  • 1. Data: 2020-03-22 09:42:36
    Temat: Mycie pojazdów samochodowych ...
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    Cytat z lokalnej uchwały w sprawie utrzymania czystości

    "Mycie pojazdów samochodowych poza myjniami dozwolone jest pod warunkiem
    wykonywania prac w sposób nie naruszający przepisów ochrony środowiska,
    na terenie umożliwiającym odprowadzenie powstających ścieków do
    kanalizacji sanitarnej lub gromadzone w sposób umożliwiający ich
    usunięcie zgodnie z przepisami prawa."

    Jak u Ciebie?

  • 2. Data: 2020-03-22 12:37:49
    Temat: Re: Mycie pojazdów samochodowych ...
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2020-03-22 o 09:42, kk pisze:
> [...]
    > na terenie umożliwiającym odprowadzenie powstających ścieków do
    > kanalizacji sanitarnej lub gromadzone w sposób umożliwiający ich

    A u mnie nie mozna odprowadzać takich ścieków do kanalizacji.
    Podobnie jak u ciebie.
    http://gwda.pl/upload/content/strefa_klienta/sieci_k
    analizacyjne/parametry_sciekow.pdf

  • 3. Data: 2020-03-22 12:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik kk k...@o...pl.invalid ...

> [...]
    > powstających ścieków do kanalizacji sanitarnej lub gromadzone w
    > sposób umożliwiający ich usunięcie zgodnie z przepisami prawa."

    Od kiedy za 6zł mozna umyć busa na myjni, przestałem sie bawic w mycie
    auta pod domem.
    Twizzy to pewnieza 3zł umyjesz.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Oziębłość stosunków między ludźmi powstaje wskutek tarć

  • 4. Data: 2020-03-23 10:01:37
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2020-03-22 12:59, Budzik wrote:
    [...]
    > Od kiedy za 6zł mozna umyć busa na myjni, przestałem sie bawic w mycie
    > auta pod domem.

    Ale za 6 zł to nie mycie, tylko opłukanie z grubsza. Za mycie (,,aktywna
    piana", mycie właściwe i płukanie) to trzeba jakieś 2,5x6 zł zapłacić.
    Ale i tak nie ma co się pi.ć z myciem pod domem.

  • 5. Data: 2020-03-23 11:16:19
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-03-23 10:01, JDX wrote:
> [...]
    > piana", mycie właściwe i płukanie) to trzeba jakieś 2,5x6 zł zapłacić.
    > Ale i tak nie ma co się pi.ć z myciem pod domem.

    Wy chyba domu nie macie. To ja się nie chcę p...ć z jeżdżeniem na myjnię
    jak to samo mogę zrobić pod domem.

  • 6. Data: 2020-03-23 12:39:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2020-03-23 10:01, JDX wrote:
    > On 2020-03-22 12:59, Budzik wrote:
    > [...]

    >Wy chyba domu nie macie. To ja się nie chcę p...ć z jeżdżeniem na
    >myjnię jak to samo mogę zrobić pod domem.

    domu nie mamy, mamy mieszkanie :-(

    Myjni mam kilka w okolicy i to naprawde zadna wyprawa.

    Ale ... po tej recznej/cisnieniowej mam wrazenie, ze auto jakies takie
    niedomyte ...

    I nie wiem - myc dluzej, czy krocej, bo jak mam byc niedomyte, to
    wystarczy szybko oplukac :-)

    J.

  • 7. Data: 2020-03-23 12:55:26
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 23-03-2020 o 12:39, J.F. pisze:
    > Użytkownik "kk"  napisał w wiadomości grup

    > domu nie mamy, mamy mieszkanie :-(
    >
    > Myjni mam kilka w okolicy i to naprawde zadna wyprawa.

    Ja też wolę jechać na myjnię, bo roboty 4 razy mniej, mimo że mam dom i
    własny karcher.
    Ale samo rozwijanie i zwijanie węży, prądu i karchera trwa dłużej niż
    mycie całego auta na myjce, jest też podobnie męczące.

    Już nie mówiąc o skuteczności mycia zimną wodą i szamponem, w porównaniu
    do ciepłej wody z mikroproszkiem, pod wysokim ciśnieniem, na myjce.

    Myjkę ogarniam w 10-15 minut max, pod domem godzina to minimum.

    > Ale ... po tej recznej/cisnieniowej mam wrazenie, ze auto jakies takie
    > niedomyte ...
    >
    > I nie wiem - myc dluzej, czy krocej, bo jak mam byc niedomyte, to
    > wystarczy szybko oplukac :-)

    Film z brudu zostanie zawsze.
    Żeby było czyste, to trzeba brać szczotkę na kiju i ręczniki, przetrzeć
    film szczotką po napianowaniu nadwozia (ale przed płukaniem), a na
    koniec wytrzeć do sucha.

  • 8. Data: 2020-03-23 13:02:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >Ale samo rozwijanie i zwijanie węży, prądu i karchera trwa dłużej niż
    >mycie całego auta na myjce, jest też podobnie męczące.

    To nawet nie "film", mam wrazenie, ze takie kropki sa, o srednicy
    rzedu 0.5mm.
    Ale ze lakier srebrny metalic, to kiepsko widac (to akurat zaleta).

    >Żeby było czyste, to trzeba brać szczotkę na kiju i ręczniki,
    >przetrzeć film szczotką po napianowaniu nadwozia (ale przed
    >płukaniem), a na koniec wytrzeć do sucha.

    A to nie pod domem, bo zakaz :-)
    No chyba, zeby tak plac z odstojnikiem zrobic :-)

    A tak swoja droga - przyjdzie deszcz, splucze ten brud z auta prosto
    do kanalizacji deszczowej ... co oni kombinuja ...

    J.

  • 9. Data: 2020-03-23 13:23:12
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 23-03-2020 o 13:02, J.F. pisze:

    > To nawet nie "film",

    Przejedź po umyciu szmatką/ręcznikiem, to zobaczysz że film też.

    >mam wrazenie, ze takie kropki sa, o srednicy rzedu
    > 0.5mm.
    > Ale ze lakier srebrny metalic, to kiepsko widac (to akurat zaleta).

    Ale to już krople wyschnięte - dlatego ręcznik/suszenie na koniec.

    > A to nie pod domem, bo zakaz :-)

    Pisałem o myciu do czysta na myjce.

  • 10. Data: 2020-03-23 13:40:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Przejedź po umyciu szmatką/ręcznikiem, to zobaczysz że film też.

    Byc moze.

    >Ale to już krople wyschnięte - dlatego ręcznik/suszenie na koniec.

    Na wyschniecie za wczesnie - to jakby stare, trudno zmywalne kropki.

    >Pisałem o myciu do czysta na myjce.

    Z wlasna szczotka na myjnie ?
    O tym nawet nie pomyslalem ... ale czemu nie ...

    J.