  • 1. Data: 2019-02-01 05:36:33
    Temat: NVIDIA GeForce GT 740 -- a 3 monitory
    Od: JaNus <p...@b...pl>

    Mam kartę grafiki jak w tytule, ma ona 3 wyjścia na monitory:
    VGA, HDMI; oraz DVI-D
    Obecnie mam podpięte 2 monitory, zastanawiam się nad podłączeniem
    trzeciego, ale... Ale coś mi się obiło o uszy, że pomimo trzech wyjść,
    karta może wysłać obraz równocześnie tylko na dwa, dowolnie wybrane.

    Czy ktoś miał z takim problemem do czynienia? Dodam, że sprawdzanie
    możliwości podłączenia trzeciego monitora, za pomocą jedynie dwóch -- nie
    da się zrobić, bo komp rozpoznaje do jakiego wyjścia są podłączone
    fizycznie "odbiorniki". Dlatego zanim kupię kolejny, to pytam tu, na grupie.

  • 2. Data: 2019-02-01 06:15:12
    Temat: Re: NVIDIA GeForce GT 740 -- a 3 monitory
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-02-01, JaNus <p...@b...pl> wrote:
> [...]
    > da się zrobić, bo komp rozpoznaje do jakiego wyjścia są podłączone
    > fizycznie "odbiorniki". Dlatego zanim kupię kolejny, to pytam tu, na grupie.

    A telewizora z hdmi nie masz?

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2019-02-07 09:28:51
    Od: "n" <...@...e>

    A nie masz w którymś monitorze dwóch-trzech wejść?
    Wtedy jedynie przełączasz w menu monitora źródło sygnału.
    A idealny byłby PiP w którymś z monitorów.
    No i kiedyś się chodziło do sąsiadki po cukier ;-)

    -----

  • 4. Data: 2019-02-07 11:18:41
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-02-01 o 05:36, JaNus pisze:
> [...]
    > da się zrobić, bo komp rozpoznaje do jakiego wyjścia są podłączone
    > fizycznie "odbiorniki". Dlatego zanim kupię kolejny, to pytam tu, na

    Swego czasu szukałem karty na 3 monitory i padło na
    EVGA GeForce GT 740 FTW
    Ta karta wg specyfikacji i obietnicy sprzedających ;-) obsługuje 3
    monitory jednocześnie
    https://allegro.pl/evga-geforce-gt-740-ftw-i76133479
    40.html
    https://www.evga.com/products/specs/gpu.aspx?pn=9c56
    d1b1-4a34-4705-85f2-409519afcca8

    Jednak kupiłem za 129 zł Quadro NVS 450
    https://amso.pl/product-pol-70897-Karta-Graficzna-nV
    idia-Quadro-NVS-450-GDDR3-512MB-PCI-E.html
    i jestem bardzo zadowolony

    Tylko ważne zastrzeżenie: NIE GRAM!

  • 5. Data: 2019-02-08 19:13:02
    Od: JaNus <p...@b...pl>

    W dniu 07.02.2019 o 09:28, n pisze:
    > A nie masz w którymś monitorze dwóch-trzech wejść? Wtedy jedynie
    > przełączasz w menu monitora źródło sygnału.

    No jakaś zaćma mi owo rozwiązanie przesłoniła, "gro i bucy"!
    Dzięki! Karta obsługuje wszystkie swoje wyjścia, mam więc możność
    układania okien na 3 pulpity.
    Teraz tylko zaopatrzyć się muszę w trzeci monitor.

    Acz nieco rozczarowany jestem łączem DVI-D, bo miałem nadzieję, że leci
    nim również dźwięk. Idzie on po HDMI, ale nie zawsze włączam ten
    "widok", bo służy mi tylko do dużych obrazów.

    Oczywiście dźwięk leci po mini-jacku, acz jego jakość jest baaardzo
    mizerna, ciekawe czemu? A zaś gdy jest wpięty kabel HDMI, to nawet gdy
    odbiornik po tym torze nie jest włączony, to dźwięku po jacku nie ma.

  • 6. Data: 2019-02-08 22:49:16
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-02-08 o 19:13, JaNus pisze:

> [...]
    > mizerna, ciekawe czemu? A zaś gdy jest wpięty kabel HDMI, to nawet gdy
    > odbiornik po tym torze nie jest włączony, to dźwięku po jacku nie ma.

    Chwila. A czy przypadkiem inteligenty monitor nie łączy się z
    inteligentną kartą i wyświetla 2 które ma podpięte w danej chwili?

    Jak zobaczę to uwierzę ale trzymam za słowo bo to będzie dla mnie ważna
    informacja.

