  • 31. Data: 2007-01-15 17:05:37
    Temat: Re: NEO+DSL ich szybko?? i cena a FR/ATM czy UKE o tym nic nie nie wie ?
    Od: icek <i...@p...onet.pl>

    Wemif napisał(a):

    > To ze na tych routerach to nie jest wazne, bo moglbys podlaczyc inny
    > router niz ten za ktory musisz placic, ale po prostu z LB w tej promocji
    > sie nieskorzysta.
    hmm
    w tej promocji ruter *musi* być włączony do sieci...
    nie można podstawić innego

    termin realizacji minął :)
    a w umowie miałem jak byk LB wpisane :))

    --
    pozdros
    icek

  • 32. Data: 2007-01-15 20:18:21
    Temat: Re: NEO+DSL ich szybkość i cena a FR/ATM czy UKE o tym nic nie nie wie ?
    Od: "Johan ter Mors" <j...@g...pl>

    Michal Sz <m...@f...com.pl> napisał(a):

> [...]
    > roku. Widać tu jakąś dynamikę a co FR która jest usługą którą można
    > polecić jeśli nie mam innego wyjścia po to by dzielić łącze tylko co tu
    > dzielić za 1300zł netto 2Mbit.
    >
    > Pisze ten smutny pościk z pytaniem czy ktoś coś wie co będzie się działo
    > w najbliższym czasie w naszym polskim internecie w sprawach cen usług
    > dla operatorów których TPSA trzyma na smyczy swoich kabelków i czeka aż
    > się zerwą bo nie wytrzymali .
    >
    > ps. korzystam z FR za ok 1300netto dlatego że LB nie mogę uruchomić na
    > FR za 700 netto i nie mam SLA , zrobili to chyba specjalnie :-(

    Witaj,

    Jezeli chodzi o FrameRelay w polsce to moge tylko zapowiedzic poki warunki
    ekonomicznych oraz zagranicznych inwestorow beda sie wachac to jeszcze dluga
    droga do zmian, ale bez zmartwienia ja dam okolo 5 lat i bedzie o niebo
    lepjej niz teraz. Wiadomo ze operatorow po FR chca sporo, ale trzeba na to
    patrzyc tak, udostepniamy / odsprzedajemy po kawalku lacze 2/4/8Mbit/s (sdsl)
    na okreslona liczbe klientow. Kazdy by mogl zaczac interes taki jak placi za
    2Mbit/s powiedzmy 100pln a sprzedaje klientom po 15pln, mniej z 20-30
    klientow, i kto by czul sie uszukiwany? Sam mialem z bratem ISP w polsce, w
    Koszalinie dokladnie mowiac. Oczywiscie popelnialismy ten blad aby zrobic
    siec bezprzewodowa, po 2 lata istnienia bylo czas najwyszy pozegnac sie
    interesem, dzieki neostradzie ktora wyszla z promocja za 512kbps za 55zl, a
    my 50zl mielismy za lacze 256/256(sdsl) z stalym adresem IP. A i tak
    pouciekali klientci. Wiec moja dobra rada, poki jeszcze sie jest na plusie to
    najlepjej pozbyc sie interesu jako ISP albo ostro inwestowac w sprzetcie
    wyszej jakosci czy to opcja 5GHz czy po drutach tak czy siak licz na skromna
    inwestycje 250tys zlotych aby cokolwiek zadzialac i wtedy szansza ze
    przegrasz na polskim rynku jako ISP jest wielka. Obecnie siedze w Holandii
    gdzie internet jest bardziej rozpowszechniony i tanszy niz w polsce, nie
    myslimy o cennach bo wogule niema porownywania. 25MB/4Mbit 8IP - 65euro ADSL
    SDSL 2/2 130euro takie sa ceny i realia tutaj. Moja dobra rada, glowa do gory
    i prosze sie zostanowic czy warto w polsce prowadzic ISP, a jezeli ktos
    zamierza startowac, to nich szybko przemysla to zanim da sie zakopac do dna.
    Pozdrawiam :)
    Johan

  • 33. Data: 2007-01-15 22:14:49
    Od: glappo <g...@A...banita.MAlL.pl.SPAMEK>

    icek napisał(a):
    > w tej promocji ruter *musi* być włączony do sieci...
    > nie można podstawić innego
    >
    > termin realizacji minął :)
    > a w umowie miałem jak byk LB wpisane :))

    przeczytalem regulamin/umwe promocji, korzystanai z cpe i nigdzie nie
    znalazlem ze nie mozna miec na tym laczu LB oraz ze ruter z promocji
    musi byc wlaczony, jest jedynie ze nie mozna samodzielnie modyfikowac
    instalacji
    no chyba ze os przeoczylem

