
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-05-21 o 06:59, Budzik pisze:

    > To jest problem samochodowy czy muzyczny?
    > Odsłuch w domu daje takie same efekty?

    W zasadzie samochodowy, gdzie sygnał jest ostro zniekształcany przez
    urządzenia audio po to by choć trochę ratować beznadziejną akustykę
    wnętrz pojazdów. Nie mówię tu o radyjkach lecz o profilowanych sprzętach.

    > Ogólnie stawiałbym ze masz coś zle ustawione przy konwersji na CD bo
    > jakos nie chce mi sie wierzyc zeby jakos CD miała być jakoś wyraźnie
    > gorsza no bo niby dlaczego...?

    Właśnie... dlaczego? A odpowiedź się komplikuje gdy uwzględnimy nośniki
    oryginalnie nagrane w fabryce. Mam parę podwójnych wersji nagrań: CD i
    DVD sprzedawanych jako albumy "de luxe" albo coś w tym stylu. Efekty są
    podobne - choć tam nie wiem czy mastering obu nie różnił się względem
    siebie.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 8. Data: 2019-05-21 23:03:31
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-05-21 o 15:38, elmer radi radisson pisze:

    > Slepy test proponuje ;) i porownanie czy napewno slyszysz roznice,
    > czy jednak jest to tylko autosugestia.

    Byłoby warto spróbować ale tu też będę wiedział po sposobie uruchamiania
    obu typów płyt, która jest CD, a która DVD zanim muzyka popłynie :-D

    Choć raczej wątpię abym dał się złapać bo różnice nie są subtelne. Już
    kiedyś to odkryłem, że te same nagrania pozyskane z Youtube jako DVD
    brzmią zauważalnie lepiej - choć są wyjątki (o tym za chwilę). Od
    pewnego czasu zacząłem zastępować niektóre oryginalnie kupione CDki
    klipami z Youtuba bo zwyczajnie brzmią lepiej.

    A co do wyjątków, to głównie w muzyce polskiej różnic brak. Choć nie
    tylko w PL. Np. odkryłem, że Sylwia Grzeszczak niechlubnie przoduje w
    tej dziedzinie. Jej utwory są tak zjechane akustycznie (loudness wars),
    że perkusja potrafi brzmieć jak pękający gumowy balon. Czy CD, czy DVD
    zawsze jest fatalnie. Aż się dziwię, że nic z tym wielu artystów nie robi.

> [...]
    > nagrywarki z minimalna predkoscia zapisu 4x, to byla wlasnie zalecana
    > predkosc zapisu audio. Dawaly zapis akceptowalnej jakosci dla

    Ale to chyba zamierzchłe czasy? Z tego, co czytałem już od dawna tego
    się nie zaleca, a w przypadku DVD zaleca się wręcz max. prędkości
    nagrywania.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 9. Data: 2019-05-21 23:25:40
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Chujowe masz przewody do glosnikow.

  • 10. Data: 2019-05-21 23:53:50
    Od: Marek S <p...@s...com>

    > Chujowe masz przewody do glosnikow.

    W jaki sposób ta sama muzyka ale z DVD je "uzdrawia" zatem?

    Zresztą nie sądzę aby Harman-Kardon (akurat tego mam aktualnie na
    pokładzie) taki fuck up zaliczył.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek