  • 21. Data: 2018-07-11 21:32:01
    Temat: Re: NAS-a kupując -- na co zwrócić uwagę?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-07-11, Irokez <n...@w...pl> wrote:

    > Dane są zrozumiałe, ale PLEX serwer sobie transkoduje jak łącze
    > przytnie. Nie wiem czemu, ustawiam aby nie robił tego.

    A jakiego masz tam atoma'a, że ten plex tak go przydusza? Czym plex
    transkoduje?

    --
    Marcin

  • 22. Data: 2018-07-11 23:13:14
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > A jakiego masz tam atoma'a, że ten plex tak go przydusza? Czym plex
    > transkoduje?

    Teraz mam Celeron N3160 i 16GB RAM. Zainstalowałem najnowszy PLEX serwer
    1.13.2.5154 i w weekend sprawdzę u rodziców również po zainstalowaniu
    nowego klienta jak to idzie. Ostatnio to z ponad pół roku temu walczyłem
    i była kicha z transkodowaniem, CPU 100% zajęte i przycinki.
    Taki strumień 10Mbit powinien pójść bez problemu jak mam 50Mbit wyjście
    ode mnie i po drugiej stronie podobnie.

    --
    Irokez

  • 23. Data: 2018-07-12 23:33:07
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 11/07/2018 22:13, Irokez wrote:

> [...]
    > i była kicha z transkodowaniem, CPU 100% zajęte i przycinki.
    > Taki strumień 10Mbit powinien pójść bez problemu jak mam 50Mbit wyjście

    A sprawdzałeś różne kontenery i/lub z napisami?
    Też kiedyś z tym walczyłem i wyszło, że mój TV grymasił przy napisach w
    osobnych plikach. Wyszło, że wszystko działa pięknie bez transkodowania
    gdy napisy są wmuxowane w kontener zarówno MKV jak i MP4 (ten pierwszy
    sprawdza się lepiej bo dodatkowo mogę wrzucić kilka wersji ścieżki
    dźwiękowej).
    Na próbę możesz wrzucić kilka różnych wersji danego "materiału" w jeden
    folder (albo połączyć je w opcjach) i PLEX powinien sobie wybrać
    najbardziej odpowiadający ustawieniom "grajka" - może wtedy dojdziesz o
    co chodzi.

    BTW. Jak masz w serwerze jakieś "nowsze" GPU to od biedy możesz na nie
    zrzucić transkodowanie. Nie robiłem tego, ale wiem, że się da.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 24. Data: 2018-07-13 06:03:53
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-07-11, Irokez <n...@w...pl> wrote:
> [...]
    > i była kicha z transkodowaniem, CPU 100% zajęte i przycinki.
    > Taki strumień 10Mbit powinien pójść bez problemu jak mam 50Mbit wyjście

    Mam N3160/1.6GHz/4GB. Plex z tego co widze uzywa ffmpeg. Zrobiłem parę
    testów i w zalezności od presetu ma u mnie nawet 80% nadwyzkę. Nie masz
    tam gdzieś w ustawieniach jaki ma preset uzyć? Jesli masz, to daj mu
    "ultrafast".

    --
    Marcin

  • 25. Data: 2018-07-15 22:12:52
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2018-07-12 o 23:33, Michal Lukasik pisze:

> [...]
    > gdy napisy są wmuxowane w kontener zarówno MKV jak i MP4 (ten pierwszy
    > sprawdza się lepiej bo dodatkowo mogę wrzucić kilka wersji ścieżki

    Zainstalowałem nowszą wersję. Bajki bez napisów idą spoko.
    Z kolei film 1080p z napisami po chwili mam komunikat że mój serwer ma
    za małą moc do transkodowania (jakoś tak). Ciekawe skąd on to wie...
    Klient to Android BOX MXQ Pro 4K (S905XQ) 2/16GB.
    Przełączyłem w kliencie jakość na 8Mbit/720p i wtedy film z napisami
    poszedł normalnie. Więcej czasu za bardzo nie bawiłem się. Najbardziej
    chodziło o odtwarzanie bajek.
    Może przytnę po stronie serwera na 720p i będzie git.

