  • 1. Data: 2019-03-12 20:16:54
    Temat: Na drona
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    czyli permanentna inwigilacja

    https://www.msn.com/pl-pl/motoryzacja/wiadomosci/zdj
    ęcie-z-zaskoczenia-czyli-aparaty-i-drony-w-rękach-dr
    ogówki-policja-już-korzysta-z-nowego-sprzętu/ar-BBUC
    YXV

    "ustrzanka na statywie ustawiona na wiadukcie lub poboczu, dron
    krążący nad skrzyżowaniem - polska drogówka została wyposażona w nowy
    sprzęt. Co ważne, miejsca kontroli nie są stałe i nie muszą przed nimi
    ostrzegać żadne znaki - zdjęcia i filmy robione są z zaskoczenia.

    Policjanci korzystają z lustrzanek, by z dużej odległości sprawdzać,
    czy kierowcy mają zapięte pasy, nie rozmawiają przez telefon i czy
    mają włączone światła. Jeśli popełniają jedno z tych wykroczeń,
    policjant robi zdjęcie - to niepodważalny dowód złamania prawa. Taka
    kontrola odbywa się bez wiedzy kierowcy - nie ostrzegają przed nią
    żadne znaki, a niestandardowe miejsca kontroli (policjanci ustawieni
    np. na wiaduktach) nie zwiększają czujności kierujących.

    Aparaty to niejedyna niestandardowa broń, z której od niedawna
    korzystają polscy policjanci. Katowicka drogówka wykorzystuje drona,
    którym monitoruje ruchliwe skrzyżowania. Policjanci sprawdzają, czy
    kierowcy zatrzymują się na światłach (dotyczy to również zielonej
    strzałki, przed którą każdy ma obowiązek bezwzględnego zatrzymania),
    czy nie wymuszają na pieszych pierwszeństwa i czy nie wyprzedzają
    innych samochodów bezpośrednio przed lub na zebrze.
    Kilkaset metrów od miejsca kontroli stał policyjny patrol, który
    zatrzymywał kierowców łamiących przepisy. "

    No i takie radiowozy moga sobie stale blyskac na niebiesko, zgodnie z
    zarzadzeniem komendanta :-)

    J.

  • 2. Data: 2019-03-12 20:54:28
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A wystarczylo by zeby nie bylo wypadkow czyli naglych zdarzen ktorych nie mozna
    przewidziec i drogowki by nie bylo. Panstwo ponosi ogromne koszty zdarzen
    nieprawidlowo nazywanych wypadkami drogowymi. Gdyby nie bylo takich zdarzen to
    wystarczylo by tej kasy dla kazdej rodziny na tygodniowe niskobudzetowe wakacje na
    koszt panstwa.

  • 3. Data: 2019-03-13 10:31:14
    Temat: Re: Na drona
    Od: Poldek <p...@i...eu>

> [...]
    wystarczylo by tej kasy dla kazdej rodziny na tygodniowe niskobudzetowe wakacje na

    Nie wystarczyłoby.

  • 4. Data: 2019-03-13 12:45:54
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-03-12 o 20:16, J.F. pisze:
> [...]
    > zatrzymywał kierowców łamiących przepisy. "
    >
    > No i takie radiowozy moga sobie stale blyskac na niebiesko, zgodnie z

    Należy to odbierać jako zamach na wolność, demokrację, wolne media i
    sądy. Od dziś będę jeździł tylko w masce typu ACTA i w tiszercie
    KONSTYTUCJA.

  • 5. Data: 2019-03-13 17:20:15
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Co i jak liczyles? A moze nie liczyles tylko zwyczajnie wiesz?

  • 6. Data: 2019-03-15 15:06:41
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    > Co i jak liczyles? A moze nie liczyles tylko zwyczajnie wiesz?

    Wiem, że gdyby nie było wiszącego w powietrzu przekonania, że gdzieś
    skądś może pojawić się POLICJA, może stać, obserwować, suszyć, łapać z
    nieoznakowanego pojazdu, zarejestrować i ukarać, to daleko byś nie
    zajechał, bo ruch w Polsce wyglądał by gorzej niż we Wietnamie. Nadal
    spora część ludzi wierzy w istnienie POLICJI i różne związane z tym
    przesądy, jak np. że jeśli przejadą na czerwonym, to coś im się stanie,
    np. spotka ich kara, mandat, punkty, będą mieli do czynienia z POLICJą.
    I właśnie taka wiara powstrzymuje ich przed przejeżdżaniem na czerwonym.

  • 7. Data: 2019-03-15 15:19:21
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie o to pytalem. Informuje i objasniam ze pytalem jak liczyles ze nie wystarczy na
    wakacje. Chyba ze nie liczyles a wiesz.

  • 8. Data: 2019-03-15 15:35:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]
    >z nieoznakowanego pojazdu, zarejestrować i ukarać, to daleko byś nie
    >zajechał, bo ruch w Polsce wyglądał by gorzej niż we Wietnamie. Nadal

    A wiesz jak wyglada w Wietnamie ?

> [...]
    >stanie, np. spotka ich kara, mandat, punkty, będą mieli do czynienia
    >z POLICJą. I właśnie taka wiara powstrzymuje ich przed przejeżdżaniem

    Ale akurat wiara, ze za przejechanie na czerwonym spotka cie kara,
    jest bardzo powszechna, i w dodatku prawdziwa, a kara bedzie szybka, i
    nie ma tu policjantow na mysli.

    Ale widac tez ze wielu nie jest przesądnych i doskonale wie, ze ta
    kara nie nastapi w przez 2 s od wlaczenia czerwonego.
    No chyba, ze policja zobaczy :-)

    Podobnie widac na autostradach - jakby policji nie bylo, to owszem,
    troche by jezdzilo 200, 250 czy 300, ale wiekszosc tyle co dzis -
    120-130 naprawde, na liczniku moze niektorzy dobijaja 140 ...

    Przesądni owszem, tez sa.
    Kiedys mi kolega mowi "za szybko jezdzisz, mandat dostaniesz".
    Za 150 na autostradzie ?

    J.

  • 9. Data: 2019-03-15 19:40:56
    Od: scobowski <s...@t...pl>

    Ale to może być problemem chyba tylko dla kogoś, kto łamie przepisy.
    Czy się mylę?

  • 10. Data: 2019-03-15 20:11:23
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-03-15 15:35, J.F. wrote:

> [...]
    >
    > Przesądni owszem, tez sa.
    > Kiedys mi kolega mowi "za szybko jezdzisz, mandat dostaniesz".

    Jak ograniczenie będzie na krótkim odcinku