  • 1. Data: 2018-01-18 11:06:50
    Temat: NFC - jak to działa. Można wyłączyć?
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Nigdy nie miałem telefonu z NFC. Teraz rozważam zmianę iPhone 5S na
    iPhone SE. 5S nie ma NFC, więc nie ma problemu. SE ma NFC. Jestem ciekaw
    jak to działa w praktyce. Czy NFC jest cały czas aktywne, czy też
    uszyszkodnik ma możliwość skutecznego i rzeczywistego wyłączenia NFC?
    Ostatnio Apple nasila tendencję do utrudniania użyszkodnikowi wyłączenia
    BT, WiFi, żeby cały czas mieć możliwość zbierania danych na jego temat.

  • 2. Data: 2018-01-18 11:18:33
    Temat: Re: NFC - jak to działa. Można wyłączyć?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości
> [...]
    >Ostatnio Apple nasila tendencję do utrudniania użyszkodnikowi
    >wyłączenia BT, WiFi, żeby cały czas mieć możliwość zbierania danych

    Na samsungu to ja mam ikonke on/off ... ale czy to aby na pewno takie
    skuteczne i rzeczywiste ? :-)

    J.

  • 3. Data: 2018-01-18 22:55:54
    Od: j...@i...pl

    On Thu, 18 Jan 2018 11:06:50 +0100, Poldek <p...@i...eu>
    wrote:

    >SE ma NFC. Jestem ciekaw
    >jak to działa w praktyce.

    W prakyce nie działa. W iPhonie NFC działa tylko z ApplePay, czyli w
    Polsce na dzień dzisiejszy praktycznie nie działa. Nie znam żadnej
    innej aplikacji, która wykorzystuje NFC w iPhone. Nawet w ustawieniach
    nigdzie nie ma wzmianki o NFC.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 4. Data: 2018-01-19 00:08:25
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2018-01-18 o 22:55, j...@i...pl pisze:

> [...]
    > Polsce na dzień dzisiejszy praktycznie nie działa. Nie znam żadnej
    > innej aplikacji, która wykorzystuje NFC w iPhone. Nawet w ustawieniach

    Do czago jest potrzebny ten NFC, bo ja tego nie mam i nie wiem co to.

    --
    animka

  • 5. Data: 2018-01-19 00:26:01
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Animka pisze tak:

    > Do czago jest potrzebny ten NFC, bo ja tego nie mam i nie wiem co
    > to.

    Głównie do płacenia telefonem jak kartą. U mnie w robocie można płacić
    za obiady. Pieniędzy się zapomni, przydupasa nigdy ;)

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 6. Data: 2018-01-19 07:34:46
    Od: p...@g...com

    potrzebny to kwestia umowna ale zastosowan jest wiele :-)

    http://www.unicard.pl/blog/10-nietypowych-zastosowan
    -nfc/

  • 7. Data: 2018-01-19 07:58:54
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-01-19 o 00:08, Animka pisze:
    > Do czago jest potrzebny ten NFC
    Można sobie np. szufladę otworzyć. :-)

    https://www.hettich.com/en/news/press/press-detail/p
    ress/Presse/detail/hettlock-for-maximum-security.htm

    Robert

  • 8. Data: 2018-01-19 10:59:12
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 19.01.2018 o 00:26, PiteR pisze:

    > Głównie do płacenia telefonem jak kartą. U mnie w robocie można płacić
    > za obiady. Pieniędzy się zapomni, przydupasa nigdy ;)

    Wszędzie można. :) Fajnie działa, tylko niestety usługę mi udostępnia
    nie ten bank, który bym chciał. :(

    MJ

  • 9. Data: 2018-01-19 13:22:35
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2018-01-19 o 00:26, PiteR pisze:

    > Głównie do płacenia telefonem jak kartą. U mnie w robocie można płacić
    > za obiady. Pieniędzy się zapomni, przydupasa nigdy ;)

    Aaa to o ta aplikację do telefonów chodzi. Nie zainstalowalam jej bo nie
    korzystam z tego dobrodziejstwa :-)

    --
    animka

  • 10. Data: 2018-01-19 16:48:29
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    W dniu 19.01.2018 o 00:08, Animka pisze:

    > Do czago jest potrzebny ten NFC, bo ja tego nie mam i nie wiem co to.

    bez NFC nie kupiłbym już obecnie nowego telefonu.
    (i nie chodzi tylko o AndroidPay, z którego też korzystam)
    Zresztą to samo dotyczy technologi ANT+ czy MirrorLink.