    Lokalnie nie używam PLEX ani przez SmartTV ani jako serwer DLNA bo to
    jest parodia programu w porównaniu z Servioo który używam. Działa
    nieziemsko wolno (zarówno jako DLNA oraz obsługiwane przez aplikację na
    TV Samsunga serii H), brak ikon filmów w trybie DLNA, brak polskiej
    czcionki napisów po DLNA jak i z aplikacji PLEX Smart Samsunga.

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 26. Data: 2018-07-15 23:08:56
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2018-07-15 o 22:12, Irokez pisze:

> [...]
    > TV Samsunga serii H), brak ikon filmów w trybie DLNA, brak polskiej
    > czcionki napisów po DLNA jak i z aplikacji PLEX Smart Samsunga.

    Ja wkładam pendrive go gniazdka USB telewizora i ogląadam jak mam ochotę.

    --
    animka

  • 27. Data: 2018-07-15 23:39:05
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 15/07/2018 21:12, Irokez wrote:

> [...]
    > chodziło o odtwarzanie bajek.
    > Może przytnę po stronie serwera na 720p i będzie git.

    No to już wiesz więcej niż na początku. ;D

    > Lokalnie nie używam PLEX ani przez SmartTV ani jako serwer DLNA bo to
    > jest parodia programu w porównaniu z Servioo który używam. Działa

    Przyznaję, że w tej chwili nie potrzebuję DLNA do szczęścia ale jak już
    to od zawsze używałem tylko trzech: Twonky, ReadyDLNA i właśnie PLEX.
    Zawsze (czasem wymagały dopieszczenia) działały tak jak oczekiwałem i
    nie szukałem więcej. Ale z ciekawości pewnie przetestuję i ten.

    > nieziemsko wolno (zarówno jako DLNA oraz obsługiwane przez aplikację na
    > TV Samsunga serii H), brak ikon filmów w trybie DLNA, brak polskiej
    > czcionki napisów po DLNA jak i z aplikacji PLEX Smart Samsunga.

    Sprawdzałeś z napisami w UTF? Z TV SONY nie mam takich problemów. Nie
    pamiętam też bym miał problemy z poprzednim Samsungiem, ale teraz nie
    jestem pewien czy za serwer robił wtedy PLEX. Tak czy siak nadal mam
    jakiegoś "biednego" (bo bez LAN czy WiFi nie mówiąc o SMART) Samsunga i
    postawiłem obok niego LibreELEC - działa super (wystarczą mu NFS czy
    SMB). Na tyle super, że rozważam upiec dwie pieczenie... i w razie W
    postawić takiego samego obok SONY jednocześnie pozbywając się
    Squeezeboxa (w zamian postawię MPD - jest też wtyczka do KODI).

    Tak czy siak możliwości jest na tyle dużo, że to zależy tylko od
    wyobraźni użytkownika jak to sobie zestawi. ;D
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 28. Data: 2018-07-16 19:20:07
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2018-07-15 o 23:08, Animka pisze:

    > Ja wkładam pendrive go gniazdka USB telewizora i ogląadam jak mam ochotę.

    a jak nie masz ochoty?

    --
    Irokez

  • 29. Data: 2018-07-16 19:24:01
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2018-07-16 o 19:20, Irokez pisze:

    > a jak nie masz ochoty?

    Nie wiesz?
    Nie oglądam.
    Zadajesz pytania jak mały debilek.

    --
    animka

  • 30. Data: 2018-07-16 21:06:51
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 16.07.2018 o 19:20, Irokez pisze:

    > a jak nie masz ochoty?

    Nie ma sensu o coś pytać, ten boot nigdy nie zrozumie czym się różni NAS
    od pendrive.

    --
    Czarek