  • 11. Data: 2018-07-08 10:58:32
    Temat: Re: NAS-a kupując -- na co zwrócić uwagę?
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-07-08 o 00:57, 2late pisze:

    > A nie jest tak ze najwazniejsza jest szybkosc transferu po sieci?

    Zakładamy że coś tak podstawowego autor nie spierniczy wstawiając
    np. antycznego switcha ograniczającego transfer poniżej możliwości
    wbudowanego gniazda (lub gniazd) sieciowych.

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2018-07-09 00:20:10
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > Jaki ma to związek z Atomem?
    >
    > Generalnie wszystko sprowadza się do tego, do czego ten NAS ma służyć,
    > ale dla typowych zastosowań 1/4 atomu to już najczęściej będzie wypas.

    Mi nie starcza do transkodowania filmów serwerem PLEX.

    --
    Irokez

  • 13. Data: 2018-07-09 05:38:09
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-07-08, Irokez <n...@w...pl> wrote:

    > Mi nie starcza do transkodowania filmów serwerem PLEX.

    Mi starcza do robienia tego samego z Emby :)
    Ale to są właśnie te zastosowania, które trzeba rozważyć. Podstawowa
    funkcja NAS to wkońcu nie serwer multimedialny z transkodowaniem w
    locie.

    Natomiast zmiana atrybutow pierdyliona malych plików będzie głównie
    zależec od szybkości operacji dyskowych i buforów operacji dyskowych, a
    w niewielkim tylko zakresie od procesora.

    --
    Marcin

  • 14. Data: 2018-07-09 09:02:01
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2018-07-06 o 09:17, BQB pisze:
    > Chyba masz RAID1

    Oczywiście masz rację - pomyliłem się :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 15. Data: 2018-07-09 10:05:49
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Zakładamy że coś tak podstawowego autor nie spierniczy wstawiając
    > np. antycznego switcha ograniczającego transfer poniżej możliwości
    > wbudowanego gniazda (lub gniazd) sieciowych.

    Już dawno wyrosłem z instalowania windowsów co tydzień.
    I dla mnie w tym momencie najważniejsze jest żeby wszystko działało od razu.
    I dlatego jakieś popularne typu synology lub qnap.
    Takie dla idiotów.

    Ja używam do:
    - archiwizacji zdjęć
    - mirora ważnych plików z dwóch laptpopów
    - na filmy (ma laptopy z małymi dyskami) i w miarę to chodzi.
    Chyba trzy lata temu kupiłem qnapa ts251 z używanymi dyskami samsunga.
    I nadal to chodzi.
    Do tego mam trzeci dysk zewnętrzny który podłaczam raz na jakiś czas żeby mieć
    dodatkową kopię. (chyba zrobilem raz)
    Na razie nie musiałem korzystać.

    Qnap daje możliwość kopiowania do chmury amazona(?) za darmo.
    Płacisz 50$ dolarów jak bedziesz chciał skorzystać z kopi.
    Ale nie korzystam z powodów ideologicznych.

    Uważam że trzeba mieć gigabitowy router z obsługa jumbo frames.
    Ważne przy dużej ilości zdjęć.
    Chociaż ja się okazało mam że nie mam jumbo frames i też jakoś to chodzi.
    Ostatnio zauważyłem że tranfer mi spadł ale nie chce mi sie szukać przyczyny.

    Osobiście uważam:
    - dwa dyski obowiązkowo
    - router gigabitowe
    - procek jak najsłabszy (szkoda prądu po to by raz w miesiącu zgrać zdjęcia)

    a reszta DLNA poczta VPN itd...
    jak przyczytałem na forum że ktoś się chwalił że może oglądać zdjęcia
    ze swojego NASa zdjecia jak jest u teściowej albo słuchać muzyki.
    Są lepsze dedykowane rozwiązania.

  • 16. Data: 2018-07-09 10:16:01
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Można się zachlastać przy indeksacji zdjęć (robienia kilku tysięcy miniatur), później
    jest spoko.
    Ważne: Obydwa systemy operacyjne są niemal bliźniacze, ale różnią się szczegółami,
    m.in. DS Photo Station od Synology jest znacznie lepsze niż QTS Photo Station od QNAP
    (!!).
    Podobnie Synology ma apkę DS Video na Tizena (Samsung) i może na inne smarty też
    (może ktoś wie?), a QNAP nie ma.
    Zapuszczenie na kompie programu do obróbki RAW-ów z NAS-a no niestety muli przy wielu
    operacjach, więc lepiej dla własnych nerwów skopiować najpierw zdjęcia przeznaczone
    do obróbki na dysk lokalny SSD.

    -----

  • 17. Data: 2018-07-09 13:44:23
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 9 lipca 2018 10:15:14 UTC+2 użytkownik ń napisał:
    > Można się zachlastać przy indeksacji zdjęć (robienia kilku tysięcy miniatur),
    później jest spoko.
    Ale przecież nie musisz przy tym być?
    Ja mam 14 tysięcy zdjęć.
    I nawet nie wiem kiedy się indeksują

    > Ważne: Obydwa systemy operacyjne są niemal bliźniacze, ale różnią się szczegółami,
    m.in. DS Photo Station od Synology jest znacznie lepsze niż QTS Photo Station od QNAP
    (!!).
    Szczerze?
    Kiedy ostatnio przeglądałeś swoje zdjęcia z przedszkola albo ślubu?
    Ja teraz tworze nowy katalog z datą w nazwie i opisem tego co jest w środku.
    I zapominam o zdjęciach.
    Wiem że mam to photo station, nawet kiedyś włączyłem żeby zobaczyć jak
    to działa ale było zbyt skomplikowane :)
    Ma ten program jakieś zalety dla szarego użytkowanika?

> [...]
    wielu operacjach, więc lepiej dla własnych nerwów skopiować najpierw zdjęcia
    przeznaczone do obróbki na dysk lokalny SSD.
    Ale wiesz że NAS to taki dysk twardy i jego zadaniem jest przechowywanie
    danych a nie ich przetwarzanie?

  • 18. Data: 2018-07-09 13:48:58
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Całkiem niedawno.
    No ma zalety, np. Synek czyta pełny EXIF, czego QNAP nie robi, ot taka drobna różnica
    jak dla mnie istotna.
    Do "twardego dysku" nie potrzebujesz systemu operacyjnego jakim są DS i QTS, kup
    sobie WD Desktop 4TB za $86 (aktualnie na amazon, w środku red).

    -----

  • 19. Data: 2018-07-10 22:18:00
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 08/07/2018 23:20, Irokez wrote:

    > Mi nie starcza do transkodowania filmów serwerem PLEX.

    To po co transkodujesz? W czym problem trzymać dane w formacie
    "zrozumiałym" dla "grajka"?

    Pomijając już taką kwestię, że sam PLEX potrafi przekonwertować materiał
    pod dowolne urządzenie. Po "nastu" minutach (w zależności od wydajności
    sprzętu i wybranych ustawień) gotowa jest wersja pliku wideo, której nie
    trzeba transkodować.
    --
    _____ __________________________

  • 20. Data: 2018-07-11 19:07:55
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2018-07-10 o 22:18, Michal Lukasik pisze:

    > To po co transkodujesz? W czym problem trzymać dane w formacie
    > "zrozumiałym" dla "grajka"?

    Dane są zrozumiałe, ale PLEX serwer sobie transkoduje jak łącze
    przytnie. Nie wiem czemu, ustawiam aby nie robił tego.

    --
    Irokez