  • 11. Data: 2017-07-21 16:27:08
    Temat: Re: NOM - co się z tym stało?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > A umowy z klientem NOM nie mial, co stawialo pod znakiem zapytania
    > wystawianie faktury.

    Miał. Zestawienie pierwszego połączzenia było aktem zawarcia umowy,
    tak to określał regulamin. Dość to dziwna forma, ale prawo było
    wtedy niejasne i tej formy nikt nie kwestionował.

    > Czy takich lewych ... to juz bylo po 1993, wiec VAT obowiazywal,
    > i wystawienie faktury obowiazywalo :-)

    Faktury były lewe, bo regulamin związany z zawartą umową ich nie
    przewidywał. A czy urząd skarbowy egzekwował VAT od takich lewych
    kwitów -- tego nie wiem.

    > Juz nie pamietam ... a skad oni mieli dane klientow ?
    > TPSA im pewnie nie dala, wiec musieli miec jakas forme umowy
    > z klientem.

    Od TPSA. Dzisiaj (no, powiedzmy wczoraj albo dwa latatemu) ktoś
    by poszedł za to siedzieć. Ale wtedy nie było takiej ochrony
    danych osobowych.

    > Tych operatorow kilka bylo ... co sie stalo z Tele2, o ile dobrze
    > nazwe pamietam.

    Tele2 (wysokość kapitału 10 000 zł, wartość posiadanego majątku
    trwałego dużo mniej) zostało kupione przez Netię za 100 milionów
    złotych. Co ciekawe, to tylko w Polsce Tele2 było synonimem
    ostatniego dziadostwa. W kilku krajach pod tą marka występują
    całkiem normalni operatorzy.

    --
    Jarek

  • 12. Data: 2017-07-21 16:36:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    On Thu, 20 Jul 2017 22:47:15 +0200, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:

    >A skąd, pamiętam (bo korzystałem z tego prefixu) fakturę przysłał
    >właśnie NOM. Zresztą było o tym mówione od sanego początku, że faktur
    >z tpsa za to nie będzie. Było nawet wśród abonentów takie mniemanie
    >poparte różnymi dziwnymi plotkami medialnymi, że właśnie dlatego, że
    >tepsa tego faktrowac nie będzie to może te połączenia będą za darmo.

    Juz nie pamietam, ale TP sie oczywiscie bronila przed konkurencja na
    rozne sposoby.
    Pierwszy to byl "my nie mozemy fakturowac cudzych uslug, prawo
    zabrania".
    Ha, ha - a z 0-700 jakos nie mieli problemow :-)

    >Liczono na to, że NOM nie dostanie od tpsy danych abonentów
    >inicjujacych połączenie.
    >NOM w końcu przysłał fakturę ale było to z dość dużym opóźnieniem.

    A to inne zagadnienie i przed przekazaniem danych to TP bronilaby sie
    dlugo i IMO skutecznie.

    Mieli lepsze znajomosci w ministerstwie/UKE ? :-)

    >?? Jak wcześniej pisałem od samego początku mówiono, że fakturowania
    >z tepsy za to nie będzie. Stąd plotka za może się upiecze i
    >połączenia będą za darmo.

    Ja juz pamiecia nie siegam tak daleko, ale na grupie chyba bylo
    dyskutowane i w archiwum by sie znalazlo.
    Tylko zapomnial mi sie serwer z najlepszym archiwum :-)

    >Jak to możliwe, skoro wszystko i tak szło po łączach tepsy, więc
    >każde połączenie zestawione de facto było kosztem?

    Chyba nie.
    Nawet jesli lacza dzierzawil od TP, to po jakiejs ryczaltowej stawce
    za przeplywnosc, i tu mogl byc zysk.

    J.

  • 13. Data: 2017-07-21 16:56:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    On Fri, 21 Jul 2017 09:02:48 +0200, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    >Sugerujesz, że ten kto nie zapłacił nie miał później komornika na
    >głowie?

    Wychodzi na to, ze mial Kruka na glowie

    http://forum.gazeta.pl/forum/w,75,18711351,18711351,
    wroclawski_KRUK_i_NOM.html#p18943678
    http://www.prawo.egospodarka.pl/grupy/NOM-co-moga-zr
    obic,t,120999,8.html

    2004 rok, a ludzie ciagle nie zaplacili ... i nie maja ochoty :-)

    Teraz taka kwestia - wynajeli Kruka do scigania, czy sprzedali im
    rzekome dlugi, jak znam zycie to np za 5% nominalnej wartosci ... i
    na tym sie zysk NOM skonczyl.