  • 34. Data: 2007-01-15 22:36:17
    Od: icek <i...@p...onet.pl>

    glappo napisał(a):

> [...]
    > znalazlem ze nie mozna miec na tym laczu LB oraz ze ruter z promocji
    > musi byc wlaczony, jest jedynie ze nie mozna samodzielnie modyfikowac

    o LB nie ma zakazu..

    ale CPE ma byc odpalone bo jest na to SLA progress
    i gdy nie jest wlaczone to monity tp sie wyswietlaja

    uslugi mi nie odpalili :)
    i dobrze :)

    --
    pozdros
    icek

  • 35. Data: 2007-01-15 22:45:20
    Od: Tomasz Śląski <t...@s...pl>

    Użyszkodnik Johan ter Mors napisał:
    > Moja dobra rada, glowa do gory i prosze sie
    > zostanowic czy warto w polsce prowadzic ISP, a jezeli ktos zamierza
    > startowac, to nich szybko przemysla to zanim da sie zakopac do dna.

    Nie siej defetyzmu. Da się prowadzić ISP w PL, trzeba tylko chcieć, czasem
    trochę powalczyć. Dobrze natomiast by było, gdyby każdy (nawet najmniejszy
    ISP), stosował - w swoich kontaktach pisemnych z klientami - zasady
    poprawnej gramatyki, ortografii i interpunkcji, które onegdaj wtłaczalo się
    i ćwiczyło na poziomie rozprawek ze szkoły średniej.

    --
    TOM
    ORG-PGiw1-RIPE

  • 36. Data: 2007-01-15 23:02:19
    Od: glappo <g...@A...banita.MAlL.pl.SPAMEK>

    icek napisał(a):
    > o LB nie ma zakazu..
    >
    > ale CPE ma byc odpalone bo jest na to SLA progress
    > i gdy nie jest wlaczone to monity tp sie wyswietlaja

    jakos slabo im sie te komunikaty wyswietlaja bo od miesiaca ma odlaczone
    ichnie rutery i postawione swoje

    > uslugi mi nie odpalili :)
    > i dobrze :)

    mi to nawet zapewniali ze LB na tym da rade odpalic jak postawie swoj
    sprzet, wystarczy faxik a teraz jest ping-pong bo ze niby nie mozna ale
    nikt nie jest wstanie wskazac konkretnego punkstu gdzie jest ze nie
    mozna miec/zamowic LB

  • 37. Data: 2007-01-16 06:23:53
    Od: icek <i...@p...onet.pl>

    glappo napisał(a):

> [...]
    > sprzet, wystarczy faxik a teraz jest ping-pong bo ze niby nie mozna ale
    > nikt nie jest wstanie wskazac konkretnego punkstu gdzie jest ze nie
    heh
    u mnie aneksy umrą naturalnie..
    ale ciesze się, liczę na zmiany ATMa/eVPNa

    --
    pozdros
    icek

  • 38. Data: 2007-01-17 17:12:10
    Od: i...@m...biz.pl

> [...]
    > ORG-PGiw1-RIPE
    > Załoga górki rozrządowej szerokie ma perspektywy,
    > bez nich nie działa żadna kolej, bezsilne są lokomotywy.
    To prawda że należy walczyć o normalnośc. Spotkanie sie odbędzie 23 stycznia
    2007r wPoznaniu. Poniżej kopia maila z UKE jaka dostałem w naszej sprawie.
    Traktować należy go jako zaproszaenie.

    Szanowni Panowie!

    Ponieważ (pomimo, że info o spotkaniu pojawiło się na polipie) nikt więcej się
    nie odezwał na mój e-mail oraz uwzględniając sugestię Pana Przemka odnośnie
    miejsca spotkania Poznań lub Wrocław proponuję Poznań z uwagi na fakt, że
    Pan Tomasz jest z Poznania [przynajmniej jedna osoba zaoszczędzi czas na
    podróży ;-)].

    Proponuję spotkanie 23 stycznia 2007 r. w Poznaniu w siedzibie Delegatury
    Urzędu Komunikacji Elektronicznej w Poznaniu przy ul. Jana H. Dąbrowskiego
    81/85.

    Godzina 11:00?

    Oczywiście, jeżeli znają Panowie kogoś kto zainteresowany jest tematem i
    spotkaniem, proszę przekazać zaproszenie.
    Będę zobowiązany za informacje odnośnie ilości dodatkowych osób w celu
    zapewnienia odpowiedniej sali na spotkanie.

