  • 1. Data: 2010-08-02 11:19:55
    Temat: N ostatnich wpisów w bazie
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    czy Ktoś tu zechciałby mi podpowiedzieć jak zrobić wyszukiwanie N ostatnich
    wierszy w bazie?

  • 2. Data: 2010-08-02 12:09:52
    Temat: Re: N ostatnich wpisów w bazie
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    i jeszcze jak z tych N wybrać wiersz który ma najwięszą liczbę w jakimś
    polu?

    php+mysql

  • 3. Data: 2010-08-02 12:28:16
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    i jak przy pomocy bazy zrobić tzw. (chyba) semafor? żeby inne wywołane w tym
    samym czasie programy czekały na zakończenie wcześniejszego, ale
    jednocześnie nie odpaliły się wszystkie naraz po zakończeniu tego
    blokującego?

  • 4. Data: 2010-08-02 13:19:33
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 2 Sie, 14:28, "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>
    wrote:
> [...]
    > samym czasie programy czekały na zakończenie wcześniejszego, ale
    > jednocześnie nie odpaliły się wszystkie naraz po zakończeniu tego

    Nie wiem do czego to jest potrzebne i co jest ważne...

    Do N ostatnich rekordów można zastosować np. identyfikator autoinc,
    albo
    datę dodania rekordu.

    Do blokowania dostępu można zrobić np. transakcje, albo semafor na
    file-create w php.

    Jest wiele rozwiązań.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2010-08-02 14:47:01
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    Do N ostatnich rekordów można zastosować np. identyfikator autoinc,
    albo
    datę dodania rekordu.

    No właśnie wybór po dacie byłby najbardziej odpowiedni, możesz mnie
    nakierować czego szukać w google?

    Do blokowania dostępu można zrobić np. transakcje, albo semafor na
    file-create w php.

    Wolałbym przez bazę, próbuję ulepić licznik w php.

  • 6. Data: 2010-08-02 15:53:03
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > Do N ostatnich rekordów można zastosować np. identyfikator autoinc,
    > albo
    > datę dodania rekordu.

    po zastanowieniu jednak data nie zadziała, musi być jakiś sposób wybrania N
    ostatnich wierszy...

  • 7. Data: 2010-08-02 16:14:36
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    identifikator: 20040501 wrote:

    > po zastanowieniu jednak data nie zadziała, musi być jakiś sposób
    > wybrania N ostatnich wierszy...

    A co to są ostatnie wiersze?

    Ustawiaj datę przy wstawianiu i po sprawie.

  • 8. Data: 2010-08-02 17:18:50
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > Ustawiaj datę przy wstawianiu i po sprawie.

    a jeśli wpisy są nieregularne? ale nic z tym może sobie poradzę,

    powiedz mi (albo Ktoś inny) jak zrobić ten semafor na bazie?

  • 9. Data: 2010-08-02 17:24:23
    Od: Boguś <n...@i...net>

    Dnia 02-08-2010 o 19:18:50 identifikator: 20040501
    <N...@g...pl> napisa?(a):

    > powiedz mi (albo Ktoś inny) jak zrobić ten semafor na bazie?

    A na jakiej bazie? Na Oracle jest pakiet dbms_lock, MSSql ma coś
    podobnego, ostatecznie jak masz transakcje to zwykły insert z kluczem
    unikalnym na kolumnie.

    --
    Boguś
    http://bogus.ovh.org/

  • 10. Data: 2010-08-02 17:46:43
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 2 Sie, 16:47, "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>
    wrote:

    > Wolałbym przez bazę, próbuję ulepić licznik w php.

    To może wpisz w google "licznik w php" ?