    Pochwal się jak będziesz pewny

  • 7. Data: 2019-02-08 23:55:21
    Od: Animka <a...@t...nieja.idm.pl>

    W dniu 2019-02-08 o 23:49, z pisze:
    > Acz nieco rozczarowany jestem łączem DVI-D, bo miałem nadzieję, że leci
    > nim również dźwięk. Idzie on po HDMI, ale nie zawsze włączam ten
    > "widok", bo służy mi tylko do dużych obrazów.

    Mój kabel do telewizora ma na jednej końcówce HDMI2, a na drugiej DVI.
    Jak odwrotnie podłączyłam to też nie było dżwięku.

    --
    animka

  • 8. Data: 2019-02-09 00:18:31
    Od: JaNus <p...@b...pl>

    W dniu 08.02.2019 o 22:49, z pisze:
> [...]
    > inteligentną kartą i wyświetla 2 które ma podpięte w danej chwili?
    >
    > Jak zobaczę to uwierzę ale trzymam za słowo bo to będzie dla mnie

    To połączenie nie jest wcale takie znów "inteligentne". Wystarczy że
    przewód jest wpięty w gniazdo odbiornika, i komp już wtedy jest
    przekonany, że odbiornik jest aktywny, choć nie jest. Sprawdziłem na
    kilka sposobów, przełączając źródło, podpinając i odpinając wtyczki, etc.
    Przykładowo, gdy jest włączony kabel HDMI do odbiornika, to nie ma
    znaczenia, czy odbiornik jest na tym źródle "skupiony", czy na innym,
    może też być w ogóle wyłączny, tak, czy siak komp jest przekonany, że
    odbiór zachodzi. A wiem to m.in. po tym, że nie idzie dźwięk po linii
    jack. A gdy tylko wyjmę z odbiornika wtyk HDMI, to słychać dźwięk
    biegnący po jack'u.
    Również objawy związane z przepływem po VGA wskazują, że jest ono
    aktywne już wtedy, gdy wtyczka jest zakończona odbiornikiem, nawet
    wtedy, gdy odbiornik "nasłuchuje" innego wejścia, alibo jest całkiem
    wyłączony.

    Tak czy siak wszelkie objawy wskazują, że karta obsługuje wszystkie 3
    swoje wyjścia, podając na każde z nich inny obraz, mam na to pewność
    pięciodziewiątkową (99,999%). Za parę dni przywiozę z rancza trzeci
    monitor, to będę miał pewność całkowitą :)

  • 9. Data: 2019-02-09 08:25:35
    Od: " n" <...@...e>

    Zazdraszczam, bo mam dwa lapki z nVidią Quadro, z której nie ma trzeciego obrazu bo
    nie (włączając w to wbudowany ekran laptopa, maks dwa obrazy i koniec zabawy), i
    dowiedziałem się o tym naocznie już po kupnie :-((
    Te same modele lecz z kartą ATI obsługują jakieś multum monitorów.
    (fizyczne wyjścia 1x w lapku + 2x w stacji roboczej).
    A w pewnych sytuacjach wygodnie byłoby mi mieć lapka z ekranem po środku i dwa
    zewnętrzne monitory po bokach.

    BTW prawdopodobnie DVI obsługuje inną (mniejszą) rozdzielczość, np. maks. do
    1200x1600, do tego sprawdź częstotliwość ramek (@30? @60?), może RTFM?

    W nVidia Control Panel ustawiasz dźwięk dla różnych wyjść i monitorów (nVidia CP
    pamięta monitory), ale nie zawsze to działa tak jak byś chciał.
    Co do braku obsługi dwóch wyjść audio przez Win reklamację ślij na: B. Gates,
    Redmont, US ;-)

    -----

  • 10. Data: 2019-02-09 13:06:07
    Od: JaNus <p...@b...pl>

    W dniu 09.02.2019 o 08:25, n pisze:
    > W nVidia Control Panel ustawiasz dźwięk dla różnych wyjść i
    > monitorów (nVidia CP pamięta monitory), ale nie zawsze to działa tak
    > jak byś chciał.

    Dzięki za podpowiedź, zerknąłem w ustawienia panelu sterowania NVIDIA, i
    zobaczyłem, że kicha, bo po DVI stoi:
    "Brak monitora z możliwością obsługi dźwięku"
    Natomiast po HDMI wykrywa odbiornik, nawet gdy ten jest wyłączony, i
    pokazuje, że obsłuży on i dźwięk.
    Oczywiście pewnym rozwiązaniem jest użycie słuchawek po bluetooth, acz
    jeszcze muszę sprawdzić, czy da się "podłączyć" ich kilka. A może ktoś
    już to przećwiczył? Póki co drugie moje słuchawki BT czekają na ranczu...