    Nie wiem czy Panowie mieli okazję zapoznać się z materiałem z Debaty IP, która
    odbyła się 11 października 2006 r. w Warszawie - poniżej link

    http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?
    place=Lead01&news_cat_id=236&news_id=1382&layout=3&p
    age=text

    oraz decyzją nakładającą obowiązek na TP w zakresie zapewnienia takich samych
    warunków transmisji pakietów internetowych dla wszystkich dostawców usług.

    http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?
    place=Lead01&news_cat_id=208&news_id=1160&layout=3&p
    age=text

    Pozdrawiam i proszę o informacje odnośnie terminu i miejsca spotkania.

    Krzysztof Dyl

    Urząd Komunikacji Elektronicznej
    ul. Kasprzaka 18/20
    01 - 211 Warszawa

    tel. 022 53 49 212
    fax. 022 53 49 243
    e-mail: k...@u...gov.pl
    www.uke.gov.pl

    tyle treść maila .Myśle że małe firmy telekomunikacyjne mają szanse na
    uzyskanie dostępu do łącz internetowych na normalnych warunkach. Ale potrzeba
    troche powalczyć o swoje prawa. Zamierzam w tym spotkaniu uczestniczyć.
    M Gorczakowski

  • 39. Data: 2007-01-20 08:51:31
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Mon, 15 Jan 2007 20:18:21 +0000, Johan ter Mors wrote:

> [...]
    > Koszalinie dokladnie mowiac. Oczywiscie popelnialismy ten blad aby zrobic

    a co w tym takiego blednego ?

> [...]
    > interesem, dzieki neostradzie ktora wyszla z promocja za 512kbps za
    > 55zl, a my 50zl mielismy za lacze 256/256(sdsl) z stalym adresem IP. A i

    widac Wasza usluga zawierala drogie w wyprodukowaniu czynniki ktory nie
    mial dla 80% klientow jakiegokolwiek znaczenia.
    Pierwszym z nich to staly adres IP, a drugi to fakt ze byl publiczny
    (domniemywam). Oba skladniki uslugi sa niezauwazalna zaleta dla
    przecietnego klienta bo ten ostatni patrzy przede wszystkim na predkosc
    downloadu i jesli nawet mu sie wykreuje pakiet 512/32 to i tak niewielu to
    zauwazy.

    > Wiec moja dobra rada, poki jeszcze sie jest na
    > plusie to najlepjej pozbyc sie interesu jako ISP albo ostro inwestowac w
    > sprzetcie wyszej jakosci

    Ameryki nie odkryles i jest to prawda bardziej uniwersalna,ktora nie
    ogranicza sie do swiata ISP.
    Na poczatku lat 90tych wielu zaczynalo wlasne biznesy na straganach, z
    czego czesc pozniej dorobila sie wlasnych sklepow a nawet centrow
    handlowych a czesc siedzi dalej na straganach i biadola na zly los.

    > czy to opcja 5GHz czy po drutach tak czy siak
    > licz na skromna inwestycje 250tys zlotych aby cokolwiek zadzialac i
    > wtedy szansza ze przegrasz na polskim rynku jako ISP jest wielka.

    Jasnowidz czy ke ?

> [...]
    > i tanszy niz w polsce, nie myslimy o cennach bo wogule niema
    > porownywania. 25MB/4Mbit 8IP - 65euro ADSL SDSL 2/2 130euro takie sa

    Wiesz, jakby mi kazdy klient placil w euro a nie w zlotych to bym troche
    lepszej klasy uslugi im oferowal bo by mnie bylo na to stac i to nawet w
    polskich warunkach.
    Ponadto nie wspomniales o limitach jakie sa na takim laczu :P

    > Moja dobra rada, glowa do gory i prosze sie
    > zostanowic czy warto w polsce prowadzic ISP, a jezeli ktos zamierza
    > startowac, to nich szybko przemysla to zanim da sie zakopac do dna.

    dziekuje za dobre rady, wlasna siec zaczalem budowac jakies pol roku temu
    (wczesniej robilem urynaneta dla kogos innego) i jakos poki co nie
    narzekam na brak klientow, raczej na brak pieniedzy na inwestycje (co
    zarobie to wszystko inwestuje w siec),czy na wlasne lenistwo (zrobilbym
    duzo wiecej gdybym byl w stanie pracowac 24h).

    --
    futszaK
    0601061867