    I o przekazaniu danych sie znalazlo
    http://gsmonline.pl/artykuly/porozumienie-nom-z-tp-s
    -dot-a-budzi-watpliwosci

    A potem bylo ciekawie
    http://www.orlen.pl/PL/RelacjeInwestorskie/RaportyBi
    ezace/Strony/ORLENobejmujeudzia%C5%82ywNOM.aspx
    https://www.pb.pl/orlen-za-nom-otrzymal-1115-mln-zl-
    159729
    http://www.orlen.pl/EN/InvestorRelations/RegulatoryA
    nnouncements/Pages/SaleofsharesinNOM.aspx
    https://www.money.pl/gielda/wiadomosci/artykul/exate
    l;kupil;nom;od;pkn;orlen,228,0,256740.html

    I dziwic sie, ze benzyna taka droga byla :-)

    J.

  • 14. Data: 2017-07-21 17:09:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    Pan J.F. napisał:

    >Miał. Zestawienie pierwszego połączzenia było aktem zawarcia umowy,
    >tak to określał regulamin. Dość to dziwna forma, ale prawo było

    Czy taka dziwna ... wchodze do tramwaju i zawieram umowe na przewoz,
    kupuje prepaida w kiosku i zawieram umowe na swiadczenie uslug itp.

    >wtedy niejasne i tej formy nikt nie kwestionował.

    Nie bylo cos o tym, ze umowy telekomunikacyjne maja byc pisemne ?

    >Faktury były lewe, bo regulamin związany z zawartą umową ich nie
    >przewidywał. A czy urząd skarbowy egzekwował VAT od takich lewych
    >kwitów -- tego nie wiem.

    Urzad skarbowy po pierwsze wymagal, aby swiadczenie uslugi
    udokumentowac faktura.
    A jak jest faktura, to VAT sie bezapelacyjnie nalezy (teraz juz nie,
    jak klient nie zaplaci).

    Teraz od darmowych uslug jest dyspensa, ale kiedys nie bylo ...

    >Od TPSA. Dzisiaj (no, powiedzmy wczoraj albo dwa latatemu) ktoś
    >by poszedł za to siedzieć. Ale wtedy nie było takiej ochrony
    >danych osobowych.

    ODO obowiazuje od 1997r.

    Ale ... dane firm przekazac mozna :-)

> [...]
    >złotych. Co ciekawe, to tylko w Polsce Tele2 było synonimem
    >ostatniego dziadostwa. W kilku krajach pod tą marka występują

    Jesli mnie skleroza nie myli, to z nich korzystalem.
    Ale ... na kilku kierunkach mieli poglos/echo w telefonie.
    Zgloszenia do serwisu nie pomagaly, wiec umowe rozwiazalem.

    J.

  • 15. Data: 2017-07-21 17:33:04
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Czy taka dziwna ... wchodze do tramwaju i zawieram umowe na przewoz,
    > kupuje prepaida w kiosku i zawieram umowe na swiadczenie uslug itp.

    > Nie bylo cos o tym, ze umowy telekomunikacyjne maja byc pisemne ?

    ...wchodzę do budki telefonicznej, wrzucam monetę, i...

    > Urzad skarbowy po pierwsze wymagal, aby swiadczenie uslugi
    > udokumentowac faktura.
    > A jak jest faktura, to VAT sie bezapelacyjnie nalezy (teraz
    > juz nie, jak klient nie zaplaci).

    Urzędowi można było pokazać regulamin, z którego wynika, że
    faktury nie są wystawiane.

    > ODO obowiazuje od 1997r.
    >
    > Ale ... dane firm przekazac mozna :-)

    Przekazywali dane osób fizycznych. Może ta ochrona jakaś słabsza
    wtedy była, ustawę chyba zmieniano w międzyczasie.

    > Jesli mnie skleroza nie myli, to z nich korzystalem.
    > Ale ... na kilku kierunkach mieli poglos/echo w telefonie.
    > Zgloszenia do serwisu nie pomagaly, wiec umowe rozwiazalem.

    Też miałem, ale nie rozwiązałem -- bo sąd zasądził od nich na
    moją korzyść narastające odszkodowanie. Ale w chwili gdy się
    to uprawomocniło, to ich już nie było. A sukcesor prawny
    dopatrzył się jakichś uchybień proceduralnych i doprowadził
    do wzruszenia. Nie że padł na kolana, ja się wzruszyłem
    i darowałem. Wzruszony został wyrok, a ja nie miałem żadnej
    zajadłości w stosunku do nowego operatora, który niczemu nie
    był winien.

