  • 41. Data: 2021-09-02 14:27:57
    Temat: Re: Myjka ultradźwiękowa, pytanie praktyczne.
    Od: Astralny Rębajło <a...@g...com>

    MKi napisał(a):

    > A to zależy, jaką wodę wlał do myjki.

    Wodą można se myć topniki wodne. Kalafonia składa się
    z kwasów nierozpuszczalnych w wodzie i tu żadne kilowaty cuda wianki
    nie pomogą. Podstawą jest rozpuszczalnik, kilowaty/waty z myjki są tylko
    wspomaganiem.

  • 42. Data: 2021-09-02 14:36:46
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest>

    W dniu 2021-09-02 o 14:27, Astralny Rębajło pisze:

> [...]
    > z kwasów nierozpuszczalnych w wodzie i tu żadne kilowaty cuda wianki
    > nie pomogą. Podstawą jest rozpuszczalnik, kilowaty/waty z myjki są tylko

    No kiedy nie za bardzo.
    Piaskowaniem jestem w stanie usunąć każdą "kalafonię", choć kalafonia w
    piasku się nie rozpuszcza. Być może z wodą jest podobnie, robi się
    zawiesina, a nie roztwór.
    Inna sprawa, że sensu wielkiego takie mycie chyba nie ma.

    Miłego.
    Irek.N.
    ps. sprawdzone nie tylko u mnie.

  • 43. Data: 2021-09-02 14:40:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 02 Sep 2021 14:36:46 +0200, Irek.N. wrote:

    > No kiedy nie za bardzo.
    > Piaskowaniem jestem w stanie usunąć każdą "kalafonię", choć kalafonia w
    > piasku się nie rozpuszcza. Być może z wodą jest podobnie, robi się
    > zawiesina, a nie roztwór.

    Prawie na pewno tak jest ... tylko czy taki waterjet nie zmyje tez
    elementow przylutowanych, albo sciezek z plytki :-)

    > Inna sprawa, że sensu wielkiego takie mycie chyba nie ma.

    O to to to.
    Trzeba nalac wlasciwego alkoholu.

    J.

  • 44. Data: 2021-09-02 15:19:55
    Od: Astralny Rębajło <a...@g...com>

    Irek.N. napisał(a):
    > No kiedy nie za bardzo.

    Bardzo bardzo, naciągacie waść teorię "pod siebie"
    z praktyką ma to niewiele wspólnego:)
    Można też spalić, kalafonia ulotni się pierwsza.

    > ps. sprawdzone nie tylko u mnie.

    Skoro jesteś zadowolony.
    Ale wicie, przemysł/produkcja... handel czasem,
    rozumicie? 1 godzina = big koszt? Budżet się nie spina.
    Alkohol? Duża prężność par, znaczy szybko z myjki ucieknie i
    zacznie śmierdzieć.

    Weźmy dedykowany płyn jedno lub dwuskładnikowy.
    Sprawdziłem wczoraj z ciekawości skład różnych pierdualiów i ułożyłem
    wg. szybkości parowania:
    -aceton
    -alk. izopropylowy
    -etanol
    -jakieś dedykowane badziewie do myjek paruje to to 20x wolniej niż
    etanol

    Dalej bierzem na warsztat kilowaty:)

    1 minuta w myjce. Z tego co piszą ów układ miał kontakt ze
    szkłem w czasie mycia:
    https://tinyurl.com/36xexvyp
    Widać wykruszone krawędzie.

    Pytanie nr.1
    Co się stanie kiedy wsadzimy dwie płytki ze stykającymi się elementami,
    albo kiedy ceramika np. kondensatora styka się z metalową siatką myjki?

    Pytanie nr. 2
    Co się stanie w ciągu 1 godziny napierdzielania ultradźwiękami w ceramikę?
    Na pewno są na ten temat jakieś elaboraty/prace doktorskie etc. etc.

    Pytanie numer 3.
    Niektóre płyny są dwuskładnikowe, postoi chwilę i jedna frakcja
    oddziela się od drugiej, co się stanie kiedy wlejemy do myjki tylko
    jeden składnik "z górny" butelki bez wymieszania?

    Stanie się to co w przypadku kol. sundaymana kiedy pytał
    o żywicę (dwuskładnikową) bez jej wstępnego wymieszania:)
    No nie utwardza się, klei się, popsute, zła instrukcja, nie działa etc etc:)

    Tyle z rozważań filozoficzno przyrodniczych:)

    OT.
    Pomysł z folią alu bardzo ciekawy.

  • 45. Data: 2021-09-02 15:39:13
    Od: Astralny Rębajło <a...@g...com>

    Astralny Rębajło napisał(a):

    > No nie utwardza się, klei się, popsute, zła instrukcja, nie działa etc etc:)

    I przy okazji piętno dla "technicznych" z TME, w tłumaczeniu not
    mylą im się jednostki. Dlatego lepij zaglądać do oryginałów u producenta.
    Przyklad. W karcie opisu zalew/żywic mylą skalę skalę Shore`a A z D.

    https://www.matbor.pl/images/stories/xPorownanie,P20
    shore.jpg.pagespeed.ic.wE2b5fVek5.webp
    Tak że uważajta na szczegóły:)

  • 46. Data: 2021-09-02 20:55:39
    Od: "Irek.N." <i...@t...jest>

    > Skoro jesteś zadowolony.

    O kurcze, to ja Cię bardzo przepraszam, ja po prostu nie wiedziałem, że
    jestem zadowolony myjąc PCB w wodzie, bo chyba do tego się odnosisz.

    > Ale wicie, przemysł/produkcja... handel czasem,
    > rozumicie? 1 godzina = big koszt? Budżet się nie spina.
    > Alkohol? Duża prężność par, znaczy szybko z myjki ucieknie i
    > zacznie śmierdzieć.

    U niektórych zapewne i produkcja. Mnie tam PCB..., zresztą pisałem już.

    > Dalej bierzem na warsztat kilowaty:)

    Ultradźwiękami można mierzyć, prześwietlać, ciąć, zgrzewać, spawać,
    wiercić, pokrywać ("platerować"), że pominę tematy nie związane z
    ciałami stałymi. Czy to cokolwiek wnosi do tematu? Wiadomo że jak
    przesadzi się, to będą kłopoty.

    A co do stykania się elementów z czymkolwiek było już pisane.

    > Pomysł z folią alu bardzo ciekawy.

    Niestety nie mój, ale też mi się podoba.

    Miłego.
    Irek.N.