    --
    Jarek

  • 16. Data: 2017-07-21 17:55:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    Pan J.F. napisał:

    >...wchodzę do budki telefonicznej, wrzucam monetę, i...

    i jak monete polknie, to jest ciezka droga do reklamacji :-)

    Zreszta ... musialo byc to neielegalne, skoro zlikwidowali budki :-)

    >Urzędowi można było pokazać regulamin, z którego wynika, że
    >faktury nie są wystawiane.

    Urzad to akurat g* obchodzi.
    Obowiazek wynika z ustawy, a obowiazek zaplacenia naleznego VAT tym
    bardziej :-)

    >Przekazywali dane osób fizycznych. Może ta ochrona jakaś słabsza
    >wtedy była, ustawę chyba zmieniano w międzyczasie.

    przekazali pewnie na podstawie przepisow, bo z wlasnej woli to by nie
    byli tacy chetni.

    J.

  • 17. Data: 2017-07-21 19:24:10
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Urzad to akurat g* obchodzi.

    Słuszna uwaga -- urząd nie wnika w proces wystawianie faktur,
    tylko w deklaracje podatkowe.

    > Obowiazek wynika z ustawy, a obowiazek zaplacenia naleznego
    > VAT tym bardziej :-)

    -- Pani kierowniczko, jaka faktura? My nie wystawiamy żadnych
    faktur! O, tu proszę zobaczyć, tu jest regulamin. Co? Wam też
    jeszcze nie przelali za VAT? No proszę, jakie dranie -- my też
    już trzeci miesiąc czekamy na przelew za nasze usługi.

    > przekazali pewnie na podstawie przepisow, bo z wlasnej woli
    > to by nie byli tacy chetni.

    Chęć mogła wynikać stąd, że jak przekazali, to łatwiej im było
    powiedzieć: teraz to se sami te faktury wystawiajcie.

    --
    Jarek

  • 18. Data: 2017-07-21 20:34:25
    Od: "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl>

    On Fri, 21 Jul 2017 16:36:42 +0200
    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ja juz pamiecia nie siegam tak daleko, ale na grupie chyba bylo
    > dyskutowane i w archiwum by sie znalazlo.

    O ile pamiętam spekulowaliśmy tutaj, że z fakturowaniem przez TP może być problem.
    Ostatecznie NOM wystawił sam faktury na dane abonentów które dostał bezprawnie
    (dzisiał byłaby większa granda) i było to wbrew ich regulaminowi - bo fakturować
    miała TP. Po drugie rozliczanie było w tajemniczych "impulsach", kosztujących tyle
    samo co w TP, podczas gdy regulamin mówił o rozliczaniu za minutę połączenia.

    Ostatecznie wysłałem reklamację. Miesiąc później dzwoniła ich własna windykacja, to
    zjebałem i więcej nie było problemów.

    P.

  • 19. Data: 2017-07-21 20:35:07
    Od: "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl>

    On Fri, 21 Jul 2017 15:58:40 +0200
    Marek <f...@f...com> wrote:

    > Sugerujesz, że ten kto nie zapłacił nie miał później komornika na
    > głowie?

    No bo nie mieli :) Jak pisałem wyżej, miałem jeden telefon, raz zjebałem i był
    spokój.

    P.

  • 20. Data: 2017-07-21 20:37:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    Pan J.F. napisał:

    >Słuszna uwaga -- urząd nie wnika w proces wystawianie faktur,
    >tylko w deklaracje podatkowe.

    >-- Pani kierowniczko, jaka faktura? My nie wystawiamy żadnych
    >faktur! O, tu proszę zobaczyć, tu jest regulamin.

    Faktur nie wystawiacie ... a to bedzie VAT od uslug z procentami i
    mandat za kazda brakujaca fakture :-P

    >Chęć mogła wynikać stąd, że jak przekazali, to łatwiej im było
    >powiedzieć: teraz to se sami te faktury wystawiajcie.

    Jeszcze latwiej bylo powiedziec "sami se wystawiajcie, my nic nie
    musimy, umowy nie mamy".
    Ale ponoc bylo jakies rozporzadzenie ... koniec koncow jednak wydali
    dane.

    J.